Audi odsouvá plány na částečně autonomní řízení. Brzdí ho legislativa

Zdroj: Audi
  • Německá automobilka nedodrží slib, že jeho aktuální model Audi A8 dostane autonomní řízení úrovně 3

  • Problémem je legislativa, která zatím na jednotlivých trzích není sjednocená

  • Za odsunutím spuštění systému ale mohou být i právní problémy, které by mohlo Audi s řidiči mít

Audi A8 aktuální generace mělo být prvním vozem z Ingolstadtu, na kterém se vyzkouší autonomní řízení úrovně 3. To znamená, že řidič může sundat ruce z volantu a nohy z pedálů, auto jede samo. Člověk ale musí být připraven v případě potřeby ihned zasáhnout. Takové řízení měl využít systém Traffic Jam Pilot, který měl ulehčit průjezd zácpami.

Jeho kompletní spuštění se ale zatím odsouvá na neurčito a řidiči tak využijí jen některé funkce. Autonomního řízení na úrovni 3 se zřejmě v současné generaci Audi A8 nedočkají. „Aktuálně neexistuje kompletní právní pokrytí pro úroveň 3 automatického řízení a tak není možné homologovat všechny funkce systému Traffic Jam Pilot na světových trzích,“ vysvětlil důvody serveru Autonews Europe šéf technického vývoje Audi Hans-Joachim Rothenpieler.

Kvůli autům bez řidiče začnou lidi víc pít, zjistila studie

Podle některých zdrojů ale legislativa není jediným problémem, se kterým by se Audi muselo vypořádat. Právníci prý varovali automobilku, že by mohlo dojít k problémům, kdyby zákazníci se systémem nesprávně zacházeli. Mohli by firmu v případě nehody žalovat, píše server Car Scoops.

Audi není jedinou automobilkou, která teď další vývoj autonomního řízení odsouvá. Například Volvo z úrovně 3 vycouvalo s tím, že je nebezpečná. „Euforie, která se kolem úrovně 3 vytvořila automobilovém průmyslu, zase uvadá,“ dodal Rothenpieler. Audi se možná k systému vrátí v příští generaci modelu A8, Mercedes úroveň 3 chystá pro svou třídu S, BMW zase pro elektrický model iNEXT.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: