Audi RS 3 nastupující generace si ponechává slavný pětiválec. Nově nabídne driftovací režim

  • Audi RS 3 nastupující generace stále využívá skvělý pětiválec 2.5 TFSI

  • Výkon 400 koní zůstává, navyšoval se točivý moment 

  • V akceleraci 0-100 km/h se RS 3 téměř vyrovná mnohem dražší a výkonnější RS 6 Avant 

  • Na zadní nápravě nenajdete diferenciál, ale podobně jako u Mercedesu-AMG A 45 dvojici spojek. Také RS 3 tedy dokáže driftovat 

  • Na českém trhu stojí provedení Sportback 1 552 900 Kč, verze s karoserií sedan vyjde na 1 626 900 Kč

Audi představilo novou generaci modelu RS 3, která bude na našem trhu dostupná jak v provedení hatchback, tak s karoserií sedan. Dobrou zprávou je skutečnost, že vůz ani v této době nepřišel o slavný a mimořádně charakterní pětiválec 2.5 TFSI. Současně nabídne lepší dynamiku a nově řešený pohon zadní nápravy usnadňující jízdu řízeným smykem.

Parametry motoru se příliš nezměnily. Maximální výkon evropské verze je stejně jako u předchozí generace 400 koní, vrchol točivého momentu narostl o 20 Nm na konečných 500 Nm. Sedmistupňová dvouspojková převodovka také zůstává, stejně jako pohon všech kol. V jeho případě ale došlo k zajímavé změně, kdy Audi vyměnilo zadní diferenciál za řešení s dvojicí aktivních spojek. Podobné řešení měl už Ford Focus RS minulé generace a postupně se u hot-hatchů s pohonem všech kol stalo standardem. Dnes stejně koncipovaný pohon zadní nápravy najdete také u Mercedesu-AMG A 45 nebo u nového VW Golf R.

Test Audi RS 3: Pětiválcová raketa

V praxi to znamená možnost měnit charakter auta. V určitém nastavení fungují spojky na zadní nápravě stejně jako aktivní diferenciál, takže umožňují ještě rychlejší průjezdy zatáček. Nejvíce pozornosti ale poutá režim pro jízdu bokem, který najdete jak u zmíněného Mercedesu, tak u Golfu R a nová RS 3 jej má také. Zatímco minulá generace byla především extrémně rychlým autem pro jízdu čistou stopou, tahle nová by měla díky tomuto řešení být jak rychlejší, tak i zábavnější.

Nová RS 3 nebude rychlejší pouze v zatáčkách, ale také v přímce. Výrobce uvádí oficiální hodnotu sprintu na 100 km/h pod hranicí čtyř sekund. Přesně to je 3,8 s, což znamená zlepšení o 0,3 s. Pro srovnání, mnohem výkonnější a také dražší Audi RS 6 Avant zvládne stovku jen o dvě desetiny sekundy rychleji. Reálně by se ale RS 3 mohla expresnímu kombi vyrovnat. Ze zkušeností víme, že pod čtyři sekundy zrychlovala už minulá generace. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h, s paketem RS Dynamic se budete moci rozjet až na 290 km/h.

Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další

Kromě spojek nahrazujících zadní diferenciál (Audi tomuto řešení říká RS Torque Splitter) dostala nová generace přepracovaný podvozek s novými pasivními tlumiči a standardně dodávanými brzdovými kotouči, které dohromady snižují neodpruženou hmotnost o 10 kg oproti předchůdci. Za příplatek samozřejmě bude možné koupit i karbon-keramické brzdy. Ty přinesou úsporu dalších 10 kg. K dostání budou i adaptivní tlumiče.

Design nové generace Audi RS 3 je patřičně agresivní, a to zejména díky sportovním nárazníkům s obřími nasávacími otvory, výrazně rozšířeným blatníkům a masivním koncovkám výfuku. Výrobce také pro RS 3 vyhradil specifické barvy a samozřejmě došlo na úpravu aerodynamiky.

Na českém trhu si budou moci zájemci vůz objednat už v průběhu srpna. Za Audi RS 3 Sportback zaplatí minimálně 1 552 900 Kč, provedení s karoserií sedan začíná částkou 1 626 900 Kč.

Audi RS 3 nastupující generace si ponechává slavný pětiválec. Nově nabídne driftovací režim
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů
Sdílejte

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: