Audi A6 a Q8 přijely na český trh po nejrozbitější silnici široko daleko. A obstály

  • Audi A6 a Audi Q8 oficiálně vstupují na český trh

  • Ceny Audi A6 začínají na 1 545 900 Kč za motorizaci 45 TDI quattro

  • V ceníku Audi A6 najdeme zatím jen dva šestiválcové diesely. Oba mají osmistupňový automat a pohon všech kol

  • Audi Q8 je úplně nový model. V nabídce se zařadí ještě nad Q7 jako vlajková loď řady SUV

  • Prodává se zatím v jediné motorizaci, 50 TDI za 1 945 900 korun

  • Nové Audi A6 i Q8 mají společnou novou filozofii ovládání, postavenou na dotykových displejích

  • Dalším společným rysem je skutečnost, že všechny motorizace jsou mild-hybridní

Audi má pro letošní rok v plánu takovou smršť novinek, že na národní tiskové prezentaci v Golf resortu Albatros ve Vysokém Újezdu formálně představilo českým médiím hned dva modely najednou. Což u prémiové značky s relativně málo rozsáhlým výrobním programem nebývalo zvykem.

Obě novinky jsou pro značku mimořádně důležité, a to nejen globální optikou. Audi A6 není jen nejprodávanějším modelem značky v celosvětovém měřítku, ale také dlouhodobě nejprodávanějším modelem na českém trhu. S důrazem na to „dlouhodobě“. V posledních dvou letech tuto pozici převzala nová generace velkého luxusního SUV Audi Q7. A do podobné třídy, respektive ještě o něco výš, míří druhá novinka – Audi  Q8. Sportovněji stylizovaná alternativa ke Q7 či, v terminologii Audi, „SUV kupé“. Ať už to znamená cokoliv.

O Audi A6 modelového roku 2019 i o novém Audi Q8 jsme na našem webu informovali už několikrát. Základní fakta proto zopakujeme jen stručně a přidáme odkazy na starší články i tiskové zprávy.

Audi A6 2019 a Audi A6 Avant 2019: Ceny, výbava a první dojmy

Osmá generace populárního „manažerského“ sedanu a kombi je nepatrně delší, širší a nižší než předchůdce. Design ve velkém těží z vlajkové lodi Audi A8. Platí to jak o exteriéru s ostře řezanou maskou, zvýrazněnými blatníky a zádí se zaslepenými imitacemi výfukových koncovek, tak o interiéru s minimem tlačítek a dotykovými displeji. Audi hovoří o „digitalizaci interiéru“ a na tiskové konferenci zazněla slova o tom, že dotykové ovládání je intuitivní, protože ho zvládá i čtyřleté dítě. To je sice pravda, ale když jsem naposledy pozoroval dceru, jak bravurně ovládá svůj iPad, neřídila přitom stroj, který se řítí prostorem rychlostí 40 metrů za sekundu…

Označení 50 TDI znamená vznětový šestiválec 3,0 l o výkonu 210 kW (286 k) a točivém momentu 620 Nm
Po vzoru vlajkové lodi A8 má osmá generace Audi A6 ovládání soustředěné na dvojici dotykových displejů

Dotykové displeje přispívají k vizuální úhlednosti interiéru a bezesporu udělají na zákazníka dojem v showroomu. Ergonomicky jsou nicméně velkým krokem zpět a při praktickém používání to nebude slavné ani s tou úhledností, jak jsme si ukázali třeba při videoprohlídce nejnovějšího Audi A8:

Nové Audi A6 má být k dispozici i s benzinovým šestiválcem 3.0 TFSI. Aktuálně však v českém ceníku figurují pouze dvě verze motoru 3.0 TDI: 45 TDI quattro (170 kW) za 1 545 900 Kč a 50 TDI quattro (210 kW) za 1 630 900 Kč. Sériově mají osmistupňový tiptronic a pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem.

Také v případě A6 přechází Audi na systém výbavových linií. Kromě základního provedení najdete v ceníku ještě varianty Sport a Design. Podle motoru stojí 1 677 900, respektive 1 762 900 korun. Sériová výbava základní verze obsahuje bezklíčové odemykání, parkovací senzory vpředu i vzadu, LED přední světla a navigaci.

Seznamovací trasa okolo Loděnice byla sice kratičká, ale vedla i po extrémně rozbitém úseku, který mám shodou okolností dobře „nakalibrovaný“, protože po něm jezdím s většinou testovacích aut. Proto můžu s vysokou mírou jistoty slíbit, že nové Audi A6 dokáže být mimořádně komfortní i na mizerných českých okreskách. Pokud si ovšem vyberete správnou specifikaci. Audi totiž nabízí čtyři varianty podvozku: s ocelovými pružinami a pasivními tlumiči; s ocelovými pružinami a adaptivními tlumiči; sportovní podvozek s ocelovými pružinami a konečně adaptivní pneumatické pérování v kombinaci s adaptivními tlumiči. S ním jezdí nová A6 opravdu výborně a je také dokonale tichá. Nevšimli jsme si rezonování karoserie, které na určitých površích trápilo odcházející generaci.

Ve statické premiéře ukázalo Audi i kombík Avant, který přichází na trh o něco později než sedan. Jeho zavazadelník má objem 565 litrů
Plně vybavené Audi A6 sleduje svoje okolí prostřednictvím mnoha senzorů včetně laseru a několika radarů

Agilitu v zatáčkách zvyšuje sériově montované řízení s proměnným převodem a za příplatek také natáčení zadních kol a aktivní zadní diferenciál. Těch pár zatáček, které se mi za čtvrthodinku za volantem povedlo projet svižnějším způsobem, naznačuje, že nejnovější A6 bude sice ne vyloženě hravá, ale příjemně obratná a dobře vyvážená. Alespoň pokud vám rozpočet dovolí zaškrtat v seznamu příplatkové výbavy všechny ty doplňkové systémy.

Audi A6 2019 ceník ke stažení

Další podrobnosti o novém Audi A6 najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Audi Q8: Ceny, výbava a první dojmy

Jednu věc si řekněme hned na začátek. Tohle auto bude obrovský hit. Audi předpokládá, že letos prodá na českém trhu plus minus tři stovky Q8 a po prvních kusech dodaných na sklad se podle zástupců značky jen zaprášilo.

Q8 je samozřejmě reakcí na úspěch BMW X6. Na rozdíl od Mercedesu však designéři Audi nešli cestou kompletního okopírování siluety a vytvořili vlastní interpretaci sportovního SUV. Říkají tomu „SUV kupé“. Ve skutečnosti Audi Q8 působí spíš jako nadrozměrný hatchback. Stojí totiž na stejném bezmála třímetrovém rozvoru jako Q7, ale je o 38 mm nižší, o 66 mm kratší a o 27 mm širší. Stejně jako v případě A6 se zde uplatnilo tvarosloví stavějící na ostrých hranách a zvýrazněných blatnících. Audi Q8 však dostalo úplně nový vzhled přední části, který postupně převezmou i ostatní SUV značky. Dominantním prvkem je osmiúhelníková maska, na kterou přímo navazují ostře řezané světlomety.

Interiér se řídí stejnou filozofií jako v případě A8 a A6, tedy minimum tlačítek a dotykové ovládání infotainmentu. A znovu si neodpustíme stejnou poznámku – je to hezké, ale nepraktické. (Činíme tak s nadějí, že když vydržíme – my jako motoristická média po celém světě – prudit dostatečně dlouho, stane se podobný zázrak jako v případě jízdních vlastností, které bývaly velkou slabinou Audi, ale v posledních letech se neuvěřitelně zlepšily. Zákazníkům to možná bylo jedno, ale manažery nejspíš nebavilo číst v monitoringu pořád dokola kritiku silné nedotáčivosti a mizerného komfortu odpružení.)

Díky nízké a široké siluetě působí Q8 z některých úhlů jako obrovský sportovní hatchback
Design zadních partií je inspirovaný modelem Ur Quattro z 80. let

Když už je řeč o jízdních vlastnostech. Ty slabým místem Audi Q8 jistě nebudou. Rázy od nerovností na té příšerné silnici z Loděnic na Lužce byly sice o něco výraznější než v případě nižší a lehčí A6 s menšími koly, ale v absolutním měřítku to pořád bylo dobré. A na okreskách v okolí se Q8 řídila snadno a samozřejmě jako hatchback. Ona už aktuální Q7 jezdí výborně, takže se to vlastně dalo předpokládat.

Co se úplně předpokládat nedalo, to je kultivovanost v dálničních rychlostech. Bezrámová okna sice vypadají efektně, ale umí to okolo nich slyšitelně foukat – majitelé první A7 by mohli vyprávět. Proto jsme  vzali Q8 i na dálnici a můžeme říct, že ve vysokém tempu je tichá jako limuzína. To už je víc slyšet hluk větru od střešního okna než ode dveří. Je ale třeba říct, že naše Q8 měla určitě dvojitá skla v bočních oknech (příplatek 14 500 Kč) a patrně i klimakomfortní akustické čelní okno (9300 Kč). Pokud za tyto položky nebudete chtít připlácet, určitě ověřte hlučnost standardního provedení při důkladné zkušební jízdě.

V ceníku Audi Q8 prozatím najdeme jediný motor, vznětový šestiválec 50 TDI o výkonu 210 kW. S kolegou Richardem z časopisu AUTO7 jsme se shodli, že na rozložité SUV stačí jen tak tak. Všímáme si toho i u jiných dieselů. S postupujícím zpřísňováním normy Euro 6 mají sice papírově stejné parametry i průběhy jako dřív, ale akcelerace je pocitově výrazně letargičtější.

Osmihrannou masku dostanou i další SUV Audi. Laser (pod krytem vlevo, tedy vpravo ve směru jízdy) má vlastní ostřikovač
Podle zástupců Audi mají čeští zákazníci zatím největší zájem o Q8 v bílé barvě a tomto výrazném oranžovém odstínu Dragon

Poháněna jsou pochopitelně všechna kola přes osmistupňový automat. Za svých 1 945 900 korun dostanete 19 kovaná kola, adaptivní tlumiče pérování, audio s 10 reproduktory, LED světlomety i tempomat. Nabídka příplatkové výbavy pochopitelně odpovídá pozici Q8 coby vrcholného SUV značky Audi a může cenu navýšit o desítky procent. Jednou z novinek je třeba možnost objednat si odvětrávání a masáž ke sportovním sedadlům, což u Audi dosud možné nebylo. Pokud ale máte střízlivé nároky, mohl by vás uspokojit akční paket Gravity. Stojí 245 tisíc a obsahuje čtyřzónovou klimatizaci, MMI plus, digitální přístrojový štít, elektrické seřizování a vyhřívání předních sedadel, kožené čalounění, komfortní odemykání a zadní kameru.

Audi Q8 ceník ke stažení

Další podrobnosti o novém Audi Q8 najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu 

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: