Audi představilo facelift modelu A4. U standardního provedení se toho mnoho nezměnilo, velká novinka se ovšem udála v nabídce motorů. Verze S4 už totiž nebude nabízená s benzinovým šestiválcem jako dříve, nýbrž s mild-hybridním naftovým šestiválcem. Že vám je tahle změna povědomá? Pak máte dobrou paměť.
Výměna zážehového šestiválce za mild-hybridní diesel totiž neproběhla u Audi poprvé. To samé se v nedávné minulosti přihodilo u modelů S5, S6 a S7. Technika i parametry jsou v podstatě pořád stejné. I nové Audi S4 tak dostane přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěný na 255 kW (347 k) a 700 Nm.
Náhradou za bezprostřední odezvu benzinového motoru má být elektricky poháněný kompresor, který se díky pohonu nezávislém na rychlosti výfukových plynů dokáže roztočit takřka okamžitě. Tento kompresor opět využívá 48V síť a energii uloženou v lithium-iontovém akumulátoru s kapacitou 0,5 kWh. Výrobu elektrické energii obstará elektromotor připojený ke spalovací jednotce, jak to známe z jiných mild-hybridních pohonů.
Audi S4 TDI bude dostupné jak s karoserií sedan, tak s karoserií kombi. Rychlejší sedan zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 4,8 s, maximální rychlost činí 250 km/h. Kombinovaná spotřeba by měla být pouze 6,3 l/100 km. Pro srovnání, starší varianta S4 s motorem 3.0 TFSI disponovala výkonem 260 kW (354 k) a vrcholem točivého momentu 500 Nm. Audi samozřejmě benzinovou S4 a S4 Avant nezrušilo úplně. Tyto modely se budou vyrábět dále, akorát zamíří do prodeje mimo evropský trh.
Další změny týkající se Audi A4 jako takové jsou už spíše kosmetické. Automobilka nasadila nižší a širší masku chladiče, nové jsou také světlomety, které mohou být plně adaptivní, do nabídky dorazila nová šedá barva karoserie a uvnitř se můžete těšit na nový multimediální systém MMI.
Audi začne přijímat objednávky na upravenou A4 a S4 v průběhu května, upravená A4 allroad dorazí do prodeje v létě. První hotová auta budou zákazníkům fyzicky k dispozici na podzim.