S jevem označovaným jako aquaplaning se pravděpodobně setkal téměř každý řidič. Jde o situaci, kdy pneumatika nezvládne odvádět vodu (ať už z důvodu příliš vysoké rychlosti, nebo kvůli příliš vysoké vrstvě vody na vozovce), voda se dostane mezi plášť a podklad a vůz na okamžik zcela ztratí přilnavost. To samozřejmě může vést k velmi nebezpečným situacím. V současnosti je snahou řešit tento problém zejména konstrukcí pneumatik, nicméně vědci z univerzity v Coventry pracují na novém systému, který má aquaplaningu aktivně předcházet.
Systém nese označení RDTS (Run Dry Traction System) a na svědomí ho mají vědci z výzkumného centra pro dopravu a města budoucnosti, spadajícího pod zmíněnou univerzitu. Řešení je v principu velmi jednoduché. Před pneumatikou je umístěna nádoba se stlačeným plynem, který v případě potřeby vodu z vozovky doslova odfoukne. Pneumatice tak výrazně usnadní práci, protože voda se k plášti vůbec nedostane, případně jí bude výrazně méně.
Projekt je stále ve stádiu vývoje. Provedené testy už ale prokázaly, že systém RDTS má potenciál významně ovlivnit bezpečnost především zkrácením brzdné dráhy a zlepšením ovladatelnosti. RDTS navíc kromě mokré vozovky dokáže zlepšit trakci, také pokud jde o různé nečistoty na vozovce, jako je například písek. A pomůže rovněž v případě malé vrstvy sněhu.
Systém RDTS je vyvíjen tak, aby ho bylo možné použít u celé škály vozidel od osobních aut přes autobusy, nákladní vozy, motocykly až po letadla. V současnosti vědci kromě dalšího zdokonalování systému zkoumají možnosti převedení celého konceptu do sériové výroby.