Audi S8 zřejmě dostane hybridní systém z Panamery Turbo S E-Hybrid

  • Audi S8 by se mělo představit ještě letos na autosalonu v Paříži

  • Pod kapotou očekáváme osmiválec 4,0 l s hybridním systémem

  • Stejný pohon má i Porsche Panamera, ve kterém dosahuje výkonu 680 koní

Rychlejší verze luxusního sedanu Audi A8 nikdy nemohly v nabídce chybět. Vedle dvanáctiválců, které provázejí Audi A8 už od první generace, se vždy našel prostor i pro rychlou verzi S8, která měla hrát roli sportovnějšího modelu, i když na komfort nikdy zcela nezapomněla. Na S8 se ale u nové generace stále ještě čeká.

Německý Auto Bild sice spekuluje nad šestiválcem 2,9 l z Audi RS5, ale downsizing se nám nezdá příliš pravděpodobný. Navíc Audi A8 ve verzi 60 má pod kapotou osmiválec 4.0 TFSI, který nabídne už nyní 460 koní, takže S8 bude muset jít ještě dál. Až k hranici 600 koní jako v minulé generaci.

Doporučujeme test ojetiny: Audi A8 je kvalitní a spolehlivé, ale šetřit na něm nemůžete

A protože současné Audi A8 je standardně dodávané jako hybrid, jeví se jako nejpravděpodobnější konfigurace s využitím plug-in hybridního systému z Porsche Panamera Turbo S E-hybrid. Ten kombinuje osmiválec s elektromotory a nabízí celkový výkon až 680 koní. Taková hodnota by udělala z Audi S8 nejvýkonnější vůz ve své třídě. Mercedes S63 AMG má 612 koní, S65 AMG s dvanáctiválcem 630 koní. Pro Audi bude překonání těchto hodnot jistě otázkou prestiže, takže si můžeme tipnout výkon kolem 650 koní. Navíc díky schopnosti jezdit jen na elektřinu by mohlo Audi použít i svou značku e-tron.

Premiéru by Audi S8 mohlo zažít na autosalonu v Paříži na podzim a prodej by mohl být zahájen na přelomu let 2018 a 2019. Rychlé luxusní sedany jsou přesto ohrožený druh, aspoň tedy v Evropě. Navíc třeba Audi se nechalo slyšet, že označení RS použije raději na nějaké rychlé SUV než na luxusní sedan.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: