5 druhů nejhorších a nejotravnějších řidičů: Jste jedním z nich?

  • Řidiči si neumějí navzájem udělat místo

  • Mnozí řadí spotřebu paliva nad bezpečnost a plynulost provozu

  • Řada řidičů se plně nesoustředí na řízení

Naposledy aktualizováno 21. srpna 2018.

Řidiči jsou různí. Především vám bude každý sám o sobě tvrdit, že jezdí nejlépe ze všech. Na silnicích lze vypozorovat několik typů řidičů, kteří všechny ostatní ohrožují, případně jim „jen“ otravují život jako moucha u večeře. Kvůli svému bezohlednému počínání jsou velmi nebezpeční, ačkoli jsou sami přesvědčeni o pravém opaku. Vždyť oni přece dodržují rychlostní limity…

Dali jsme dohromady pět typů řidičů, kteří jsou na silnicích podle nás nejotravnější. U každého uvádíme také základní znaky, podle kterých je hned poznáte. Vy ale určitě do žádné z těchto kategorií nepatříte. Nebo snad ano?

Nezúčastněný filozof

  • Nesledování provozu
  • Opožděné rozjezdy z křižovatek
  • Civění a zdržování ostatních

Tenhle typ řidičů je novodobý fenomén pozorovatelný u lidí, které řízení nebaví a jsou za volantem z donucení. Jedou, protože musí. A jací asi budete v činnosti, která vás nebaví a nezajímá? Ano, špatní. Společným prvkem pro takové řidiče je naprosté odtržení se od reality a prázdný pohled někam dopředu do prázdna. Jsou to přesně ti, kvůli kterým stojíte na semaforu, zatímco už několik sekund svítí zelená.

Tihle řidiči jaksi zapomněli, že sedí v autě za volantem a jsou aktivními účastníky silničního provozu. A především, že nejsou na silnici úplně sami. Oni vůbec nesledují provoz, jen se pověsí očima na nárazník auta před sebou. Natož aby pak sledovali zpětná zrcátka, protože jsou duchem někde úplně jinde.

Doporučujeme: Sedm „zločinů“ proti bezpečnosti a plynulosti provozu, které nikdo netrestá

Vypadá to, že nevnímají, co se kolem nich děje, ale oni sledují cokoli, jen ne provoz. Jakmile je někde atraktivní reklamní poutač nebo dopravní nehoda v protisměru, budou to oni, kdo zpomalí, aby se podívali. Nebo klidně zastaví uprostřed úzké uličky a začnou ladit navigaci (ta jim zpravidla zakrývá snad polovinu čelního okna), aniž by vnímali, že za nimi stojí štrůdl troubících aut. Přesně pro takové typy řidičů budou plně autonomní vozy obrovským přínosem. A pro nás ostatní také. Tihle lidé snad rychle přesednou do samočinných aut, která budou dávat pozor za ně.

Nic nevystihne nezúčastněného filozofa lépe než scénka z legendárního českého filmu:

Kloboučník

  • Příliš pomalá jízda
  • Neschopnost přizpůsobit se rychlejšímu provozu
  • Opožděné reakce
  • Nepochopitelné a nebezpečné manévry

Pozor, mezi skupinu „kloboučníků“ nelze automaticky řadit jen starší řidiče. Sem patří všichni, kteří jednoduše na současný hustý provoz nestačí. Obecně se jedná o velmi sváteční řidiče bez velkých zkušeností, tedy i o začátečníky. Kloboučníkem se ale může snadno stát každý, kdo jede do míst, kde to nezná. Stačí přehlédnout sjezd z obchvatu města, leknutím zašlápnout brzdu a začít se otáčet do protisměru. Nebo couvat na dálnici…

Kloboučník neznamená někoho s pokrývkou hlavy. Je to celková diagnóza řidiče, který by na silnici neměl co dělat, protože prostě nestíhá reagovat na aktuální situaci v provozu. Jeho jedinou předností bývá to, že si svůj hendikep uvědomuje. Ale snaží se to kompenzovat opatrnou, tedy rozuměj extrémně pomalou jízdou.

Doporučujeme: Co udělá Škoda Octavia nebo Kodiaq, když pustíte volant? Kontrolovaně zastaví

Kloboučník vám sice bude tvrdit, že jezdí bez nehod, ale právě kolem něj se pak na silnici tvoří když ne rovnou atomové hřiby, tak aspoň vyhrocené a rizikové situace. Ono když dojedete člověka, který na hlavním mezinárodním tahu není schopen udržovat zcela bezpečnou devadesátku a plouží se poloviční rycholstí, začnou ho ostatní předjíždět i na nebezpečných místech, klidně před horizontem či zatáčkou.

Na následujícím videu se můžete podívat, s jakým materiálem je někdy potřeba na silnicích pracovat:

Školič a vynucovač

  • Jízda 10 km/h pod zákonným limitem
  • Jízda v prostředním a levém pruhu
  • Vynucování si přednosti
  • Neschopnost udělat prostor ostatním

Tenhle druh řidičů se rozmohl poslední dobou, kdy se to všude hemží průjezdovými radary na jinak bezpečných vysokokapacitních silnicích, policejní buzerací a mediální masáží o agresivních řidičích. Školič a vynucovač má potřebu všechny ostatní vychovávat a přesvědčovat o tom, že tady je přece rychlostní omezení a že on tedy nemusí z toho levého pruhu uhýbat. Zapomíná na to, že posuzovat, jestli někdo porušuje pravidla, smí jen policie, ne on jako samozvaná pomocná stráž.

Stejný typ řidiče nikdy neudělá místo ostatním pro jejich chybu. Každému se občas stane, že špatně odhadne vzniklou situaci, ale právě proto je vzájemná spolupráce na silnici velice důležitá. Jenže školič a vynucovač vidí jen vlastní právo přednosti v jízdě a klidně se nechá nabourat, jen aby mohl pak rozhazovat rukama a vykřikovat, že on měl přece přednost.

Doporučujeme: Stacionární radary zvyšují riziko nehody. Navrhovaná řešení vás ale příliš nepotěší

Tento typ řidiče jako by se nechtěl smířit s tím, že silnice jsou plné začátečníků a lidí, kteří špatně pochopili aktuální dopravní značení nebo situaci. Nebo prostě lidí, kteří chtějí jet jinak a jinam než on. „Číst“ ostatní účastníky provozu a snažit se odhadnout jejich počínání je však jedním ze základů bezpečné a plynulé jízdy. Stejně tak je důležité umět odhadnout „magora“ a raději se od něj držet dál. To ovšem školič a vynucovač neumí, nebo spíše nechce umět. Pak dochází k naprosto zbytečným ťukancům jen proto, že školič nedokázal (či spíše nechtěl) přibrzdit kvůli zmatenému „kloboučkníkovi“, který projíždí danou křižovatkou poprvé v životě.

Typickým příkladem je chování drtivé většiny řidičů ve třech pruzích pražské jižní spojky. Usadí se v prostředním nebo levém pruhu na tachometrových osmdesáti a myslí si, že je vše v pořádku. Běda, abyste jim dali najevo probliknutím, že by se mohli uklidit doprava:

„Vin Diesel“

  • Komická (a hlavně špatná) poloha řidiče za volantem
  • Tragicky nízká schopnost správně řidit
  • Nepředvídatelné chování
  • Nepoužívání blinkrů
  • Arogance a agresivní styl jízdy

Plno lidí nechápe získání řidičského průkazu jako splnění zákonem stanovených podmínek pro účast řidiče motorového vozidla na silničním provozu, ale jako potvrzení toho, že jsou to vlastně řidičští bohové. Tahle kombinace suverénů s kloboučníkem (tedy bez valných zkušeností) nápadně připomíná hvězdy známé filmové série – jezdí rychle, zběsile, jsou přesvědčeni o své nadřazenosti a za volantem se často válí v naprosto nemožné neergonomické pozici, ve které vůbec nemůžou auto bezpečně ovládat.

Většinou je poznáte podle toho, že sedí (nebo spíše leží?) vyklonění doprostřed a volant „drží“ jednou rukou položenou ležérně nahoře na věnci. Lepí se na ostatní, kličkují, jezdí stylem brzda plyn a chovají se nepředvídatelně. Často vůbec nepoužívají blinkry a nemají sebemenší představu o tom, co se zrovna děje. Přesně ve stylu „Teď jedu já!“.

Doporučujeme: Studie — Používání hands-free je stejně nebezpečné jako držení mobilu v ruce

Takový řidič není vůbec schopen bezpečně zvládnout kritickou situaci, například mírný smyk nebo aquaplaning. Jedná se ten typ „řidičského experta“, který je nějakým záhadným způsobem jako jediný schopný přeprat stabilizační systém auta a vybourat se i na naprosto rovné a suché silnici.

Chcete příklad? Na následujícím videu vidíte všechno. Totálně špatné sezení bez opřených zad, křečovité držení volantu, absolutně nulový přehled o tom, co se zrovna děje a nepřizpůsobení rychlosti povaze vozovky. Ještě že chlapec potkal kámen a nikoli auto v protisměru:

Šetřič a spotřebič

  • Vše podřizuje spotřebě paliva
  • Extrémně pomalu akceleruje (nebo spíše vůbec)
  • Nedává přednost, nepouští na přechodu (musel by totiž zpomalit a brzdit)
  • Je schopen si zajet třicet kilometrů pro levnější benzín

Jak označení napovídá, tenhle typ řidičů jezdí tak, že všechno podřizuje spotřebě paliva. Přesto jejich styl jízdy často vůbec žádné palivo neušetří. Mnohdy si totiž mírnou úsporu na palivu ihned zase vykompenzuje například jízdou na podhuštěných pneumatikách nebo s namontovaným nosičem na střeše. Inu, aerodynamika je prevít…

Jejich zásadní problém je v tom, že nadřazují svou vlastní spotřebu paliva bezpečnosti a plynulosti provozu. Například je jim líto zpomalit u přechodu a pustit chodce, protože by museli znovu se rozjet. Nebo vám nedají přednost a spoléhají se, že vy zpomalíte. Oni přece nebudou kvůli vám na hlavní zpomalovat, protože by si zkazili spotřebu…

Doporučujeme: Kratší převody a žádný stop-start? Nové měření spotřeby změní auta

Neuvědomují si, že nejsou v provozu sami, takže svou honbou za co nejnižší spotřebou otravují všechny ostatní. Výrazné úspory paliva člověk samozřejmě dosáhne předvídáním, plynulou jízdou a například správně nahuštěnými pneumatikami, ovšem všeho s mírou. Někdy je zkrátka nutné se přizpůsobit a nějakou tu deci v průměru na sto kilometrů oželet.

Šetřiči se často rekrutují i mezi koloboučníky a nezúčastněnými filozofy, takže mnohdy potkáte opravdu zajímavé případy:

Našli jste se v některé z těchto skupin? Doufejme, že ne. Každopádně budeme rádi, když se se svým názorem pochlubíte v komentářích pod článkem.

5 druhů nejhorších a nejotravnějších řidičů: Jste jedním z nich?
Ohodnoťte tento článek!
4.04 (80.73%) 357 hlas/ů

84 KOMENTÁŘE

  1. Nelze než souhlasit s výstižnou kategorizací. Najezdil jsem toho mnoho jako amatér po západní Evropě, v Kanadě i USA a vždy, když přejedu naši západní hranici, tak si jízdu užívám. Horší, než v Česku je to snad jen na Slovensku, nebo v Polsku, tam se opravdu bojím. Osobně si myslím, že valná část viny spočívá i na instruktorech autoškoly, kteří nejsou schopni vštípit žákům alespoň ty základní návyky, jako je rychlé a souběžné rozjetí se z křižovatky po zelené (to mi potvrdil i můj kamarád, co v autoškole učí), sledovat provoz i za autem a co je hlavní, ohleduplnost. V Německu se mi nikdy nestalo, že by mě řidič v levém pruhu “zazdil” za náklaďákem, tady je to snad jistý druh sportu. To, že se nejezdí na dálnici v pravém pruhu je ovšem chyba policie – v autoškole se to neučí a na silnicích netrestá.

  2. Raději pomaleji a opatrněji než se řítit někam do hajzlu a pak si dělat čárky za přestupky, pokuty, vytroubení a případně si ve vězení počítat dny…

    • Jasně, když jseš po ránu “na plech” tak je 60 příšerná rychlost. A ti důchodci uskakují nějak pomaleji.

    • Proc? Mam povinnost jezdit vpravo a tu dodrzuji. Kdo jezdi trvale v prostrednim nebo vlevo by melo zajimat policii. Tolerantni ridic je tak nijak neomezuje.

  3. Pane Igor,mate zcela pravdu,je to v instruktazi a pak jeste v povaze.Delal jsem ridicsky prukaz v Cesku a take nasledne v Anglii.Pristup instruktoru je rozdilny,v anglii jsou velmi dusledni,nemaji zadne ucebny,vse na silnici za plneho provozu.S Polaky je snad problem na celem svete.Maji to v sobe,Polak narozeny v Anglii udela na silnici v Anglii stejnej masakr(rozdrtil dve za sebou stojici auta kde byla cela rodina svym nakladnim vozem o dalsi nakladni auto stojici v kolone),jako rozenej v polsku,co delaji nehody(masakry) v Cesku

  4. Dobrý den.
    Mnoho let jezdíme do Itálie na dovolenou.Za ty roky mám potvrzeno,že naši řidiči jedoucí v zahraničí náhle umí střídavé řazení,nedělají posunky o zdvižených prostředníčcích ani nemluvě,dokonce umožní jinému řidiči něco co by doma nikdy neudělali.Náhle jsou to jiní lidé.Čím to je?Asi hraje roli citelný finanční postih,asi.
    hezký den a BEZ NEHOD.

  5. Tento článek mi v mnohém připomíná snahu pražského magistrátu hodnotit jak špatná jsou SUV.

    V článku chybí zásadní informace. Nejhorší typ řidiče je ten co usedá za volant a myslí si o sobě, že je tím nejlepším. Jezdí plynule a vyžaduje po všech ostatních ohleduplnost jinak jsou to kloboučníci, filozofové nebo vnucovači. Nebezpečné na nich je když je někdo omezuje v obci tou otravnou povolenou rychlostí a tím brání jejich plynulému provozu. V ten moment bliká a nadává do krav a debilů 🙂 .

    Každému člověku za volantem se občas stane, že se zamyslí v moment kdy stojí na červené a to obvykle takové řidiče, kterým řízení vozidla nijak nevadí. Někdy se stane, že se člověk za volantem zasní, zamyslí ať z důvodu ospalosti nebo využití času k uspořádání myšlenek. Na takové řidiče stačí pouze houknout klaksonem a jet v klidu spokojeně dál.

    Za volantem je třeba dávat si na všechny účastníky provozu. Mě osobně nejvíc vadí tací co neumí jet plynule dle předpisů a musí předjíždět i na plné čáře, blikají na pomalejší řidiče neustále troubí gestikulují a myslí si že jsou nadřazení a neomylní. A nejsou to žádní mladí nezkušení frajírci. Jejich popis mi v tomto článku chybí.

    Škatulkování řidičů je při nejmenším hloupé 🙂

    • Patřím mezi ty trapáky co jezdí v obci pade i když nejsem v bodové tísni příde mi to tak njak normální a pravda občas se stane že zaspim na semaforu když jsem první hlavu mám vykroucenou abych na semafor viděl a už to jaksi dlouho trvá, že za mnou někdo troubne abych jel ji spíš k poděkování.

    • Dovolím si zásadně nesouhlasit….nejlepší řidič je ten, který si o ostatních myslí že jsou totální idioti… počítá s jejich idiocií a dokáže předcházet tomu, co páchají.

    • On to o sobě autor článku nedokáže napsat. Označí vsechny až na tu svoji kategorii. Pokrytecky perfektní článek. Jinak velmi trefně napsaný komentář.

  6. Mnohé věci věcné, ale kendat o “držení” jednou rukou v souvislosti s frajírky (tento pohodlný a rozumný způsob používá každý normální, nesváteční řidič) je trochu pasé, zvlášť když příkladem trouby nezvládajícího řízení je frajírek obouruční…

  7. Ale prosím vás. Snad s výjimkou toho Van Diesela tak – občas – jezdi každý. Zbrzdit ve 130 “dvoustovkáře” je vysloveně záslužné, coz platí i pro jiné spěchače a blikače. Jízda na spotřebu je v podstatě nutnost, a kdo tvrdí že občas není duchem mimo a nezaspí na semaforu tak lže. Článek vtipný, ale naprosto mimo.

    • A Co Kdyz jede v nouzi debile. Me uz se to stalo v zivote trikrat jsem je v nouzi pak rychlostni Limit neplati. Jednou na dalnici kdy jsem jel Co Auto dalo cca 210 GPS, jednou ve velkem meste kdy jsem jel stovkou Do Spitalu, a jednou v rakousku kdy jsem Do mesta vlitl u znacky ve stopadesati smer Spital kokote.

      • A pak ses probudil a maminka musela měnit pyžámko 😀

        Dojezdové doby sanitek jsou velmi dobré. Rozhodně lepší, než akční pokusy debílků, kteří si hrají na hrdiny, aby pak kvůli nim musely vyjíždět nakonec 3 sanitky.

        Jet na dálnici bez majáků 210 je hazard, který těžko omluví jakákoli krajní nouze. V jejích podmínkách totiž je, že člověk nesmí jedno nebezpečí nahradit dalším (a ještě větším) a ohrožovat tak životy ostatních.

      • Drliku i ty tvrdy leopolde vy chcete žít v idealním neomylném světě plném pravidel a omezení která tak rádi dodržujete. Buďte tak laskaví a přemístěte se třeba do číny

  8. Celkem lze i souhlasit,až na tu Jižní spojku. Pokud po ní projíždíte delší úsek, tak zařadit se k levému svodidlu a nastavit povolené maximum (nebo malinko nad a využít tolerance) je lepší a i bezpečnější, než muset neustále hlídat chování najíždějících a odbočujících řidičů v pravém pruhu. Jde o stejný princip, jako při jízdě na kruháku s více pruhy, ale ten se v naší zemi bohužel zatím také neusadil.

    • Na Jižní spojce jezdím zpravidla ve středním pruhu, ovšem pokud to jde maximální dovolenou rychlostí, abych nikoho za sebou nezpomaloval. Pravý pruh považuji při tom počtu odboček za odbočovací, v levém pruhu jen při předjíždění kamionů, pokud za sebou mám dostatek místa.

  9. Za vším je nečinnost policie , buď není vidět nebo nekoná nebo koná polovičatě. Když vešly v platnost body, vsichni jezdili měsíc slušně a podle předpisů, tady naše policie opět totálně zaspala, protože nebyla v ulicich vidět vše se vrátilo do původních ne li horsich kolejí.

    • Stím lze souhlasit,policie naprosto ignoruje co se kolem ní děje!Vijímka je jen v případě,že je načelník pošle měřit rychlost,Jsem 40.let šofér z povolaní,tak že něco málo otom vím.Můj názor je,zavést povinné psychotesty pro začínajicí adepty řid.průkazů!Určitě by řidičák neziskali debilové,kterych je na silnici dost.

  10. No nejlepší je to poslední video, kdy se poukazuje na pomalu jedoucí auto před nimi, ale sám autor natáčí jízdu (nevěnuje se řízení), kterou by v klidu mohla natočit jeho, mimochodem nepřipoutaná, spolujezdkyně.

  11. Na našich cestách je to opravdu děs. Jezdím docela dost. U nás i v cizině. 60-70 tisíc rok co rok. Fakt miluju trotly jedoucí v levém pruhu na dálnici 100. Nebo ve městě 30 a za městem šedesát. A že jich je, předjedete jednoho a okamžitě dojedete jiného. A neuhnou se. Zrovna nedávno jsem takového potkal v ČB. Na 70 jel asi 45. Měl jsem tu drzost na něj zatroubit. Co myslíte, že udělal? Nejdřív přibrzdil a potom hodil varovkya zastavil uprostřed silnice, pak vystoupil. Asi si chtěl povídat.

  12. No jo, sakra, občas jsem školitel… Ale ne vždycky. Postrádám šestou škatulku – totální, skutečně hodně nebezpečné magory… Bohužel když potkám ráno cestou do práce dva taková, stává se ze mě někdy školitel… I když vím, že bych neměl. No nezbývá než si cvičit do dnešního provozu chladnou hlavu a na palubní desku si koupit křišťálovou kouli pro jasnovidce, abych uhodl, kam někteří bez blinkru hodlají odbočit.

    • Naprostý souhlas.Každý ať si jede,jak chce.Na kontrolu dodržování pravidel je tu přece policie.Já sám patřím k těm,co občas přitlačí na plyn.Ale proboha!!!Tam,kde to jde!!!Když vidím,že se na mě někdo “lepí”,tak mu prostě uhnu a nebudu ho soudit za to,že jede rychleji,než já.Všechno je o toleranci.Jenže u nás bohužel převládají školiči a totální magoři.Nedávno jsem jel v koloně.Viděl jsem za sebou motorkáře,tak jsem mu prostě uhnul.Jen díky řidičskému umění motorkáře ho nesestřelil řidič auta přede mnou,který se zjevně do zrcátka nedíval.Lidi,jezděte hlavou!!!

  13. Ja obecne vidim jako nejvetsi problem jak jsme netolerantni vuci jinym ridicum, kteri chteji jet jinak, nez my si predstavujeme. V ty rychlosti, ktera nam neni vrozena, to proste s klidem nezvladame.

  14. Zvláštní odrůdou šetřiče je tzv. plachtař …. když vidí v dálce, že bude na rovné silnici první třídy následovat obec, vyřadí 3 kilometry před značkou na neutrál a doplachtí po pěti minutách ke značce přesně tak, aby měl tachometrových 45 ( rozuměj skutečných 35 km/h ) 🙂

  15. Ricchochet: tak to má bejt ty vole, zajdi si do školy ekonomické jízdy, resp. do školy všeobecné vole

  16. Ropa nám ubývá o tom není pochyb, proč s ní tedy nešetřit. Pomalá jízda je bezpečná. A jezdit 20 km/h pod limit není žádná katastrofa.

    • Tak jezdi vlakem ty vole, protože pro lidi který sedí za volantem celej den je taková výchylka z průměrně kalkulované rychlosti vážně problém – pro tupce – jestli jednou měsíčně dojedeš v neděli na hřbitov zapálit svíčku o půl hodiny déle asi nikoho z hrobu nezvedne, ale pokud máš denně třeba 10 schůzek vzdálených několik desítek kilometrů od sebe, věř, že si občas taky zatroubíš, když n každé z nich budeš o čtvrt hodiny déle jenom proto, že nějakej moula před tebou nemá na benzín – jinak se tomu občas říká plynulost provozu ty ekonome!!

      • Pokud mě takovej ekorallysta nechá předjet tím, že se uklidí ke krajnici (a třeba blikne, že je možno předjet, a že o mně ví), tak s tím nemám nejmenší problém.

        Je to vše o respektu. Pomalých k rychlejším, ale taky rychlejších k pomalým.

  17. Ale hlavne, to auto před ním jede s nejvetsi pravdepodobnosti podle pravidel. V case 1:28 miji zakazovou znacku B20a, se 70. Je dost tedy pravdebodobny, ze byla i v tom useku, kde autor videa nabyl dojmu, ze ho nejak omezuje a zaslouzi si vedle problikavani i nahrani a postnuti na youtube.

    • nemáte pravdu, žádná křižovatka tam nebyla aby bylo nutno znovu obnovit platnost zákazu a nad B20a je A01a takže se jedná o omezení rychlosti z důvodu možného nezvládnutí obsluhy volantu v zákrutě

  18. Celkově skoro dobrý, jen Vin Diesel se úplně nepovedl – jestli jsem se v něčem našel – tak v poloze ležmo uprostřed vozu s levou rukou nahoře na volantu s položeným opěradlem – možná je to tím, že mám prakticky 2 metry a do téhle polohy jsem se usadil po více než milionu ujetých kilometrů – a to že jsem se našel i v dojížděn a dobržďování ( ne vybržďování!!!! ) ostatních účastníků provozu je právě skutečnost, že oni jedou v levém pruhu o 20 km/hod méně než by měli, na semaforu dělají vše ostatní mimo sledování změny barev na semaforu, a myslím, že každého kdo něco nebere na sklidnění to po několikaletém každodenním několikahodinovém sezení za volantem musí dohnat k podobnému stavu mysli – pochopitelně vyházím z předpokladu že nejede jen na nějakej výlet ale musí stíhat nějakej časovej plán celé cesty včetně zastávek a času na jednání na nich potřebných.

  19. Chybí mi tu kategorie “sedmdesátkář”, i když, pravda, je příbuzná s kloboučníkem nebo snad šetřičem. Prostě jede furt tak nějak sedmdesát, jestli je zrovna mimo vesnici nebo ve vesnici, to je jedno. Pak zpravidla někde bez blikání zastaví, nebo neočekávaně zahne.
    No a nelze zapomenout na kategorii “jsme v práci”, to jsou přesuny zaměstnanců služebními vozy na místo, kde budou pracovat. Takže dodávky s dělníky se plouží okolo Loun 65 km/hod, plat přece běží.., nebo cestářský Zetor SÚS Mělník jede na místo, kde budou ti melodyboys něco dělat, velmi zvolna max15 km/hod, přestože i letité stroje této značky jsou schopny vyvinout rychlost ke 30…

  20. Dost jsou dobří borci co vjedou do cesty,když jedu povolenou rychlostí a musím brzdit a hned na první odbočce odbočí.To bych je střílel!!!

  21. No zrovna ta Jižní spojka, zkoušeli jste si ji někdo projet celou v pravým? Já jo, kotouče svítěj ještě teď. Mezi sjezdama no problem, tam je pravej pruh pro losery a sralbotky, tudíž je prázdnej, ale u sjezdů je to samej “mám blinkr uhni” a “z nuly na padesát pět minut”, přes prostřední kde jede had filozofů nárazník na nárazník šedesátkou to objet nelze, prostě je jednodušší jet plynule levým s tempomatem na osmdesát, beztak jsou všichni vycukaní z úsekovek (nebejt jich, byl by provoz plynulejší – to samý pražský tunely, specielně strahovskej směr smíchov u sjezdu z patočkárny).

  22. chybí mi tam LEPIČ KUFROVIČ co neumí doržovat bezpečnou vzdálenost asi by měl být v kolonce vynucovač páč druhé při plynulém předjíždění nutí zařadit se do nebezpečně malé mezery

  23. A ještě když se k tomu přidá zkrácený výfuk a řidič typu CO POSLOUCHÁM JÁ POSLOUCHEJ I TY!! nejlépe tak v pul sedmé ráno uprostřed sídliště…vaau

  24. Připojuji se k zavedení kategorie Lepič. Visí vám v koloně na kufru, udělá se pak v protisměru mezera, a začnou předjíždět s nulovou rozdílovou rychlostí. Na malér zaděláno…
    Další, poměrně zábavnou kategorií, je jídelní záchranka. Většinou mladí borci v litrových autech s nápisem “Dáme jídlo” (asi potravinová pomoc, či co) nebo pizza či jiná ňamka. Jídlo se musí rychle dovézt v původní teplotě, jinak dojde k imunitní reakci a tělo ho odmítne. 🙂
    K rádoby vtipné kategorii Pražák lze dodat jen to, že na pražských značkách ve firemních autech jezdí spousta přespolních nemehel.

  25. Není autor jedním z těch, kteří neví, že Jižní spojka je v obci a jet po ní v levém pruhu je naprosto v pořádku, zejména pokud je prostřední nebo pravý pruh volný?

  26. Ne že bych se vším souhlasil..ale většinou to sedí. Až na jedinou nepodstatnou věc. Copak asi autora článku přinutilo vylepit sem po roce tuto úvahu znovu…..většina příspěvků je totiž ROK stará….

  27. Dovolím si nesouhlasit s Jižní spojkou. Pravidelně jezdím ve středním pruhu a levým předjíždím. Do pravého mě nikdo nedostane, neustále jsou tam kolony kamionů; každou chvíli sjezd, až pruh působí jako odbočovací a hlavně pěkně hluboké koleje v některých úsecích, které jsou pro mě největším důvodem držet se uprostřed. Pro mě nejlepší řešení, jen pak nesmí být člověk líný uhnout a pustit ty rychlejší, kteří jsou stejně většinou v pruhu levém.

    • To podle pravidel je samozrejme jedno, ale uz to neni jedno kvuli dobdym navykum. Kdyz nekdo jezdi ve meste stale v levem, ak bude stale v levem i na dalnici. Proste ridici jsou arogantni egoicky ignoranti.
      Na jizni spojce jezdim kazdej den a levej pruh od Barandova mostu je nejplnejsi a nejpomalejsi. Nejprazdnejsi je pravy pruh. WTF.

  28. Ještě tam chybí “traktorista”. Zrovna včera jsem se nedobrovolně účastnil kolony cca dvouset aut za jedním traktoristou, kterému bylo za těžko to na chvíli píchnout někam do sjezdu.

  29. Jen připomenu šetřílkům, že pomalou akcelerací zhoršují spotřebu. Když to pro názornost přeženu, tak když budu “akcelerovat” z jedničky na dvojku tak pomalu, že to zabere “půl dne”, kde bude spotřeba…? 🙂

  30. Každým rokem se jezdí hůř a hůř. Tam kde člověk loni prolít čistě, dnes se táhne v koloně.

    Už jako mladší jsme si s bratrancem zavedli teorii, že viník kolony je druhé a třetí vozidlo.
    První jede pomalu z nějakého důvodu a druhý a třetí se bojí předjíždět, čtvrtý už moc šancí na předjetí nemá a pátý už je jen obětí.
    Říkám tomu být otrokem lidské blbosti.
    Pozoruji poslední 2 roky nový trend, Když jedu se soupravou, běžně 90 do kopce 30. a začne se za mnou pomalu tvořit kolona, která semnou udržuje rychlost, nevadí jí pomalé drápání do kopce ani zpomalování před klesáním a držení rychlosti v klesání, i přesto, že je prázdný protisměr a já jim uhnu za rozšířenou krajnici.
    Ale je toho víc, co lze pozorovat na cestách.
    Konec vesnice, další až za 3km, Rychlost jakou vesnici opouští (50km/h) udržují po celé 3km a stejnou rychlostí do následující vsi, města vjíždí. Předjet se mnohdy nedají, neb řidiči nepřemýšlejí a jezdí v intervalech, že by jim jeden nejraději lísknul.
    V obci jedou 50 dojedou k radaru a preventivně zpomalí na 40 ne-li přímo na 30km/h.
    Za traktorem se vytvoří v nepřehledném úseku kolona, jen co se kolona dostane na přehledný úsek a projede vozidlo v protisměru, začne kromě prvního předjíždět i poslední, místo aby traktor předjelo 10 aut, předjedou jej kvůli tomu poslednímu 2 nebo 3 auta.
    Auto se blíží k ciklistovi, v protisměru než aby zajel ke krajnici a dal místo protijedoucímu nalepí se na čáru.
    Vozidlo před vámi jedoucí, pokud se nedá předjet jeho rychlost jest vysoce pod povolenou rychlosti. v místě kde by se dal předjet ukáže jak pěkně mu to jede a člověk se ani nesnaží nějak zrychlovat a udržet sním rychlost, neb je mu zcela jasné, že jen co skončí tenhle úsek, zas se za ním potáhne.
    Že je na běžných silnicích povolená rychlost 90km/h je každému jasné, že člověka někdo dojede a předjede budiš, nechce se táhnou za soupravou, přes kterou nevidí, ale že v obci zpomalí na 40km/h? naprostá klasika.
    Že se nákladní táhne za osobákem to je další klasika.
    Člověk stojí na vedlejší, dává přednost vozidlu jedoucímu po hlavní, ten těsně před křižovatkou, ne-li až v ní dá teprve znamení o změně směru, nejlépe na vedlejší na níž jeho oběť stojí.
    Úmyslné zpomalování, čeká-li vozidlo na vedlejší a děje se často, že vozidlo jedoucí po hlavní zpomaluje, a “čeká” až ho dojedou vozidla jedoucí za ním.
    Vozidlo z vedlejší odbočující do vašeho směru plně přidá plyn až lítají saze, aby se před vás dostal ale další 2km se rozjíždí na 50.
    Vozidlo z vedljší odbočující do vašeho směru se ani neobtěžuje nijak do křižovatky rychle vjet, jste nuceni zpomalit za ním na 30 poměrně intenzivním bržděním (souprava 48t), a on ujede 50m hodí směrovku do leva a dává přednost protijedoucím. Když na něj člověk tak nějak už podruhé troubí, zaflekuje vyskočí ven a jde se hádat. (hádka končila slovy: Troubíš jak č***k, Bodejď bych netroubil, když jako č***k jezdíš)

    Bezohlednost a sobectví vládne na českých silnicích.

  31. Chybi mi tam ridic ktery jede 85 a kdyz ho zacnu predjizdet tak jedeme vedle sebe oba 120. Jakmile se pred nej dostanu, tam zpomali zpatky na svych 85.

  32. jezdím denně 20 a 20 kilometrů do práce v okrese Plzeň -jih, podotýkám, nejsem odtamtud, a zažívám kamikadze situace denně ráno již poznávám protijedoucí pitomce a tlačím se preventivně na kraj lesa, , to jedou za sebou ti dva volové v zatáčkách v protisměru,pravidelně závoděj, pak jede jedlej druh mým směrem, asi má čas, takže kličkuje v padesátce po asfaltu až do Dvorce, tam se ploužím zase já, jelikož do místní fabričky se otráveně plazí po silnici vedle chodníku horda otrávenejch rozespalejch asi blbě placenejch dělníčků ,ti neuhnou,od chvíle, co se sejdou k sobě tvoří totiž dav, stádo, a to neuhybá, odpoledne nazpět je to obdobné , však přibývá ještě pár ožralů na silnici, jinak ostatní slušní řidiči pouze jedou prostředkem silnice a nechápou….běda však, kdyby jste měli pražskou značku., tak vás začnou hned školit!!! prostě Plzeň -jih tedy na značce PJ,tedy pozor jedu-,.

  33. Pokud jsou místní autoři komentů alespoň trošku reprezentativním vzorkem populace, není se vlastně na silnicích čemu divit. Až na vyjímky, neomylní mistři světa i volantu, nasraní, bez nejmenšího náznaku empatie, tolerance, ohleduplnosti či slušnosti, s jedinou, univerzální vlastní pravdou, pro které je všechno kolem shit. Jejich dědci, nebo možná ještě i fotři, jezdili po (pravda, poloprázdných) cestách s úsměvem, hrdostí a pocitem “rytířů silnic”, možná i proto, že byli z domova k respektu a slušnosti vychovaní. Jak se asi tak budou za pár let chovat, v anonymitě virtuálních světů a popelnic s tmavými skly, vámi “vychovaní” potomci? Zrušej blinkry a vrátěj se k bytelným nárazníkům s gumovejma špalkama? Nebo jim bude stačit “bytelný” pojištění? Nu, počkejte si, -dočkáte se! 😉

  34. V poslední době mě štved úplně jiný typ řidičů. Soukromě jim říkám pošuci, ale asi by se to mělo nazvat superslušňáctvím? Prostě lidé, kteří mají přednost v jízdě a přesto ji dávají mně. Ano, jako každý jsem rád, že mě při výjezdu od pumpy někdo pustí do fronty. Jenže to má ustálený postup – ukáže mi nebo blikne. Ale když jsme široko daleko jen já a on / ona, tak proč mě pouštějí? Kdyby normálně jeli, tak se za ně hladce zařadím. Ale takhle musím zpomalit, oni zpomalují také, až oba skoro stojíme – a stejně nevím, kdo má jet. Poslední dva roky se v našem kraji tento nešvar hodně rozmohl a nevím, co s tím dělat.

    • karel: tohle mě hrozně rozčiluje i když jdu pěšky nebo jedu na kole, čekam na rozjezd na kole až projede auto a on ten idiot najednou zastaví a pouští mě i když za nim nikdo nejede

  35. Správně – chybí kategorie “Pražák”. Tím není míněn obyvatel Prahy, ale hovado podobné pražskému.

  36. Mě fascinuje hlavně kolik idiotů si myslí že maximální povolená rychlost je minimální povolená rychlost a trouběj na někoho kdo jede mezi vesnicema 80. Lidi dejde se trochu do klidu, pochopte že ne každej furt musí někam spěchat a ne každej se chce zabít někde o strom. Fakt nechápu kam furt všichni spěchaj že musej jet vždycky minimálně tou maximální povolenou rychlostí a na pomalejší trouběj.

  37. Nejzásadnějším problémem řidičů je nedostatek tolerance k nedokonalosti ostatních.
    To platí i o autorovi a velké části diskutujících.

    Mimochodem, autor evidentně není Pražák a po Jižní spojce jel v noci nebo v poledne o víkendu: pravý pruh je pro kamiony a pro odbočování. Jízda středním pruhem 80kou je možná jenom za řidšího provozu, za silnějšího provozu je třeba vjet do pruhu levého.

    • upřesním: nedostatek tolerance k nedokonalosti a JINAKOSTI ostatních.

      Prostě někdo jede na devadesátce 110, někdo jede 70, obojí je podle mne v pořádku. Není však v pořádku pokud ti dva mají jeden s druhým problém.

  38. Za mě jsou nejhorší starší řidiči jejichž poznávací znamení je čepice na hlavě a mladí závodníci, kteří si neuvědomují riziko smyku. Možná i proto jsem raději mladému zaplatil školu smyku přes https://topskolasmyku.cz/ a od té doby jezdí opatrněji. 🙂

  39. Josef
    Zapomněli jste na řidiče, kteří nedodržují bezpečnou vzdálenost. Co dělat, když jedete 90 a 5 m za zadkem máte agresivního spěchálka, který Vás chce “popohnat”? Můžete jediné. Přibrzdit a umožnit mu předjet. I když je souvislá čára. A věřte, že takoví to často i udělají.

  40. Myslím, že provoz na cestách by se mohl docela dobře inspirovat obecným pravidlem amatérského leteckého provozu, ve kterém je obsažen princip ohleduplnosti: “Jsi rychlejší, pak máš dávat přednost pomalejším”. Tedy balón má přednost před padákovým kluzákem, padákový kluzák před rogalem, rogalo před větroněm, větroň před motorovým letadlem.” Na naše chodníky by se to dalo přenést jako povinost ohleduplnosti cyklistů k chodcům a na naše cesty jako ohleduplnost k pomalu jedoucím vozidlům. Tím neříkám, že bezdůvodně pomalá jízda je v pořádku. Jak zde již někdo uváděl, že může v nouzi jet rychle, stejně tak může někdo jet v nouzi pomalu a pokud neznám důvod nemohu soudit. Jezdím denně a při provozu použivám maximálně povolených rychlostních limitů (někdy i překročím). Každý týden ale potkám někoho, kdo mě v obci v nepřehledném úseku předjede rychlostí 70-80 km/hod. a mimo obec v nepřehledném úseku rychlostí 100-150 km/hod. A takovíto řidiči mě v denním provozu ohrožují mnohem více než někdo kdo jede pomalu. Vše je spíše o psychické labilitě některých řidičů.

  41. Blbost. Kromě snad Vin Diesel, kterých je ale čím dál tím méně, jsou ostatní “kategorie” jen výplodem choré mysle autora – poučovače a vynucovače. Já jsem za posledních 5-6 let neměl problém se žádným řidičem. Řízení mě baví a užíval jsem si to.

  42. Chci se zeptat autora článku, když už se pasoval do role kritika, který ví všechno nejlíp, co říká na svou spolujezdkyni, která má vyložené nohy na palubní desce a zřejmě nebude ani připoutaná. Co na to jeho cítění za dodržování pravidel?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: