Právě vychází časopis Auto motor a sport 11/2020: Těšte se na supersportovní SUV, Octavii RS iV a důkladné jízdy terénem

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Další vydání magazínu Auto motor a sport dorazilo do prodeje 

  • Opět v něm najdete pořádnou dávku sportovní automobilů od Fiesty ST přes Audi RS Q3 až po Mercedes-AMG GT Black Series 

  • Postavili jsme proti sobě BMW X5 M a Audi RS Q8

  • Důkladným testem prošla Škoda Octavia Combi RS iV. Jak moc je sportovní? 

  • Nové vydání se ve větší míře věnuje terénním automobilům. Do bláta jsme vzali Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G a Land Rover Defender 

  • Velký srovnávací test pneumatik napoví, co vybrat na nadcházející zimní sezonu

  • Další testy a jízdní dojmy: Cupra Formentor a Leon, Mini JCW Countryman, Mercedes-Benz GLA, VW T-Roc Cabrio, Opel Astra ST

Do prodeje, případně do schránek předplatitelů, dorazilo nové vydání magazínu Auto motor a sport. Číslo 11/2020 je zaměřeno na tři základní oblasti: sportovní auta v nejrůznějším pojetí, terénní automobily a zimní pneumatiky. Však to znáte, až se zima zeptá...

Už letmý pohled do obsahu jedenáctého vydání letošního roku vás přesvědčí o tom, že pojem „sportovní automobil“ má na aktuálním trhu neuvěřitelné množství podob. Může to být tříválcový malý hatchback, může to být pětiválcové malé SUV, stejně jako to může být klasický supersport značky Lamborghini. Výsledek ale dost možná bude vždy shodný - zábava za volantem. Alespoň to naznačuje netradiční srovnávací test čtyř nesrovnatelných sportovních vozů.

Ne každému ale postačí svezení v běžném provozu. Pak nastupují automobily dotažené do naprostého extrému, které už si příliš nezadají s okruhovými speciály. Přesně takovým je nový Mercedes-AMG GT Black Series opatřený nejsilnějším osmiválcem značky všech dob. Vyzkoušeli jsme ho na Lausitzringu.

Ekologií posedlá doba ovšem také znamená příchod nového druhu sportovních vozů. Ty sice slibují solidní výkon, ale kvůli nízké produkci emisí jsou schopny jezdit i v čistě elektrickém režimu. Přesně takovým automobilem je Cupra Leon e-Hybrid a Škoda Octavia RS iV. Mladoboleslavského rychlíka jsme důkladně proklepli ve všech možných režimech. Kolik toho ze slibovaného sportu vlastně zbylo?

Zatímco pro někoho představuje zábavu za volantem rychlá jízda po klikatých silnicích, jiní se baví zdoláváním zdánlivě nepřekonatelných překážek. I v dnešní době, i když se to možná nezdá, pořád figuruje na trhu hned několik mimo silnici neuvěřitelně schopných modelů.

Jeep Wrangler v nejdrsnější verzi Rubicon přejede v podstatě cokoliv, co mu dáte do cesty. Mercedes třídy G zvládne to samé, ale přidá prémiový interiér a větší komfort. A nechá si za to zaplatit. To nový Defender ze svých terénních tradic trochu ubral, ale pořád to s jízdou mimo silnice myslí vážně. Sice nemá rám, přesto přejede mnohem více, než co po něm budou jeho zákazníci chtít. Víme to, protože jsme s Defenderem strávili několik hodin ve vojenském prostoru. Jak se změnil nový Defender jako takový, o tom více prozradí srovnání s jeho předchůdci.

Protože se blíží zima a nastal čas přezouvání, nechybí v aktuálním vydání ani důkladný srovnávací test zimních pneumatik. Konkrétně jsme porovnali deset různých plášťů o rozměru 225/50 R17. Který byl nejlepší? A čemu se raději vyhnout?

V rámci běžných testů jsme vyzkoušeli třeba nový Mercedes-Benz GLA, Volkswagen T-Roc Cabriolet nebo Opel Astra ST. Na stránkách nového Auto motor a sportu toho ale samozřejmě najdete ještě mnohem více!

Opět nám při focení testů zbyla řada nevyužitých fotografií, které si můžete prohlédnout v galeriích níže.

Audi RS Q8 vs. BMW X5 M Competition

Cupra Formentor, Leon ST a Ateca: První jízdní dojmy

Jeep Wrangler Rubicon

Land Rover Defender a předchůdci

Land Rover Defender ve vojenském prostoru

Mercedes-Benz G 350 d

Mercedes-Benz GLA 220 d

Škoda Octavia Combi RS iV

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?