Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností

  • Škoda Kodiaq bude pro své konkurenty těžkým soupeřem 

  • Mladoboleslavská novinka všechny konkurenty přerostla

  • Škoda boduje také nabídkou motorizací 

  • Tradiční zbraní bude rovněž objem zavazadelníku 

Škoda nedávno představila své nové SUV Kodiaq. Zveřejněny tak už byly všechny základní údaje, na oznámení cen se ale ještě čeká. Mladoboleslavskou novinku jsme porovnali s jejími soupeři a zdá se, že Škoda připravila minimálně podle tabulek velmi zajímavý automobil, který má navrch v mnoha směrech. Začíná to už základními rozměry karoserie.

Doporučujeme: Škoda Kodiaq přijíždí mezi SUV s obřím kufrem a mnoha praktickými detaily 

Kodiaq míří co do velikosti na samotnou špičku segmentu. Ze všech modelů je totiž nejdelší, nejširší a nabízí největší rozvor náprav. Na délku se s ním mohou měřit jen Outlander nebo X-Trail, oba dva také umějí nabídnout sedmimístné uspořádání interiéru. V Paříži se představí ještě jeden soupeř, a sice nový Renault Koleos, což je vůz technicky vycházející právě z X-Trailu.

Délka (mm) Šířka (mm) Výška (mm) Rozvor náprav (mm)
Škoda Kodiaq 4697 1882 1655 2791
Mitsubishi Outlander 4695 1810 1680 2670
Nissan X-Trail 4640 1820 1710 2705
Honda CR-V 4605 1820 1670 2630
Subaru Forester 4595 1795 1735 2640
Mazda CX-5 4555 1840 1710 2700
VW Tiguan 4486 1839 1673 2677
Kia Sportage 4480 1855 1635 2670
Hyundai Tucson 4475 1850 1645 2670
Renault Kadjar 4449 1840 1607 2646
Seat Ateca 4363 1841 1615 2638

Vnější rozměry se přirozeně promítnou také v interiéru a v zavazadlovém prostoru. I v tomto směru bude mít Škoda Kodiaq výrazně navrch, i když alespoň co do základního uspořádání se Mitsubishi Outlander může s Kodiaqem měřit.

Objem zavazadelníku (l) Max. objem zavazadelníku (l)
Škoda Kodiaq 650 2065
Mitsubishi Outlander 667 1608
VW Tiguan 615 1655
Honda CR-V 589 1669
Nissan X-Trail 550 1982
Seat Ateca 510 1604
Kia Sportage 503 1492
Mazda CX-5 503 1620
Hyundai Tucson 488 1478
Subaru Forester 488 1573
Renault Kadjar 472 1478

Koncernové automobilky sází rovněž na bohatou nabídku motorizací a ani Kodiaq nebude tvořit výjimku, ačkoliv si Volkswagen ponechal největší množství verzí pro svůj Tiguan. Přesto ale můžete u benzinových variant vybírat hned z několika možností. Pro porovnání jsme zvolili výkon 110 kW (150 k), pohon všech kol a manuální převodovku.

Doporučujeme: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI (140 kW) 4Motion 

Jak je vidět v tabulce, tato kombinace představuje pro některé soupeře velký problém. Outlander, X-Trail, a Kadjar kombinaci benzinového motoru, manuální převodovky a pohonu všech kol totiž vůbec nenabízejí. Pro zájemce o benzinovou jednotku nemá Kadjar v nabídce nic většího než přeplňovanou dvanáctistovku.

Přehled srovnatelných motorizací kolem 1.4 TSI (110 kW/150 k) najdete v tabulce.

Max. výkon (kW/k) Max. točivý moment (Nm) Akcelerace 0-100 km/h (s) Nejvyšší rychlost (km/h) Kombinovaná spotřeba (l/100 km)
Škoda Kodiaq 1.4 TSI ACT 4x4 110/150 250 9,8 197 6,8
Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 110/150 195 10,6 190 6,7
Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 120/163 240 9,7 200 6,2
Honda CR-V 2.0L i-VTEC 4x4 114/155 192 10,2 190 7,4
Subaru Forester 2.0i 4x4 110/150 198 10,6 190 6,9
Mazda CX-5 2.0 4x4 118/160 208 10,5 197 6,6
VW Tiguan 1.4 TSI ACT 4x4 110/150 250 9,2 200 6,9
Kia Sportage 1.6 T-GDI 4x4 130/177 265 9,5 202 7,6
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130/177 265 9,5 202 7,6
Renault Kadjar 1.2 TCe 96/130 205 10,1 192 5,6
Seat Ateca 1.4 TSI 4x4 110/150 250 9,0 192 6,0
U dieselových jednotek jsme opět pro srovnání vybrali výkon 110 kW (150 k), pohon všech kol a manuální převodovku. Tato kombinace je evidentně na trhu velmi častá, protože ji nabízejí téměř všichni. Výjimkou je znovu pouze Renault Kadjar, který nekoupíte v silnější variantě než s motorem o výkonu 96 kW (130 k).
Kodiaq bude končit v případě naftových jednotek na výkonu 140 kW (190 k), což je samo o sobě nadprůměrné číslo. V tomto směru ale hraje jasný prim Tiguan, který můžete dostat i s dvakrát přeplňovaným naftovým dvoulitrem o výkonu 176 kW (240 k).
Po výstavní premiéře na autosalonu v Paříži zamíří Kodiaq do prodeje. Základní cena by se měla pod hranicí 700 000 Kč. Přesnou startovací částku zveřejní Škoda už za několik dnů.
Max. výkon (kW/k) Max. točivý moment (Nm) Akcelerace 0-100 km/h (s) Nejvyšší rychlost (km/h) Kombinovaná spotřeba (l/100 km)
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 110/150 340 9,6 196 5,3
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4x4 110/150 380 10,2 200 5,3
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 96/130 320 11 186 5,3
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 118/160 350 9,6 202 4,9
Subaru Forester 2.0d 4x4 108/147 350 10,2 190 5,7
Mazda CX-5 2.2 4x4 110/150 380 9,4 197 5,5
VW Tiguan 2.0 TDI 4x4 110/150 340 9,3 201 5,6
Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 100/136 373 10,5 176 4,7
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4x4 100/136 373 10,6 186 4,9
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4 96/130 320 10,5 190 4,8
Seat Ateca 2.0 TDI 4x4 110/150 340 9,0 196 5,0
Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností
Ohodnoťte tento článek!
2.65 (53.08%) 26 hlas/ů

49 KOMENTÁŘE

  1. Pánové ,srovnáváte nesrovnatelné.Konkurence pro Kodiaq není Hyundai Tucson, ale Hyundai Grand Santa Fe a tady Škoda jasně prohrává- viz https://www.hyundai.cz/modely/grand-santa-fe.
    Ostatní konkurenty nehodnotím,jelikož neznám jejich data.Škodovce bych přál úspěch,ale musí přidat na tempu a popřemýšlet na cenové politice( výbava+cena a nesmyslné příplatky za to ,co je jinde standard).
    Mějte fajn

    • Hahaha Grand Santa Fe začíná na milionu sto tisíc Škoda Kodiaq na 650 000 a pak kdo srovnává nesrovnatelné 😀 😀

      • Zdenku, rozhodne to nemuzeme srovnavat podle cenovky. Skoda Kodiaq se profiluje jako velke SUV a proto srovnávat ho s Renault Kadjarem je jako srovnavat Messiho a Rosického 🙂 Analogicky „podle penez“ srovnávat Kodiaqa s Renault Kadjarem je taky nesmysl. Takze konkurence pro Kodiaq : Hundai Santa Fe, Volvo XC90, VW Touareq – nikoliv Tiguan. Prosím a vynechme „peníze“ – ty v tomto článku nikdo neřeší !
        Jinak toto je článek „na zakázku“ a proto srovnává s nesrovnatelnými. Podstatou věcí na zakázku je vyhrát za každou cenu 🙂 Nicméně autor dobře pochopil zadání ! 🙂

        • Fildo,
          souhlasím, že Kadjar není vhodná konkurence pro srovnání. Zároveňa ale nemůžete myslet vážně, že Škoda tímto modelem míří na vozy typu Touareg a XC90?
          Když se podíváte na všechny modely Škodovky, vždy je její strategie stejná. Cena vozu řadí model do určité kategorie, ale vnitřní prostor a využitelnost jej řadí o kategorii výše.
          Portfolio modelů, ze kterých zájemci vybírají se přece vždy řídí cenou.
          Zájemce o Kodiaq nebude vůbec o Volvu XC90 uvažovat právě kvůli naprosto odlišné cenovce. Mimochodem úplně stejně to bude naopak.
          Pavel

      • Hyundai Santa Fe 2,4 GDi 138/188 6st. manuální 4×2 679 990
        Kodiak Active 1,4 TSI/110 kW ACT AP 6,3 143 693 900

    • Toto srovnání je na místě, Kodiaq určitě nespadá do vyšší třídy SUV. Tabulka jasne ukazuje podobne rozmery, motorizaci, atd.

    • Naprostá pravda, dělají srovnání jen aby jim to vyšlo. A logika, ze vítěz je ten, který ma o 3 cm větší karoserii a o sto litru větší kufr? To snad ne…

    • Konkurence pro Kodiaq neni Renault Kadjar, ale novy Koleos, stejne nechapu proc srovnali 1.6 130k, kdyz Kadjar ma i 1.6 160k

    • Proč srovnáváte velké SUV od Škodovky s kompaktními SUV od jiných výrobců? Očividně se srovnání třeba s Kia Sorento Škodovka bojí, že svým zaplaceným „novinářům“ raděj dává instrukce, aby dělali z čtenářů idioty.
      A ne, Kia Sorento opravdu není dvakrát tak drahá jak Škoda Kodiaq. Stačí otevřít třeba TipCars:

      ŠKODA Kodiaq, 1,4 TSI / 92 kW Ambition / manuál, tachometr 3246 km, 789 000 Kč s DPH:
      dálkové centrální zamykání, dešťový senzor, kola z lehkých slitin, kontrola tlaku v pneu, ostřikovače světlometů, přední mlhovky, střešní nosič, tónovaná skla, ukazatel vnější teploty, vyhřívaná zrcátka, xenonové světlomety, zadní stěrač s ostřikovačem, dělená zadní sedadla, el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek, Isofix, klimatizace automatická, loketní opěrka přední, loketní opěrka zadní, malý kožený paket, Maxi Dot, multifunkční volant, nastavitelný volant, navigační systém, palubní počítač, tempomat, vyhřívaná sedadla, Autorádio, 6ti stupňová převodovka, ABS – antiblokovací systém, ASR – protiprokluzový systém, BAS – brzdový asistent, ESP – stabilizace podvozku, parkovací senzory, posilovač řízení, start-stop systém, airbag kolenní, airbag řidiče a spolujezdce, airbag střešní, airbagy boční, airbagy boční zadní, imobilizér, startování tlačítkem

      Kia Sorento 2.2 CRDi 4×4 Exclusive, nafta, 147 kW (199 PS) / tachometr 71 km / 849 980 Kč s DPH:
      centrální zamykání, centrál dálkový, alarm, imobilizér, el. okna, el. zrcátka, el. sklopná zrcátka, vyhřívaná zrcátka, mlhovky, xenonové světlomety, ostřikovače světlometů, aut. klimatizace, klimatizovaná přihrádka, dělená zadní sedadla, vyhřívaná sedadla, el. seřiditelná sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelná sedadla, nastavitelný volant, multifunkční volant, vyhřívaný volant, 8x airbag, palubní počítač, satelitní navigace, venkovní teploměr, litá kola, ABS, stabilizace podvozku (ESP), brzdový asistent, senzor tlaku v pneumatikách, posilovač řízení, manuální převodovka, 6 rychlostních stupňů, pohon 4×4, tempomat, senzor stěračů, senzor světel, plní ‚EURO VI‘, USB, AUX, denní svícení, hands free, dvouzónová klimatizace, bluetooth

      Zdá se mi to, nebo auto za tři čtvrtě mega u škodovky nemá ani navigaci? :-O

  2. Proč tam není Suzuki Vitara? Asi je placen od Škody. 4×4, automatická převodovka, 1,6 úsporný diesel v kompletní výbavě za 590T. A nežere olej.

  3. Velké SUV je podle mě hyundai je ix55 které teď mám…… parádní výbava, parádní motor…. akorát po najetých 90.000km jsem dal za servis na který se nevztahovala záruka 40.000,- přední náprava nevydržela tíhu motoru… vysvětlení autorizovaného servisu….
    No nic…chci si koupit nové auto a já se vás ptám….
    Co si mám koupit…
    Mé podmínky:automat, vyšší posed, silný motor, přijatelná cena do 1.000.000,-Kč
    Děkuji

    • jediné co není v požadavcích je pohon 4×4 a vy mu doporučíte auto co ho má nejlepší. Nevím ale pokud nepotřebuje 4×4 a chce SUV pro pocit vyššího posezu, tak stálý pohon je skoro luxus. Za mne bych asi zkusil Vitaru či něco od Nissanu.

    • koukni taky na Sorento. ja zatim spokojenost, 90tis km. krom bezneho servisu „dle knizky“ jsem prakticky nic neservisoval. akorat jsem loni nechal na soustruhu srovnat vsechny 4 kotouce o nejakou desetinku mm at se to novy oblozeni netrha na ojetych kotoucich….
      jinak velke SUV jak pises je urcite ix55, ber to ale tak ze uz se par let nevyrabi takze nemohlo byt v tomto srovnani s kodiakem…

  4. Mám subaru forester 2.0 a jsem tam s palivem na nějakých 8l a to auto má nalítáno přes 200tisíc. takže zase srovnávat a srovnávat. každej má nějaké to auto či svou oblíbenou značku takže to je ta podstata kdo si co koupí.

  5. Mam ix55, zatim maximalni spokojenost avsak servis neco stoji…kodiak vypada jako velmi zajimava varianta a je nadherny…bude vsak cenaxvykon tak atraktivni jak treba u ix55?!…a to i pres naklady zaservis, ktere u skody rovnez nebudou male?… Pratele, mam pocit, ze vse bude o srdicku nebo rozum (vyhodnost) pripadne oboji 😉

    • nemůžeš srovnávat plečku a kvalitu. Jak psal výše jeden “ přední náprava nevydržela tíhu motoru…“

    • hele drz se toho trilitru dizla co nejdyl, az vychytas ty mouchy bude ti ix55 slouzit jeste dlouho. snad bys to proboha nechtel menit za 1.4l dizl? ver ze budou situace, kdy ten obsah motoru kerej mas k dispozici vyuzijes…

  6. Zdravím všechny příznivce SUV. Mám možnost jezdit starou i novou generací Nissanu X-Trail. Co se týká čísel v objemu kufru tak stará generace X-Trailu by všechny zadupala do země, tak obrovský zavazadelník nikdo nemá, ale u nové generace šel Nissan jinou cestou, vozit sebou zbytečně litry vzduchu už nechtěli a tak se zvětšil prostor pro posádku a tak v X-Trailu můžou za sebou sedět i dvoumetrový dlouháni. Co se týká motoru tak je fakt že 1,6 dCi 96kW není žádný trhač asfaltu, ale to nikdo ani od rodinného auta nechce, spotřeba paliva je ale naprosto super, jezdím za 5,2 dlouhodobě. Nejvižší dosažená spotřeba na trase Liberec – Jičín – Hradec Králové a zpět je 3,4 l.

    • Mám taky X TRAILA 1,6DCi 4×4 Tekna, a s motorem jsem spokojen nadmíru, nechápu jak z toho objemu vytáhli takový výkon při supr spotřebě. V kabině luxus a pohodlí. Designově se krabicoidní Kodiak nemůže k Nissanu ani
      postavit. Je to podivná splácanina, ale to je můj názor a někomu se může tato kreatura i líbit, je to
      přece škodovka, že?

  7. Chybí mi srovnání s Dacia Lodgy, též 7 míst a zavazadlovým prostorem a cenou to Kodiaqu pěkně natře.

    • Pche, lepší než všechny ostatní tady popisované, které z nich nabídne až 2600 litrů v kufru, 7 míst a 300tis Kč?

        • Tak dácie máme v taxi službe a bez poruchy najazdia 500 000 potom ich predávame traja šoféri denne samý štart a stop myslím že teraz si šliapol vedľa škodovky sa nám rozpadli vždy po 80 000 km a išli do šrotu

  8. přátelé ,ale kde jsou další auta, mercedes GLA,GLC; BMW – X1, X3, ; Audi Q5 aj. Vše záleží na kvalitě , ceně , bezpečnost , zpracování a dalším servisu. Pak lze hodnotit třeba po 6 letech zdali jsem si koupil kvalitní auto třeba na první pohled dražší a kvalitnější ale je výsledku levnější než Suzuky tím ho nechci odsuzovat. Není ale Kodiaq zase ve stínu Tiguana se stejnou motorizací a horším zpracováním? To by přece VW nemohl připustit , aby jiná výroba je předčila, ale může dorovnávat základy. I tak at´se škodovce daří i když jsme stále závislí ne cizině šikovný ruce a konstruktéry máme , škoda že jsme se všeho zbavili ve prospěch cizích velmocí ,které nás drží na uzdě.

  9. Celkově nesmyslné porovnání … jednou objem kufru u 4×2 bez rezervy, pak zase 4×4 včetně plnohodnotné rezervy …

  10. článek na zakázku. záměrně jsou vybraná menší auta, než je Kodiaq. Proč tam není Touareg ani žádné BMW ani žádné Audi? Když už autor tvrdí, že Kodiaq míří na vrchol SUV segmentu, tak ať nesrovnává s vrstevníky od Yetiho. Špatnej článek, autor hanba!!!!!

  11. …Kodiaq je sice auto které je vzhledově velmi povedené,ale jeho výrazným nedostatkem je použitý pohon 4×4,je zvláštní se pohonům 4×4 se ať už v tomto testu nebo jiném skoro nikdo nevěnuje…měřit délku auta…zavazadelník…všichni vědí že prostorem a zavazadelníkem Škoda maskuje technické nedostatky,ale dnes si lidé už nekupují auta podle toho zda li se mi tam vejdou 4 pytle cementu a 2 balíky izolační vaty…no a Škoda využívá podvozek MQB,to asi každý ví,ale že pohon 4×4 je pouze s Haldexem a bez možnosti manuální volby trvalého pohonu 4×4,což Subaru,Nissan,Renault,Mazda samozřejmě má…a to dělá z SUV to pravé,ono totiž není 4×4 jako 4×4 a to čemu říká VW třeba u Tuaregu 4Motion nebo Audi-Quattro…je něco úplně jiného než 4×4 u Škody

  12. Je to nesmyslné.. Že někdo řadí vozy podle ceny? Nevím.. ale většina lidí co potřebuje auto si první říká co za auto potřebuje.. a když už někdo potřebuje takhle velké auto jako je Kodiaq, pak by jej měl srovnávat s Hyundai Grand Santa Fe, nebo audi Q7. Jestli chcete vybalit že cenově nesedí.. ano.. nesedí.. ale když srovnáte stejnou výbavu u všech tří, vyleze vám že to vlastně není až tak daleko od sebe jak se zdá. A o zbytku rozhoduje kvalita zpracování, výdrž motoru, nebo cena náhradních dílů..
    Pokud vezmete 1,4 Kodiaqa tak nečekejte že se na nějaké ty hory vyšplháte.. auto jak kráva s tímhle motůrkem.. nečekejte že vám vydrží těch 5 let.. 😀 u Audi která nabízí 3,0l v dieselu si můžete být jistý že vám vydrží o dost déle..
    Takže nikdy nedávejte na tato komerční srovnání. A pokud hledáte nové auto, vždy si vyzkoušejte vlastní konfigurace a uvidíte co vám vyjde.

  13. Zdravím všechny, myslím že cena není parametr jako už bylo napsáno. Ale opravdu najit podobné vozy co se týče rozměrů pak až cena. Myslím že konkurencí je outlander, xtrail, bmw x3, audi q5, kia sorento, mercedes glc santa a ještě by se našly. Ale ne Kadjar cx5 tiguan atd. Jezdil jsem outlanderem, sorentem a xtrailem. Teď mám už outlander 10 měsíců, xtrail neměl motor (jen papírově) a sorento bylo skvělé fakt paráda ale bylo už cenově vysoko. A tahle škodovka jim zatopí všem. Z tech co mohu soudit, outlanderu kvalitou, xtrailu také a hlavně motorem, no a sorentu nemusí topit to si topí cenou. Držím palce a těším se jak se svezu Škodou.

  14. Toyota Rav4 chybí samozřejmě celosvětově nejuznávanější vůz chybí proč asi že.Ve všech testech a dozorech absolutium.To se jí fakt tak bojíte?

  15. vy tady všichni komentujete porovnaní vozidel ja osobně jsem se projel mercedesem ML 500 audi q5 a sorentem a muzu vam říct že není nad skodovku kodiaq ano tato skodovka ma motory jen 1.4 110 a 150 kw a 2.0 110 a 150 kw ale nema motory 1.6 a muzu říct že tato skodovka vyhrála u odbornych testovatelu 98% bodu než u zminenych aut jen do 94 bodu takže pro mě vyhráva skoda kodiq

  16. Tyhle vaše dohady jsou o ničem a jen se tu každý dohaduje, jak babky na návsi !!! Ve zdejších názorech je hodně cítit ta pravá Česká povaha vše hanit, závidět, odsuzovat apod.
    Každému se líbí něco jiného a každý si koupí to auto, na které má a které se mu líbí. Vždyť je to vše jen kus plechu a slouží to především jako spotřební zboží, které má přemístit z bodu A do bodu B.

  17. Myslím, že Kodiaq přinese svým novým majitelům řadu překvapení, která tradiční výrobci SUV již dávno vyřešili.Zkušenosti s výrobou určté typologie vozu, kterév případēSUV Škodovka nemá se musí projevit.Nelíbí se mi politika Škody, kdy cena vozu určitého typu začíná a konči s rozdilem 900 tis. Kč mezi nejslabším a nejvybavenejším modelem.To je opravdu světová rarita. Nejvyšší řada je pak degradována vozy stejného názvu s motorem pro motokáry, železnými koly velikosti 15 a levnym černým plastem kam se podivas. Jasné dimenzovani vozu s jasne vymezenym v rozsahem vybaveni, názvem a take cenou je skutečně běžným jevem kvalitnich světových značek.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: