Mercedes-Benz GLC 43 AMG Coupé doplňuje řadu polotučných AMG

  • GLC 43 AMG Coupé je další „sportovní“ SUV

  • Označení 43 AMG je již stálá nabídka v celé modelové řadě

  • Auto má v základu adaptivní vzduchový podvozek

  • Premiéra se koná 28. září na autosalonu v Paříži

Rodina modelů Mercedesu s označením 43 AMG se rozrůstá o další přírůstek. Tentokrát se ho dočkalo „sportovní kupé-SUV“ Mercedes-Benz GLC. Stejně jako v případě všech ostatních i u GLC 43 AMG Coupé najdeme pod kapotou dvěma turby přeplňovaný benzinový šestiválec 3,0 l o výkonu 270 kW (367 k) v 5500 až 6000 ot./min.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé; 2016
43 AMG je zatím nejostřejší variantou modelu GLC Coupé

Točivý moment šestiválce dosahuje hodnoty 520 Nm v rozsahu 2500 až 4500 ot./min. a na všechna kola ho přenáší devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic se zkrácenými časy řazení. Hmotnost GLC 43 AMG Coupé je 1780 kg (bez 75kg řidiče) a z klidu na 100 km/h zrychlí toto SUV za 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé; 2016
Emblém na blatníku nenechává nikoho na pochybách: dvě turba, pohon všech kol
Mercedes-AMG GLC 43 Coupé; 2016
Šestiválec 3,0 l dosahuje výkonu 270 kW a točivého momentu 520 N.m

Mercedes-Benz GLC 43 AMG Coupé jezdí na vzduchovém podvozku Air Body Control, u kterého si řidič může nastavit tři předvolené režimy: Comfort, Sport a Sport Plus. Ačkoli je zaměření auta na silnici asi zřejmé, automobilka se chlubí i tím, že lze podvozek stisknutím tlačítka přizvednout a vyrazit mimo asfalt. Ovšem s prodivostí 300 mm se moc daleko nedostanete, stejně tak s nájezdovým úhlem vpředu 19,8° a vzadu 20,8°.

Pohon všech kol 4Matic dodávaný k modelu GLC 43 AMG Coupé standardně upřednostňuje zadní nápravu v poměru 31:69. Do nastavení řízení, podvozku, převodovky, odezvy motoru a pohonu všech kol ještě může mluvit řidič pomocí ovladače systému Dynamic Drive Select. K dispozici jsou režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual. Devítistupňový automat lze přepnout i do manuálního módu.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé; 2016
Grafika na displeji systému Comand ukazuje, co všechno se změní při přepnutí z jednoho jízdního režimu na jiný

Aby něco rozdováděné GLC 43 AMG Coupé udrželo na uzdě, vybavil ho Mercedes odpovídajícími brzdami. Vpředu se za 19″ koly s pneumatikami 235/55 R19 ukrývají vrtané kotouče 360×36 mm s čtyřpístkovými třmeny, vzadu pak mají kotouče rozměr 320×24 mm a svírají je jednopístkové třmeny. Zadní pneumatiky mají rozměr 255/50 R19. Připlatit si můžete ale i za dvacetipalcová, nebo dokonce za jednadvacetipalcová kola.

Rozepisovat veškerou bezpečnostní a asistenční výbavu asi moc smysl nemá, protože na té Mercedes jako obvykle nešetří. V otázce praktičnosti nabídne kufr GLC Coupé 491 litrů volného místa v základním uspořádání, sklopením zadních sedadel lze zvětšit objem až na 1400 litrů. Premiéra proběhne na autosalonu v Paříži 28. září a 6. října Mercedes zveřejní ceny s tím, že prodej začne v prosinci.

Mercedes-Benz GLC 43 AMG Coupé doplňuje řadu polotučných AMG
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 6 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: