Nové Audi RS 6 Avant bylo odhaleno. Výkonem ani dynamikou na třídu E nestačí, i když má 600 koní

  • Nové Audi RS 6 Avant je mild-hybrid nabízející výkon 600 koní a vrchol točivého momentu 800 Nm

  • Nechybí pohon všech kol, přepracovaný podvozek, aktivní zadní diferenciál nebo natáčení zadních kol 

  • Sprint z nuly na 100 km/h zvládne tato novinka za 3,6 s, nejvíce se rozjede až na 305 km/h

  • Do prodeje dorazí nová RS 6 Avant v prvním čtvrtletí příštího roku 


Audi nedávno oznámilo příval nových modelů řady RS. Uběhlo pár dnů a první z nich byl odhalen. Nová generace RS 6 Avant vypadá hodně slibně jak po stránce designu, tak po stránce použité techniky. Přesto všechno je už teď jasné, že na vrcholnou verzi Mercedesu třídy E stačit nebude. I když budoucím majitelům nabídne 600 koní a schopnost pokořit 300 km/h.

Nová RS 6 Avant dostala podle očekávání čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec spolupracující s menším elektromotorem. I tento model je tedy takzvaným mild-hybridem, což pomohlo snížit spotřebu o necelý jeden litr na 100 km. A to se v současnosti počítá. Celkově novinka vyprodukuje 441 kW (600 k) a 800 Nm. Sprint z nuly na 100 km/h je záležitostí na 3,6 s a nejvyšší rychlost je daná omezovačem nastaveným na 250 km/h.

Mercedes-AMG 63 S kombi vs. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo: Supersporty v přestrojení

Vzhledem k tomu, že se bavíme o luxusním rodinném kombi, jsou zmíněná čísla fascinující, jenže v dnešní době už to asi nikoho zas až tolik nepřekvapí. Starší Mercedes-AMG E 63 S je dokonce ještě výkonnější a rychlejší. Disponuje totiž maximem 450 kW (612 k), nabídne o 50 Nm více a podle oficiálních tabulek se rozjede z nuly na 100 km/h za 3,5 s. V našem testu to dokonce zvládl za 3,41 s. V tomto směru na něj ani nejnovější Audi nestačí, nicméně RS 6 překoná supersportovní Mercedes alespoň na maximální rychlosti. Za příplatek totiž můžete mít omezovač posunutý na 280 km/h, respektive na 305 km/h. Mercedes vám u kombi třídy E ve vrcholném provedení AMG 63 S dovolí nanejvýš 290 km/h.

Zástavba takovéto strojovny do Audi A6 si vyžádala spoustu dalších úprav týkajících se například podvozku. Větší rozchod kol znamená o 4 cm širší karoserii na každou stranu, světlá výška je o dva centimetry nižší než u běžných variant a brzdy mají vpředu 420 mm, respektive 370 mm vzadu. Za patřičný příplatek lze pořídit ještě karbon-keramické kotouče, které ušetří celkem 34 kg. Pohon všech kol zajišťuje mechanický diferenciál pracující se základním rozdělením 40/60, na zadní nápravě může být aktivní diferenciál a tisková zpráva uvádí dokonce i řízení všech kol. To zní jako recept na hodně expresní průjezdy zatáčkami.

Nové Audi A6 Allroad dostalo do standardní výbavy vzduchové odpružení, pohon všech kol a třílitrový diesel

Přestože i Audi RS 6 Avant nové generace je v podstatě supersport, uvnitř najdete především komfort, luxusní materiály a maximální výbavu. Interiér navíc bude také u této verze prostorný a zavazadelník nabídne 565 až 1680 litrů. Po sklopení zadních opěradel odvezete v nejnovějším modelu řady RS dvoumetrovou věc.

Audi RS 6 Avant bude další z novinek vystavených na nadcházejícím frankfurtském autosalonu. Do prodeje se dostane v prvním čtvrtletí příštího roku.


Nové Audi RS 6 Avant bylo odhaleno. Výkonem ani dynamikou na třídu E nestačí, i když má 600 koní
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: