A4 po faceliftu: Další sportovní Audi vyměnilo benzin za mild-hybridní diesel s elektrickým kompresorem

1 nový názor
  • Audi pokračuje v instalaci dieselového šestiválce do svých sportovních modelů 

  • Po S5, S6 a S7 dostala mild-hybridní diesel rovněž S4

  • Parametry jsou stále stejné: výkon 347 koní, točivý moment 700 Nm

  • Kromě naftové S4 se modernizace dotkla také A4 jako takové. Upraven byl design a uvnitř najdete lepší multimediální systém 

Audi představilo facelift modelu A4. U standardního provedení se toho mnoho nezměnilo, velká novinka se ovšem udála v nabídce motorů. Verze S4 už totiž nebude nabízená s benzinovým šestiválcem jako dříve, nýbrž s mild-hybridním naftovým šestiválcem. Že vám je tahle změna povědomá? Pak máte dobrou paměť.

Výměna zážehového šestiválce za mild-hybridní diesel totiž neproběhla u Audi poprvé. To samé se v nedávné minulosti přihodilo u modelů S5, S6 a S7. Technika i parametry jsou v podstatě pořád stejné. I nové Audi S4 tak dostane přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěný na 255 kW (347 k) a 700 Nm.

Náhradou za bezprostřední odezvu benzinového motoru má být elektricky poháněný kompresor, který se díky pohonu nezávislém na rychlosti výfukových plynů dokáže roztočit takřka okamžitě. Tento kompresor opět využívá 48V síť a energii uloženou v lithium-iontovém akumulátoru s kapacitou 0,5 kWh. Výrobu elektrické energii obstará elektromotor připojený ke spalovací jednotce, jak to známe z jiných mild-hybridních pohonů.

Nové Audi S5: Další dieselový rychlík s elektrickým kompresorem má po premiéře
Přečtěte si také:

Nové Audi S5: Další dieselový rychlík s elektrickým kompresorem má po premiéře

Audi S4 TDI bude dostupné jak s karoserií sedan, tak s karoserií kombi. Rychlejší sedan zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 4,8 s, maximální rychlost činí 250 km/h. Kombinovaná spotřeba by měla být pouze 6,3 l/100 km. Pro srovnání, starší varianta S4 s motorem 3.0 TFSI disponovala výkonem 260 kW (354 k) a vrcholem točivého momentu 500 Nm. Audi samozřejmě benzinovou S4 a S4 Avant nezrušilo úplně. Tyto modely se budou vyrábět dále, akorát zamíří do prodeje mimo evropský trh.

Další změny týkající se Audi A4 jako takové jsou už spíše kosmetické. Automobilka nasadila nižší a širší masku chladiče, nové jsou také světlomety, které mohou být plně adaptivní, do nabídky dorazila nová šedá barva karoserie a uvnitř se můžete těšit na nový multimediální systém MMI.

Audi začne přijímat objednávky na upravenou A4 a S4 v průběhu května, upravená A4 allroad dorazí do prodeje v létě. První hotová auta budou zákazníkům fyzicky k dispozici na podzim.

Petr (neregistrovaný)
Zde je vidět, že diesely jsou stále v kursu, fandím těmto spalovákům, elektro je utopie s technologií 70 let minulého století. 6 válec diesel, nádhera, kultivovanost, obrovský krotící moment, síla, dokonalé atributy ke koupi. jsem také štastným majitelem, takže za mě jenom doporučení. Kam se hrabe Volvo s těmi hlučnými čtyřválci, motorem napříč a s haldexem, směšné.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?