Vzhledem k úspěchu BMW X6 je vlastně s podivem, jak dlouho zůstával tento model v pomyslné kategorii „prémiových SUV se splývající střechou“ osamocen. I v samém závěru roku 2016, kdy tento srovnávací test vznikal, byla na trhu jen čtyři taková auta od dvou značek: X6, jeho přímý soupeř (zlé jazyky by mohly říci „napodobenina“) v podobě Mercedesu GLE Coupé – a menší sourozenci obou gigantů, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Právě ty jsme pozvali k dnešnímu duelu.

I naprostý laik se dovtípí už od pohledu, že tato „kupé-SUV“ jsou de facto jen karosářskými variantami mainstreamových modelů s kolmou zádí: BMW X3 a Mercedes GLC (dříve GLK). Díky odlišným proporcím a oblé siluetě střechy ale opravdu působí atletičtějším, svalnatějším dojmem. Vlastně se není moc co divit, že někteří lidé opravdu považují tyto modely za sportovní auta na zvýšeném podvozku. Zvlášť když oběma výrobcům není stydno ohánět se velkoústými slogany, jež mají k realitě hodně daleko. BMW označuje X4 za „unikátní vyjádření ryzí radosti z jízdy“, zatímco Mercedes GLC Coupé je prý rovnou „sportovní vůz mezi středně velkými SUV“.

BMW X4 je o 1,4 cm delší a o 3,6 cm nižší než X3, zatímco Mercedes GLC Coupé se svému konvenčně tvarovanému sourozenci natáhl o osm a snížil o čtyři centimetry. Pohled do tabulky technických údajů odhalí, že oba modely mají k sobě velmi blízko, ve všech směrech se liší maximálně o jednotky centimetrů. Mercedes přesto vypadá poněkud svalnatěji díky delšímu rozvoru, menší výšce a linii střechy, která za B-sloupkem neklesá tak rychle jako u BMW.

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0280
Trojcípá hvězda je v segmentu „kupé-SUV“ nováčkem. Naproti tomu BMW už před lety zabodovalo modelem X6.
BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0296
Zatímco v Mnichově zavedli pro SUV s klesající střechou vlastní označení, GLC se od modelu s kolmou zádí liší přídomkem „Coupé“

V čem se dnešní rivalové liší, to je nabídka motorů. Zatímco X4 koupíte se čtyřmi benzinovými a třemi naftovými motory, přičemž od každého druhu paliva jsou k mání i dva třílitrové šestiválce, ve Stuttgartu věří, že zájemce o takové auto se spokojí se čtyřválcem. Zážehový má v nabídce jeden, vznětové dva. (Verze 350d V6 se plánuje, v prodeji však bude až později.) My jsme se rozhodli porovnat nejsilnější nabízené varianty vznětových čtyřválců.

Doporučujeme: Kia Sportage 2.0 CRDi vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI

U BMW nám to ulehčili, protože takový motor montují do X4 jediný. Pod obchodním označením X4 xDrive20d, nabízeným za 1 286 400 Kč, se skrývá celohliníkový diesel 2,0 l, kombinovaný s pohonem všech kol. Sériově se dodává se šestistupňovým manuálem, naše auto však mělo osmistupňový automat Steptronic za 61 402 Kč. (Na něj se také vztahují veškeré technické údaje, které v tomto testu uvádíme.)

Mercedes-Benz GLC Coupé má výhodu většího zdvihového objemu, protože ve Stuttgartu se nedrží zavedené kategorie „do dvou litrů“. Přestože ale objem motoru je jen asi o sedm procent větší, točivý moment je oproti BMW vyšší o celou čtvrtinu. A tomu odpovídají i rozdíly v udávané dynamice. Kompletní data najdete na konci článku, ale zde aspoň ty nejdůležitější údaje:

BMW X4 xDrive20d Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic
Motor: turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec
Zdvihový objem válců (cm3): 1999 2143
Nejvyšší výkon (kW/k/min-1) 140/190/6500 150/204/3800
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 400/1750-2500 500/1600-1800
Akcelerace 0-100 km/h (s): 8,0 7,6
Nejvyšší rychlost (km/h): 212 222
Provozní hmotnost (kg): 1815 1845

Také Mercedes se dodává s pohonem všech kol, navíc má i devítistupňový automat 9G-Tronic. Stojí 1 355 200 Kč, tedy prakticky stejně jako X4 s automatem. Obě auta ale pochopitelně dorazila k testu s rozsáhlou příplatkovou výbavou, která navýšila cenu o statisíce.

Nejprve BMW. To mělo výbavovou linii X Line (79 500 Kč), několik paketů komfortní výbavy (Business Class za 67 054 Kč, Convenience Plus za 50 830, ConnectedDrive Plus za 74 230) a řadu jednotlivých prvků od kol přes sportovní sedadla až po hliníkové dekorace. Dohromady za 498 334 Kč, takže auto by vyšlo na 1 793 734 korun. Aby to ale nebylo jednoduché, zvýhodnění jménem „Paket Joy“ z toho srazí 220 tisíc dolů. Konečná prodejní cena testovaného BMW tedy vychází na 1 573 734 Kč.

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0292
Mercedes dosud nebyl v nabídce se vznětovým šestiválcem (ten lze objednávat až od samého konce roku 2016). Do testu jsme tedy vzali čtyřválce s objemem okolo dvou litrů

Co na to Mercedes? Nenechá se zahanbit. Příplatky v souhrnné ceně 359 441 Kč obsahovaly laminovaná skla, vyhřívání předních sedadel, stylingové pakety AMG, asistenční systémy, LED osvětlení (46 143 Kč), navigaci Comand Online (81 149 Kč!), ale také systém Dynamic Body Control za 30 232 Kč. Celková cena se tak vyšplhala na 1 714 641 Kč. A tentokrát tu není žádný paket, který by nějaké ty statisíce zase ubral…

Nechcete raději kombi?
Víme, že prakticky nemá smysl vám to vymlouvat. Crossovery zkrátka táhnou. Ale neodpustíme si to. U obou značek pořídíte za prakticky stejné peníze kombi vyšší střední třídy s ekvivalentním motorem. Proč byste to měli dělat? Protože dostanete prostornější karoserii a všechny výhody plynoucí z nižší stavby, jako je lepší dynamika, menší spotřeba a vyváženější jízdní vlastnosti. Zbrusu nový Mercedes E 220d (143 kW) začíná na 1 373 350 Kč, ale nevyrábí se jako čtyřkolka. BMW 520d xDrive Touring (140 kW) stojí 1 368 900 Kč.

Standardní výbava je v obou případech dostatečná, ale nic víc. U X4 dostanete v ceně bixenony, tempomat, zadní parkovací senzory, dvouzónovou klimatizaci, rádio s Bluetooth a ovladačem iDrive… a také bezplatný servis na pět let. Mercedes nabídne ještě rok servisu navíc, zadní kameru nebo čalounění sedadel syntetickou kůží.

Úvodní seznámení s oběma soupeři tedy máme za sebou a je čas vyrazit na silnice. Ale nejen to. K výslednému pořadí nemůžeme dospět bez vlastního měření podélné dynamiky, podrobného proměření prostoru pro cestující i zavazadla a následného oznámkování v pěti kategoriích, které používáme v single testech. A dopadlo to následovně.

 

2. místo: BMW X4 xDrive20d

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0450

+

  • Komfort sezení na zadních sedadlech
  • Přístupnější zavazadlový prostor
  • Není to kopie

  • Dynamika na úrovni obyčejné Octavie
  • Tlumičům se ne vždy daří krotit hmotnost kol
  • V rámci třídy stěží průměrné řízení

Někdo musel skončit druhý. Ale řekněme si rovnou, že tohle nebyl jeden z těch testů, kdy se vítěz a poražený rýsují od samého začátku. Obě auta mají jedno k druhému v mnoha ohledech mimořádně blízko. Tak blízko, že po „ohvězdičkování“ nám vyšla dokonalá remíza. Což ovšem nemůžeme připustit. Srovnávací test má mít vítěze a poraženého.

Proč jsme nakonec rozhodli, jak jsme rozhodli? Předně proto, že BMW je pomalejší. A výrazně. Ačkoliv podle tabulkových údajů by mělo zrychlit z nuly na 100 km/h za rovných osm sekund, my jsme naměřili slabých 9,30 s. Mercedes dokázal být o jeden a čtvrt sekundy rychlejší. Na 150 km/h se GLC Coupé zvládne rozjet do dvaceti sekund, zatímco X4 potřebuje 21,66 s. Pociťovaný rozdíl v reálné dynamice ale asi nejlépe vystihuje disciplína 80-120 km/h. BMW X4 bylo s časem 7,58 sekund o jeden a půl sekundy neboli téměř o čtvrtinu pomalejší než Mercedes.

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0473
Chováním v zatáčkách BMW nezklame, ale ani nenadchne. A v přímce je o hodně pomalejší než Mercedes
BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0467
BMW nabízí adaptivní tlumiče Dynamic Damping Control, v testovaném autě však podle specifikace chyběly

To už v praxi poznáte. V typických dálničních rychlostech nemá rozložitá X4 ani takovou rezervu zrychlení jako běžný sedan střední třídy s ekvivalentním motorem. Znát je to hlavně v táhlých stoupáních.

Naproti tomu brzdný výkon obou soupeřů byl vzácně vyrovnaný, ze 150 km/h zastaví oba na identických 95,1 m. Kompletní výsledky našeho měření dynamiky najdete v tabulce:

Naměřené hodnoty BMW X4 xDrive20d Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic
ZRYCHLENÍ Z MÍSTA
0-50 km/h (s) 2,85 2,64
0-100 km/h (s) 9,3 8,04
0-130 km/h (s) 16,42 13,7
0-150 km/h (s) 21,66 19,29
ZRYCHLENÍ PRUŽNÉ
30-50 km/h (s) 1,47 1,35
50-70 km/h (s) 2,06 1,79
80-120 km/h (s) 7,58 6,12
130-150 km/h (s) 7,82 5,59
BRZDY
50-0 km/h (s) 1,52 1,54
50-0 km/h (m) 10,61 10,36
100-0 km/h (s) 3,03 3,04
100-0 km/h (m) 42,19 41,74
130-0 km/h (s) 3,94 3,95
130-0 km/h (m) 71,00 70,88
150-0 km/h (s) 4,56 4,57
150-0 km/h (m) 95,14 95,09
ODCHYLKA RYCHLOMĚRU
50 km/h 48 47
90 km/h 87 88
130 km/h 126 127

Druhým faktorem, který odsunul X4 na druhé místo tohoto – znovu připomeňme, že velmi těsného – souboje, byl o něco méně přesvědčivý dojem z jízdy. Aby bylo jasno. Obě auta jezdí velmi podobně. Rozdíly jsou pro mnoho lidí nepostřehnutelné a troufáme si říct, že pro naprostou většinu potenciálních zákazníků zcela bezvýznamné. Nicméně my jsme tu od toho, abychom se i takovými nuancemi zabývali. A nemohli jsme si nevšimnout, že z těchto dvou aut má X4 o něco výraznější hysterezi (pocit „lepivosti“) v řízení, že při nájezdu do zatáčky nesděluje informace o změnách silových poměrů na předních kolech tak srozumitelně a že na ostrých nerovnostech nechává „kopat“ kola do karoserie výrazněji než Mercedes. Přitom nenabízí hravější chování v zatáčkách. Nemyslete si, že jen kvůli modrobílé vrtuli na kapotě nabízí sportovně založenému řidiči víc než konkurent. Stereotypní představa, že BMW je automaticky zábavné při rychlé jízdě a Mercedes naopak vhodný pro klidnější, na komfort orientované řidiče, v posledních letech už neplatí. Alespoň ne vždy a ve všech segmentech.

Doporučujeme: BMW připravuje holografický displej. Tlačítka a dotykové ovládání z aut zcela zmizí

Je BMW v něčem výrazně lepší? Poněkud nečekaně v praktických ohledech. Cestujícím vzadu nabízí komfortnější posezení na delších sedácích, zatímco ty v GLC jsou podměrečné jako ve Fabii. Výrazně vede také prostorem pro hlavu vzadu, v Mercedesu to není už pro muže průměrného vzrůstu na žádné velké vyskakování. Především má ale X4 větší a lépe využitelný zavazadlový prostor. Šířka i délka ložné plochy jsou sice velkorysejší v Mercedesu, jenže jeho zavazadelník je velmi mělký. Teoretický minimální kvádr proto vychází výrazně ve prospěch BMW (473 vs. 431 dm3). X4 boduje také širším a vyšším nakládacím otvorem i níže položenou nakládací hranou. Praktickou využitelnost zvyšují i podélné kolejnice s posuvnými oky na podlaze zavazadlového prostoru.

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0345
Rozmístění ovládacích prvků i ukazatelů je v BMW konvenční. Výstřelky se omezují na „pistolový“ volič převodovky. Navigace s přístupem k internetu stojí víc než 70 tisíc korun, iDrive se nám ale zdá o (malý) kousek propracovanější než konkurenční Comand

Pokud zkrátka chcete ve svém kupé-SUV občas vozit i něco a někoho jiného než sebe, model mnichovské značky vám poslouží lépe. A dokáže být úspornější. Na zkušebním okruhu kombinujícím kopcovité okresky a dálnici jsme se neplánovaně dostali do dlouhé kolony, ve které jsme popojížděli desítky minut. Čísla jsou proto vysoká, ale vzájemně porovnatelná. BMW vykázalo celkový průměr 10,7 l/100 km, Mercedes 11,3 l/100 km. Což je mimochodem názorná připomínka skutečnosti, že ani s malými a v principu úspornými motory nebudou takto rozměrná a těžká auta nijak zázračně hospodárná.

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0337 BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0323 BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0344 BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0365

Také infotainment iDrive se nám zamlouval o něco víc než konkurenční Comand. Co do funkcí nemusí jeden druhému závidět, ale prostředí má iDrive podle našeho názoru atraktivnější. Zorientovat se v něm přesto nemusí být úplně jednoduché. Udržet s rostoucím počtem funkcí přehlednost je výzva, se kterou zápolí výrobci nejen aut, ale třeba i spotřební elektroniky.

 

1. místo: Mercedes GLC Coupé 250d 4Matic

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0437

+

  • Výrazná převaha při akceleraci
  • Vyváženější chování na silnici při cestovní i dynamické jízdě
  • Originální interiér

  • Stísněný vnitřní prostor, zejména vzadu
  • Devět stupňů mu nepomůže k menší reálné spotřebě
  • Zaslepené atrapy výfuků

Už víte, že Mercedes je rychlejší. Svoji sílu ale prezentuje plynulejším, méně nápadným způsobem. Zatímco BMW pustí při držení brzdy levou nohou motor „až“ do 2800 min-1, GLC se rozjíždí z dobráckých 2200 otáček. A také velice brzy řadí nahoru, protože dosahuje svých maxim výkonu i točivého momentu v nižších otáčkách.

Když v X4 zvolíte jízdní režim Sport, převodovka mění rychlosti s naprogramovaným škubnutím jako v některých sportovních autech. „Devítikvalt“ Mercedesu se naproti tomu snaží být za všech okolností co nejhladší a nejméně nápadný. Daří se mu to. Jistě, když se soustředíte na každou chybu nebo se ho dokonce pokusíte nachytat na švestkách náhlými změnami jízdního stylu, podaří se vám to. Plynulost a předvídatelnost řazení jsou ale výrazně lepší než u modelů Fiat Chrysler nebo Land Rover, které přišly s 9stupňovými samočinnými převodovkami dřív.

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0481
GLC lze objednat i s pneumatickým odpružením. Testované auto ale mělo sportovní podvozek s ocelovými pružinami a adaptivními tlumiči
BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0427
Výsledná kultura jízdy byla citelně lepší než v BMW. V zatáčkách přitom Mercedes působil agilněji a jeho řízení se nám zdálo příjemnější

Mercedes GLC si můžete objednat i s pneumatickým pérováním Air Body Control, což není u SUV této velikosti příliš obvyklé. Ani u těch prémiových. Naše auto ale mělo jinou příplatkovou specifikaci podvozku. Pod označením Dynamic Body Control se skrývá pasivní odpružení snížené o 15 mm v kombinaci s adaptivními tlumiči pérování. Mercedes prezentuje tuto kombinaci jako sportovní volbu, ale upřímně řečeno – podle našeho názoru jde o ideální nastavení pro svižnější jízdu po špatných silnicích (kde je, navzdory obecně rozšířenému přesvědčení, příliš poddajné pérování spíš na škodu).

Doporučujeme: Třída E All-Terrain je „esko“ na špatné cesty

Takto naspecifikovaná třída GLC zatáčí s příjemnou ochotou a přesností, přitom ale rozhodně neobtěžuje posádku prkenným projevem podvozku. Velké nerovnosti tlumil Mercedes konzistentně o něco účinněji než BMW. A měl také lepší řízení, s přirozenější odezvou elektromechanického posilovače. Znovu ale připomeňme, že rozdíly to byly malé a pro všechny kromě řidičských fajnšmekrů nepodstatné. A pokud by se řidičský fajšmekr rozhodoval mezi dvěma kupé-SUV poháněnými čtyřválcovým dieselem, něco by bylo hodně špatně.

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0380
Pokud nejste zákazníkem Mercedesu, budete si chvíli zvykat na neobvyklé ovládání stěračů nebo tempomatu. Originálně tvarovaná palubní deska přechází do středové konzoly plynulým obloukem

Zpoza volantu působí Mercedes kompaktněji než X4. Dílem proto, že středová konzola obepíná řidiče důvěrněji, dílem kvůli mělké palubní desce a nízkému čelnímu oknu. Chvílemi si připadáte div ne jako v „malém” crossroveru třídy GLA. Nabídka prostoru i komfort sezení jsou ale zcela srovnatelné s BMW – tedy vpředu. Vzadu čekají na vaše pasažéry krátké sedáky a nízká střecha. Pro děti v pořádku, urostlejší dospělí se ale příliš pohodlně cítit nebudou.

Doporučujeme: Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d

A přestože se snažíme, aby se naše subjektivní vnímání vzhledu a estetiky v hodnocení neodráželo, nemohli jsme si nevšimnout, že originálně tvarovaná palubní deska Mercedesu působí atraktivnějším dojmem než solidní, ale generické tvary uvnitř BMW. A že, jak jsme si všimli už v úvodu, zvenku se Mercedes jeví atletičtěji a svalnatěji než X4.

BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0312 BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0313 BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0386 BMW X4 vs Mercedes GLC Coupé-0402

Jestli si Mercedes zaslouží být za něco kritizován, pak za to, že se neobtěžoval vymyslet nic víc než kopii. Možná svižnější, lépe jezdící a pohlednější, ale pořád kopii. Co do koncepce a základních tvarů není GLE Coupé nic jiného než opsaná X6 s naroubovanou tváří Mercedesu. A o třídu níž platí to samé. Když se tak nepokryté „inspirace“ dopouštějí v Číně, s chutí se tomu zasmějeme. A možná by se smáli i u BMW. Nebýt toho, že kopie se dnes ukázala být – nepatrně, ale přece – lepší než originál.

TIP Nezapomeňte si prohlédnout bohatou fotogalerii na konci článku! 

Prostor pro cestující (cm) BMW X4 Mercedes-Benz GLC Coupé
Šířka v úrovni loktů vpředu 151 151
Šířka v úrovni loktů vzadu 146 148
Prostor pro hlavu vpředu min/max. 92/98 93/102
Prostor pro hlavu vzadu 94 90
Délka sedáku vpředu 49-54 50-54
Výška opěradla vpředu 63 64
Minimální šířka sedáku vpředu 32 30
Délka sedáku vzadu 46 43
Výška opěradla vzadu 69 66
Šířka prostředního sedáku vzadu 22 27
Minimální prostor pro nohy vzadu 16 13
Maximální prostor pro nohy vzadu 40 36
Prostor pro nohy vzadu za 178cm řidičem 24 26
Prostor pro nohy vzadu za 190cm řidičem 18 18
Prostor pro zavazadla (cm) BMW X4 Mercedes-Benz GLC Coupé
Šířka mezi bočnicemi 101 110
Výška po plato 51 40
Délka ložné plochy 92 98
Výška otevření pátých dveří 185 190
Šířka vstupního otvoru 108 96
Výška vstupního otvoru 106 98
Výška nakládací hrany 78 86
Max. délka nákladu 195 192
Technické údaje BMW X4 xDrive20d Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic
MOTOR
Konstrukce: turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec
Zdvihový objem válců (cm3): 1999 2143
Ventilový rozvod: DOHC, čtyři ventily na válec DOHC, čtyři ventily na válec
Vrtání x zdvih (mm): 84,0 x 90,0 83,0 x 99,0
Nejvyšší výkon (kW/k/min-1) 140/190/6500 150/204/3800
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 400/1750-2500 500/1600-1800
Kompresní poměr: 16,5 16,2
Převodovka: automatická 8stupňová Steptronic automatická 9stupňová 9G-Tronic
Poháněná kola: všechna čtyři všechna čtyři
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 8,0 7,6
Nejvyšší rychlost (km/h): 212 222
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 5,7/5,0/5,2 6,2/5,0/5,4
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4671 4732
Šířka (mm): 1881 1890
Výška (mm): 1624 1602
Rozvor náprav (mm): 2810 2873
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm): 1616/1632 1620/1619
Provozní hmotnost DIN (kg): 1745 1770
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 2335 2520
Objem zavazadlového prostoru (l): 500-1400 500-1400
Objem palivové nádrže (l): 67 50
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Zavěšení vpředu: tlumičové vzpěry čtyřprvkové
Zavěšení vzadu: pětiprvkové pětiprvkové
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem, převod 16,4:1 hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Poloměr otáčení (m): 5,95 5,9
Pneumatiky vpředu: 225/60 R17 235/60 R 18
Pneumatiky vzadu: 225/60 R17 235/60 R 18
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: ve stopách X6
Ohodnoťte tento článek!
2 (40%) 4 hlas/ů

1 komentář

  1. Ah jo….další kočkopes na scéně. Ideální auta pro mladou rodinu z kočárkem a nákupem z kauflandu,jen kam to všechno nacpat. A pokud máte nad 180cm tak o tomto ani neuvažujte. Deset let jsem pracoval v servisu a řídil snad všechno co u nás jezdí. Když se objevil Superb 2 z motorem 1.4 tak jsem si myslel že už nic strašnějšího nemůže vzniknout. Ale omyl,stačí se podívat na nové Volvo XC 90 ze čtyřválcovým dvoulitrem nebo nová Octávie ze tříválcem. Předražené nic. Znáte ty poučky o tom že obsah ničím nenahradíš? A taky tu že co v autě není,to se nepokazí? Že by to už neplatilo? Podle reklam na nové auta asi už ne. Dnešní školáci až vyrostou asi nebudou ani tušit že se v nedávné době vyráběli kvalitní auta z atmosférickými motory 6 nebo 8 válců ve kterých bylo radost jezdit a které fungovali mnoho let bez závad a pokud nezrezla tak jezdí dodnes. Je libo novou X4 za 1,5 Mega? A nebo 14.let starý S classe 350d4.Matic za 150.tisíc. Je to každého volba. Samozřejmě,kdo chce šetřit at jezdi na kole nebo chodí pěšky ale někdy je i ta Radost z jízdy potřeba. Pěkné vánoce všem.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: