Audi RS Q8 oficiálně: Nejrychlejší SUV Ringu má 600 koní, sofistikovaný podvozek a spoustu karbonu

přidejte názor
  • Audi RS Q8 se představuje na oficiálních fotkách 

  • Nejrychlejší crossover Nürburgringu slibuje velké věci 

  • Zážehový mild-hybridní osmiválec se pyšní parametry 600 koní a 800 Nm

  • Zájemci mohou dostat kromě jiného také aktivní stabilizátory, aktivní zadní diferenciál a karbon-keramické brzdy 

Audi představuje na autosalonu v Los Angeles elektrický e-tron Sportback, ale to není jediná zajímavá novinka. K vidění je rovněž Audi RS Q8, které na sebe upozornilo ještě před oficiální premiérou, když nedávno proletělo Nürburgirng v čase 7 minut a 42,253 sekund. Teď si tuto trochu přerostlou raketu můžeme prohlédnout v celé kráse.

Audi RS Q8 samozřejmě navazuje na SQ8, takže se opět můžete těšit na agresivní nárazníky, velká kola a výrazné koncovky výfuku, které jsou v tomto případě opravdu funkční. Verze RS ale přidá více karbonu a kola má ještě větší než SQ8. Zatímco u naftové sportovní verze jsou standardem disky o velikosti 21", tady dostanete jako nejmenší velikost 22" a dokoupit si můžete dokonce kola ještě o palec větší. Samozřejmosti jsou všemožné znaky RS, které najdete rovněž v interiéru. Také ten nabízí spoustu karbonu, sportovní sedadla a už na první pohled naprosto precizní zpracování.

Videodojmy Audi SQ8 TDI – Sem se dívej, BMW
Přečtěte si také:

Videodojmy Audi SQ8 TDI – Sem se dívej, BMW

Tím hlavním je ovšem motor. Pod kapotou se ukrývá dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. Aby bylo učiněno emisním předpisům zadost, je vybaven pomocným elektromotorem. I tentokrát je tedy řeč o mild-hybridu pracujícím s napětím 48 V. Parametry jsou vskutku působivé. Nejvyšší výkon je 441 kW (600 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Sprint z nuly na 100 km/h je záležitostí na 3,8 s, nejvyšší rychlost činí 306 km/h.

Pokud jde o podvozek, Audi RS Q8 může mít úplně všechno, co je aktuálně na trhu dostupné. Standardem je adaptivní vzduchový podvozek a pohon všech kol pracující se základním dělením točivého momentu 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Podle potřeby ale může jít dozadu až 85 %, respektive systém dokáže poslat dopředu až 70 %. Nechybí ani řízení zadní nápravy, aktivní stabilizátory a aktivní zadní diferenciál. K dispozici jsou rovněž karbon-keramické brzdy. Takto vybavené auto představuje neskutečnou přehlídku všemožných technologií. Ve výsledku nakonec není tak velké překvapení, že v zatáčkách dokáže jezdit tak rychle, přestože je to pětimetrový crossover.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?