Elektrická dopravní zácpa: Poslechněte si, co v budoucnu uslyšíte na silnicích

  • V blízké budoucnosti bychom se měli dočkat příchodu řady nový elektrických modelů

  • Elektromobily v nízkých rychlostech produkují umělý zvuk 

  • Jak by mohla znít taková elektrická zácpa, naznačuje přiložené video 

Zdá se, že příchod velké elektrické revoluce je nevyhnutelný. Automobilky svorně slibují uvedení desítek nových elektromobilů a EU do toho zpřísňuje emisní limity. V budoucnosti bychom se proto jednou mohli dočkat (alespoň v některých státech) situace, kdy většina vozů bude využívat elektrický pohon, což by mohlo být speciálně v městských zácpách zajímavé.

Doporučujeme: Za volantem Škody Element – Elektrický plavčík má v kufru televizi

Elektromobily (nebo hybridy při jízdě v elektrickém režimu) totiž kvůli bezpečnosti produkují umělý zvuk, aby je chodci nepřehlédli. Některé automobilky proto pečlivě ladí to, jak budou jejich auta znít. Třeba Nissan nedávno představil zvuk svých modelů budoucnosti. Protože každý vůz bude znít trochu jinak, vznikne z toho dost zvláštní mix. Jeho ochutnávku najdete ve videu.

V něm se míchají zvuky několika současných elektromobilů a právě budoucích Nissanů. Stejně tak se dá předpokládat, že se velmi rychle najdou úpravci, kteří opatří váš elektromobil jakýmkoliv jiným zvukem. I jednu takovou ukázku na videu najdete. Výsledkem je poněkud nezvyklý hluk, nicméně by měl být méně hlasitý než to, co známe z typického městského provozu dnešní doby.

Elektrická dopravní zácpa: Poslechněte si, co v budoucnu uslyšíte na silnicích
Ohodnoťte tento článek!
2 (40%) 11 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. Elektromobilita=debilita populace. Je to stejně slepá ulice jako motory na uhlíková paliva. Jsou naprosto stejně neefektivní, ekologická zátěž je vyšší asi tak dvakrát až třikrát, auto ujede sice pětset kiláků na jedno nabití, ale nesmí se dostat do zácpy – dojezd se snižuje s každou půlhodinou o sto km. Spotřeba měděných kabelů nabíjecích stanic je nedozírná, kapacita dobíjecích stanic nepokryje ani třetinu nároků v případě polovičního zastoupení elektromobilů, a to ani v horizontu sta let. apropo již teď mafie solárbaronů účtuje 20,- kč za 1kWh ale prodává se za 5,-kč, z čehož vyplývá, že buď budou za elektromobilitu platit všicni bez ohledu na to, zdali mají auto či nikoliv, nebo to znamená obrovskou ekologiskou zátěž ve formě návratu k fosilním palivům v elektrárnách – solární technologie vybudovaná za věéru 1 200 000 000 000,- Kč je za polovinou životnosti a nikdo se dnes nestará o to, jak budou zcela nesmysné solární plantáže ekologicky likvidovány. Já vám řeknu jak…. prostě zkrachují a stát, tedy mi všichni to opět zaplatíme. Lidi mějte rozum!! bojkotujte tento ekologickoekonomický paskvil, který zcela vážně nese znaky debility. Vodík to je to, co nás v příštích dvěstě letech podrží. nekupujte tenhle ‘elitářský’ nesmysl, sloužící k zotročení mas a destrukci populace….. Myslete nově íT!

    • Vaše reakce je plná nesmyslů a lží. Odkud jste čerpal informace, že s každým půlhodinovým stáním v koloně se snižuje dojezd o 100 km??

    • Dnesni elektromobily dost mozna jsou slepa ulice – uz proto, ze dopravovat do nich energii nabijeckami je skutecne neefektivni. Zbytek Vaseho prispevku je, jak uz napsal pan Pavel vyse, snuska nesmyslu.
      Povazovat elektrinu za neefektivni pohon motoru je straslive hloupe a ukazuje na diry v zakladoskolske fyzice.
      Dojezd se pri stani samozrejme snizuje, umerne odberu spotrebicu v aute a casu stani. V radu, ktery popisujete ale rozhodne ne.
      Az prejde tato populisticka vlna a vrati se moda hybridu, ktere maji nezavisly generator a pouze elektricky pohon, odpadne neefektivita centralizovane vyroby elektricke energie. Taktez odpadne potreba nabijecich mist. Med je navic recyklovatelna, o tu bych se nebal.
      Zminku o solarbaronech radeji komentovat nebudu, neb jste se patrne ani neobtezoval k ni zjistit realne udaje. Podobne stran ekologicke zateze.
      S navratem k fosilnim palivum opet nezbyva nez odkazat na moznost necentralizovane vyroby elektricke energie.
      Solarni energie – zde patrne narazite na podvody s dotacemi, coz neni tak uplne vinou solarnich panelu, ale spise lidi za takove dotace odpovednych. Je samozrejme v poradku takove veci drzet v pameti, az clovek pujde k volbam, ale na elektromobily to opravdu nehodite. Vztah k soucasne politicke situaci si radeji necham pro sebe. A ekologicka likvidace? Vite, z ceho jsou takove panely vyrobeny? Vetsinu jeho materialu recyklujeme jiz dnes. Hlinik se, myslim, dokonce vykupuje.
      Nechtel jsem se Vam vysmivat, koneckoncu kazdy mame jine podminky pristupu ke vzdelani a jine geneticke predispozice, ale ted jsem se docetl k tomu zaveru o rozumu, znacich debility, elitarstvi, otroceni mas a destrukci populace a musim rici, ze je to opravdu tezke. Takze strucne: zkuste zacit u sebe. Takove nesmysly uz snad dneska vypoti jen volic SPD, ci takovy ten ozraly smradlavy padesatnik, co si po pulnoci prisedne v hospode ke stolu vyrazne mladsich lidi a ma nutkavou potrebu delit se o sva moudra. Pricemz druha varianta je uz nejakou dobu zakazana.
      A opravdu by me zajimalo, jak do Vaseho pozoruhodneho pohledu na svet zapada vodik, ktery dodnes neumime ve vetsi mire izolovat bezeztratove. V tomto pripade Vam ta rezie nevadi? A vite, ze efektivita spalovani vodiku je dosti mizerna? A ze tedy pokud budeme mit vodikovy pohon, budou to mnohem spise vodikovymi clanky pohanene elektromobily? Ano, elektromobily. Ja vim, je to sok. 😀

  2. Musim konstatovat, ze titulek je zde velmi vystizny. Budu-li optimisticky predpokladat, ze takovy Nissan v budoucnu potkam na silnici pri pomale jizde a ze tento Nissan bude skutecne vydavat jeden ze dvou zvuku v odkazanem videu, rozhodne to sedi. Vlastne ani sam nevim, proc jsem si od clanku sliboval vic.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: