Vytlačovací rám policejních Octavií vyvolal pozdvižení. Předpisům ale vyhovuje

  • Některé policejní Octavie budou vybaveny novými „ochrannými“ rámy

  • Rám má sloužit mimo jiné k zastavení ujíždějících aut

  • Octavie s rámem budou schváleny jako policejní speciály, platné předpisy ale splňují

  • Konstrukce rámu zohledňuje také legislativní požadavky na ochranu chodců

  • Vývoj a homologaci rámu zajišťovala Škoda jako dodavatel

Policie minulý týden představila prototypy nových služebních Octavií, kterými bude postupně nahrazovat dosluhující vozy ve flotile. Oproti dosud používaným autům mají výraznější majáky, větší úložné prostory a v některých případech také ochranný rám, který u části veřejnosti vzbudil pochybnosti:

Není divu. Výrazná trubková konstrukce na pohled trochu připomíná podobnou výbavu amerických policejních aut. V našich končinách ale působí exoticky a alespoň na první pohled se nezdá být příliš kompatibilní s přísnými homologačními předpisy, které musí plnit běžná auta. Proto jsme zjišťovali, jakým způsobem je policejní Octavia s ochranným rámem homologovaná.

Varianta pro dopravní policii má v kufru přihrádky na defibrilátor, zastavovací pásy nebo platební terminál (na pokuty)
Škoda dodá v rámci tendru celkem 865 Octavií. Trubkový rám vpředu budou mít jen vozy pro tzv. prvosledové hlídky

„Typové schválení řeší dodavatel,“ vysvětluje kapitán David Schön z tiskového odboru policejního prezidia. „Vozidlo bude schváleno jako policejní speciál. Policie ČR ve výběrovém řízení obecně definovala účel použití policejního rámu a to co musí rám splňovat. Požaduje se například doložení dokumentace o certifikované zkoušce při vysokorychlostním nárazu dle EHK 94, a to s prokazatelným výsledkem, že v rámci testu vozidla s policejním rámem splňuje takové vozidlo požadavky na ochranu posádky podle příslušného předpisu. Požaduje se rovněž doložit dokumentace o certifikované zkoušce při pojišťovacím nárazu RCAR 10°, 15 km/h, a to s výsledkem, že poškození po nárazu vozidla s rámem bude celkově srovnatelné nebo menší jako u stejného vozidla bez rámu.“

Doporučujeme: výběr nejlepších ojetých vozů

Policie má nové auto. Není to dálniční speciál, nýbrž Tatrou upravený Ford s dieselem 6,7 l

Splnění těchto požadavků bylo úkolem pro odborné pracovníky „Česany“ – vývojového a technologického střediska automobilky Škoda v Mladé Boleslavi. „Vůz je homologován jako vozidlo bezpečnostních složek dle vyhlášky 341/2014 Sb. v návaznosti na evropskou rámcovou směrnici 2007/46/ES pro WVTA a odpovídá tedy přesně těmto požadavkům,“ říká tiskový mluvčí Škoda Auto Česká republika Vítězslav Pelc. 

Jak zastavit ujíždějící auto? Donutíte ho udělat „hodiny“

Ujíždějící auto lze samozřejmě zastavit různými technickými prostředky od zátarasu přes hrotové pásy až třeba po střelbu. V souvislosti s ochranným rámem nás ale zajímá tzv. „PIT manévr”, vyvinutý a pojmenovaný policejním oddělením z Fairfaxu ve Virginii. Pronásledující policejní vůz se přiblíží svým předním rohem k zadnímu rohu pronásledovaného auta a následně do něj ze strany zatlačí tak, aby pronásledované auto dostalo smyk a udělalo tzv. „hodiny“. Samozřejmě se jedná o velmi nebezpečný postup s nemalými riziky pro posádku pronásledovaného vozu, pronásledujícího vozu i okolní účastníky provozu. Obvykle se nedoporučuje provádět ho v rychlostech přes 55 km/h. Manévr má svoje heslo na Wikipedii, odkud pochází i schematický nákres v tomto boxu.

Rám je k vozu připevněn na výztuhu nárazníku. Upevnění je provedeno tak, aby i s namontovaným rámem byla zajištěna funkčnost deformačních zón a ochrana posádky tak, jak požadují předpisy. Konstrukce rámu zohledňuje také legislativní požadavky na ochranu chodců. Právě z toho důvodu má rám charakteristicky nízkou stavbu. Hrany jsou zaoblené a svislé prvky po stranách registrační značky jsou opatřené pryžovými převleky. 

Tohle je policejní auto budoucnosti. Má umělou inteligenci a rozpozná policistu i hledaného zločince

Někteří uživatelé sociálních sítí vyjadřovali v souvislosti s ochrannými rámy pochybnosti o tom, nakolik je taková přídavná konstrukce kompatibilní s bezpečnostními systémy moderních aut. V tomto případě ale žádný problém nenastal. „Funkce automatického brzdění není pro policejní vozy požadována,“ říká Pelc a dodává, že policejní Octavie nemají například ani parkovací senzory. Takové prvky se do vozů v tendrech dodávají pouze tehdy, pokud je odběratel výslovně požaduje. 

A k čemu má rám vlastně sloužit? Tisková zpráva policie i agenturní zpravodajství ho označovaly jako „ochranný“. „Hlavním účelem rámu je zvýšení ochrany policistů ve vozidle,“ říká kapitán Schön z tiskového odboru PČR. Pokud vás ale napadlo, jestli náhodou nemá sloužit k vytlačování pronásledovaných aut na americký způsob, nemýlíte se. „Další důležitou rolí je možnost zastavení ujíždějícího vozidla nárazem do jeho zadní části tak, aby se přetočilo,“ dodává policejní mluvčí.

Vytlačovací rám policejních Octavií vyvolal pozdvižení. Předpisům ale vyhovuje
Ohodnoťte tento článek!
4.1 (82.12%) 340 hlas/ů

69 KOMENTÁŘE

  1. Plne souhlasim. Proti ridicum “vrahum”, kterym je jedno co muzou svoji riskantni jizdou pri ujizdeni pred hlidkou zpusobit neni zadny prostredek k jejich zastaveni spatny.

    • Ono jde ale o to, jestli ten rám není příliš nebezpečný pro nevinné lidi, kteří mohou být policejním vozem sraženi. Pokud to otestuje například EURONCAP a chodec sražený autem s rámem dopadne stejně jako chodec sražený autem bez rámu, tak mají rámy i mojí podporu.

      • A jak je řešený problém bezečnosti posádky takto upraveného “beranidla”, kdy se konstruktéři snaži řešit deformační zónu tak, aby posádka byla co nejméně ohrožena? Řeší to použití do 50km/hod?
        To že kolikrát policajti jedou na hraně bezpečnosti a nejsou připoutáni, což samo o sobě výrazně zvyšuje riziko úrazu raději nekomentuji.

        • Nevidím smysl v tom, aby se policajti v autě poutali – notabene při akci. Při běžném přesunu budiž, ale jinak je pás překážkou. Je správně, že mají výjimku z PSP. Kdo se chová podle pravidel, ten se Policie bát nemusí, ani jejich rámů. Jen ať mají více pravomocí a prostředků na gaunery, některé skupiny obyvatel nám přerůstají přes hlavu.

          • No super, ale když nejsou připoiutání, tak se jim nevypne airbag. Nedokážou pro ně vymyslet pás, který by šel rychleji a lépe odepnout a zapnout .. ale vymýšlí kraviny. Jenž když vidím, jak většina z nich řídíl, nedal bych jim ani tříkolku. Natož tohle . Statistika nehod je neúprosná.

          • Vyjímku ze zákona o silničním provozu sice mají, nemají ale výjimku z fyzikálního zákona. Kdyby udělali crash test s nepřipoutaným řidičem bez rámu a s rámem, tak jsem si celkem jistý, že výsledek by byl v podstatě stejný (srážku nad 30 km/h by řidič pravděpodobně nepřežil ani v jednom případě).

            Není pravda, že kdo se chová podle pravidel, tak se policie bát nemusí. Například člověk, který se svým autem sloužil jako zátaras a byl přitom těžce zraněn, by s vámi pravděpodobně nesouhlasil.

            https://www.autoweb.cz/rakovan-honicka-na-d1-kdyby-neuhorel-meli-ho-zastrelit/

        • Chápu, proč se nepoutají a proč mají výjimku, souhlasím ale s vámi, že by jim ten rám byl v případě nehody naprosto k ničemu. Použití pásu by zvýšilo jejich šanci na přežití minimálně o jeden řád. Pamatuji si na nehodu při které zahynul řidič, protože mu airbag zlomil vaz a to naboural v rychlosti 30 km/h.

          PIT manévr považuji za geniálně jednoduchý a účinný, je ale otázkou, jestli je na něj u nás dost místa (většinou bohužel podle mě ne).

  2. Já s tím rámem problém nemám, chápu že v dnešní době čelí policie spoustě šílenců za volantem kde ten rám může pomoci ale ať mě pro boha nikdo nezkouší namluvit že to není při srážce s chodcem daleko ničivější než běžný nárazník. Tohle nadělá z kostí v nohou řezanku kterou už nikdo nedá dohromady. Na podobné pohádky jsem už moc starý a zkušený.

  3. Nedoporucuje se vytlaceni ci naraz ve vysi rychlosti nez je 55km/h , uz vidim ty nemehla jak to budou pouzivat i treba v 80km rychlosti. Zbytecna a zcela určitě předražená patada na policejní vozy. A ze to v pripade srazeni chodce neublizi vic nez než bez rámu, hm tak to je dobrej blábol. To co Policie ČR poslední dobou vymýšlí je opravdu k pokukání.

    • Toníku když se kácí les lítají třísky.Doporučují zastavit ty šulíny jakým koliv způsobem a ještě udělat Show na náměstí veřejným zbičováním a vylepít jeho ksicht ať všichní vědí a vidí kdo má u pr*ele životy neviných lidi před ujížděním.

  4. to je ale picovi..a…nekoho honit je zcela nepripustne a zastarale. Dyt riskujou mnoho dalsich urazu ci zivotu. Dyt staci na takovy vuz vystrelit GPS ku zabalenou v modeline a pak si uz jen nekde pockat…ach jo

  5. nektere nazory jsou opravdu tvoreny hlavou s poskozenym mozkem. … co kdyby policajti chodili radeji pesky a vsechny vozy jim sebrali…. a radeji jim sebrat i pistoli….jelikoz autem s ramem muzou oblizit chodcum a pistoli je muzou zastrelit…. a co kdyby radeji policii zrusili uplne…? nozory typu….ze chodci muzou tim ramem ublizit vice nez naraznikem ja fakt smesne….ano….muzou…to je veda co…? ale kdyz se podivam kolem sebe….tak pitomcu na silnici je toliko….ze policejni ramy se v nich ztrati jako kapka v mori…. zase clanek…ktery pritahuje prevazne hlupaky….

    • Kdyby vás nebo někoho blízkého tím rámem nabrali, tak by vám názor, že ten rám může způsobit víc škody než užitku, tak směšný nepřišel.

  6. Policista, který riskoval zdraví svého kolegy a nastrčil služební vozidlo do cesty jezdci na motorce tak, že to jezdec skoro nepřežil, byl veřejností označen za hrdinu a od pana Bernarda dostal za odměnu pivo na rok zdarma. Jiní policisté byli velebeni za to, že zvládli pronásledovat zfetovaného mladíka dokud nezajel na polní cestu, kde zapadnul. Kdyby se to dělalo tak, jak navrhujete, tak by policisté nemohli dělat podobné hrdinské činy
    Teď ale vážně. Někdy je skutečně lepší prchajícího zastavit, protože by mohl někoho zranit nebo zabít.

  7. Pořád a pořád dokola, zloděj volá chyťte zloděje směšné. Nesouhlasím s tim ,když zfetovany nebo opilý řidič takto hazarduje ###a teď pro všechny, zběsilou jízdu tohoto vola, ale zpusti právě policie ,nato nezapomeňme ano jaké řešení vybrat pro zastavení daného řidiče velmi těžké ,ale rám na autě ten to nebude .Nejhorší jsou ty řeči obhajoby a víte co já ho budu na mě auto chtít také budu moct.

  8. Pokud do vás narazí policejní auto s rámem či bez rámu, furt to bude stejná perda. Jakýkoliv osobák vám podmete nohy a následně jste na čelním skle bez ohledu na výšku nebo tvar čela osobního auta. Policejní auta to měla mít už dřív, né až teď. Statisticky, kolik lidí-civilů ročně srazí policejní auto. Vše záleží na způsobu jízdy, stavu vozovky a dobrém řidiči při stresové jízdě při policejním zásahu. Po ČR jezdí spousta suv s mohutnými rámi a nikoho to nezajímá a auto Škoda se musí doprošovat zákonodárců o alespoň minimální rozměr. To je teda prča.

    • Nechápu, jak je možné, že jsou rámy na SUV legální. Hlavně že každý, kdo chce závěsné zařízení, si musí připlatit za sklopné a běda když ho nesundá v době, kdy ho nevyužívá.

      Zajímalo by mě, kolik hvězd za ochranu chodců by SUV dostala, pokud by se crash test prováděl s ochranným rámem. Náraz auta s rámem do boku jiného auta by asi také dopadl “zajímavě”.

      Chápu, že na skutečném terénním autě může rám v terénu připsět k ochraně auta. Myslím, že rozumné by bylo povolovat rámy u aut vybavených navijákem nebo redukční převodovkou nebo zvýšeným sáním. Tedy u aut, která jezdí do těžkého terénu.

  9. Pronasledovani aut je nebezpecne pro vsechny.Priklanel bych se k vystreleni modeliny s gps a pak to auto v klidu nekdo bloknout nebo rovnout vyzvednout pachatele doma….

    • No jo, jenomže to by se potom používaly tydlecty finty s právníkem a já to neřídil a prostě se musí honit až do úplnýho vyhonění. A pokud to zachrání aspoň jediný lidský život tak klidně i přes mrtvoly!

    • Přečti si alespoň Wikipedii než něco budeš psát. Česká Republika má od policejního státu daleko.

  10. Takže z Česka se stane zřejmě policejní stát se zabijáky za volantem, protože pokud uvedou pronásledované vozidlo v rychlosti kolem stovky žduchnutím do neočekávaného smyku, na devadesát procent mohou ohrozit život posádky. A pokud se najde bezmozkový policajt a “předvede” se v uzavřené osadě, tak poteš pan Bůh všechny v blízkosti. A že jsou někteří policajti na palici, se už ukázalo mnohokrát…

  11. Ať to dají na každé policejní auto které mají tito ORGÁNI v registraci – i bez znaku poj*bat a bez ochrany, dálniční kobra 11 a atd ..

  12. Budu reagovat na komentáře co se týče poutání řidičů atd a bezpečnostní rám je podle mě spíše beranidlo a s rámem nemá nic společného jelikož je tak úzký .Bezpečnostní pásy u policie nemusí být vždy zapnuté vztahuje se na to výjimka z důvodu že policista musí být 100% připraven rychle opustit vozidlo při nárazu s pachatelem pokud není zraněn musí pachatele zajistit a samozřejmě mu v případě nouze musí dít první pomoc .Pokud je pachtael zraněný první je záchrana života a pak až co způsobil .Takto úzký bezpečnostní rám je nezvklý ale pokud prošel atestaci nevidímv tom problém .Pravdou je že esteticky působí neforemně a asi bych mu doplnil i ochranu celého předku a tím by pak vypadal jako u Amerických patrol .Ale roubovat takové prvky na osobní auto je diskutabilní a na zadržení pachatele by se spíše měla používat s ochranným rámem SUV a jejich účinnost je daleko vyšší díky vyšší váze a jinému těžišti vozidla .Ale pokud Škoda dodává policii i takové vozy věřím že testování nepodcenila a ověřila ho na všech možných situacích jelikož bezpečnost je na prvním místě až pak je služba a policejní činnost .

    • Přesně tak, policista má poskytnout první pomoc a ne kopat vejlupka do hlavy, jak už jsme také viděli.

      Osobně moc nevěřím, že to zevrubně testovali. I když i tak věřím, že je to bezpečnější rám než jaký je na mnohých SUV.

  13. Nevím ale rám není novinkou ,je to stará záležitost ale přesto ,zajímalo by mě kdy policista má být poután a kdy ne. Slyšel jsem že poutáni musí byt vždy pouze při akcích nemusí ,tak jak to je .Stále vydím nepřipoutané, přitom jedou plynule a žádnou akci nemají ,egzistují jiná pravidla silničního provozu než pro ostatní řidiče.

    • Odstraňovanie nádoru neohrozuje nikoho iného než toho, komu je ten nádor odstraňovaný. Policajt ohrozuje aj nevinných ľudí.

  14. Tak retardi kdyz vam sfetovanej frajer srazi dite a zacne ujizdet a policie ho diky tomu zastavi bez velkych skod na majteku. Tak jsem pak zvedavej na vas názor. Je vidět že nelitate do Ameriky tam to má skoro kazde vozidlo policie. A přál bych si aby policie CR mela stejne pravomoci jak v Americe.

    • Škody na majetku ani nezmiňuj zeptej se zachranářu a oni ti řeknou že když nejde o život tak jde vo ho*no.

      • Prvně život, pak zvířata a nakonec majetek. Ale s pánem nahoře musím souhlasit, čeští strážníci by měli dostat přeškolení, přísnější psychologické testy a potom podobné pravomoce jako v USA.

    • Ahoj retarde. Odpovím ve tvým stylu, retarde, když už jsi všechny tak uctivě oslovil. Až ti zdivočelej fízl, co spěchá na svačinku, sejme služební vochcáfkou dítě a sešrotuje ho na tatarák, místo aby si jen trochu natlouklo, protože měl na čumáku tuhle vychytávku, budeš fňukat jak želva. A nikde se ničeho nedovoláš, protože fízl je holt fízl a může všecko, milej retarde. Předek auta je tvarovanej tak, aby nelámal ruce, nohy a páteř. A trubkovej rám dělá přesně tohle, proto se už na civilní káry nesmí montovat. Jen na ty fízlí, protože to je holt něco jinýho, to jsou nadlidi a nebouraj!
      Retarde…

  15. Pit manévr je účinný na vozidla se zadním náhonem.Což je většina vozidel v USA. U nás tak maximálně na Š 100-120 popř.staré Ford Sierry.U nás budou jen obouchávat nárazníky a stejně nikoho nezastaví

  16. Tady je proč a kdy se musí připoutat a prosím čtěte pozorně jaké jsou vyjímky ze zákona Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích má povinnost připoutat se nejen řidič, ale každá přepravovaná osoba, pokud je sedadlo bezpečnostními pásy vybaveno. V zákoně je však uvedeno i několik výjimek, kdy se lidé poutat nemusí. Jedna z nich se týká posádek vozidel ozbrojených sil a integrovaného záchranného systému. Ty se nemusí poutat v případě, že řeší mimořádné události a použití bezpečnostního pásu může bránit v rychlém opuštění vozidla. Výjimka se vztahuje také na instruktory autoškol, řidiče při couvání a osoby menší než 150 centimetrů, ale zároveň starší 18 let. Zákon s výjimkou pamatuje i na zdravotní důvody řidičů či přepravovaných osob. Může se stát, že lékař z jakéhokoliv důvodu používání bezpečnostních pásů nedoporučuje. V tomto případě ale musí osobě vystavit potvrzení a člověk oproštěný od této povinnosti jej musí policistům na požádání předložit. Z toho jasně vyplývá i povinnost mít tento i doklad neustále u sebe. Pokud se nejedná o stav trvalého rázu, musí být platnost lékařského potvrzení časově omezena a to na dobu jednoho roku.

    Pokud je ve vozidle přepravováno dítě, pak musí být umístěno v dětské autosedačce a to na všech typech komunikací. Při výběru autosedačky je důležité dbát na to, aby byla homologovaná a odpovídala věku, výšce a hmotnosti dítěte. Pokud kupujete sedačku tzv. z druhé ruky, dejte pozor, zda není poškozená. Při dopravní nehodě by totiž dost zásadně mohla ohrozit život či zdraví dítěte. Dětské zádržné systémy jsou určeny pro děti menší 150 centimetrů a s hmotností nižší než 36 kilogramů.

  17. Dávám rady řidičůmPTady přidávám veškeré pravomoce Policie Vojenské policie Městské Policie zaměstnavatelů a Celníků a rada právníka že nikdy se sám neudávejte koho to vše zajímá tady je odkaz na zajimavý článek kde se dočtete že Celníci nemohou provádět test na alkohol a ani na drogy u řidičů což je podle mě nesmysl a zákon by to měl upravit jelikož si to odporuje při kontrolách kde není policie a řidič je evidentně opilý by mu Celník nemohl zabránit v další jízdě nemá na to pravomoc .A silniční Celníci by měli spadat do stejné kategorie jako Policie .A třeba Policisté mohou při plnění služebních úkolů bez majáků a zvukové signalizace překračovat rychlost a Městská policie a Celnívci Vám nesmějí kontrolvat občanský průkaz jen řidičsky a technický a potvrzení například od lékaře že nemusíte být připoutaní takže si to přečtěte celé ušetříte si za zbytečné pokuty :https://www.auto.cz/na-co-maji-pravo-policiste-a-straznici-proc-se-sami-udavame-74704

  18. Soud trest smrti udělit nemůže ani za vraždu, ale policistovi je dovoleno svým jednáním zabíjet i bez soudu.

  19. Mé ženě zničil zadek Fabky jeden týpek s BMV, který měl ve předu chromovanou “hrazdu” při výjezdu z parkoviště polikliniky v Ostravě. Nevidím důvod, proč by podobný rám nemohla mít na svých vozech i policie. Ještě bych jim k tomu povolil i držák na kulomet! Hold někteří pracháči si myslí, že si mohou dovolit vše.

    • Projevujete se, slušně řečeno, jako nerozumný člověk. Tohle není o pracháčích, tohle je o státní zvůli. Tohle zařízení není kvůli ochraně policejních vozů, to vzniklo kvůli tomu, aby vás (nebo kohokoli jiného) mohl policejní kovbojíček podle libosti smést ze silnice bez rizika, že se mu vystřelí airbag.
      Když si podobnou věc necháte namontovat na auto vy, vyhodí vás z STK. Gestapo má opět výjimku… Pro ně zákony neplatí.

  20. Další křiklavý příklad nerovnosti před zákonem, úřednické diktatury a faktu, že ČR směřuje mílovými kroky k policejnímu státu. Civilním vozidlům byly trubkové ochranné rámy zakázány, údajně z důvodu bezpečnosti chodců (při byť i lehkém střetu s takto vybaveným vozidlem mají být následky smrtelné). Ale policejním übermenschům byly povoleny a na náklady daňového poplatníka namontovány! Údajně, jak jinak, opět kvůli bezpečnosti.
    Pro obyčejného smrtelníka znamená úmyslné najetí na jiné vozidlo (čili úmyslné zavinění dopravní nehody) trestní stíhání, ale šlechta v uniformách s hypertrofovaným egem si to dovolit může. U nich je to totiž něco jiného… Klidně si dovolí srazit a zmrzačit člověka, následně vystoupit z auta a ještě do něj kopat. Nikdo je za to neodsoudí ani nepotrestá.
    Policisté jsou zvyklí, že mohou oklackovat a obejít jakýkoli zákon. A zjevně došli k závěru, že mohou ignorovat i ty fyzikální. Jezdí v autech nepřipoutaní (oni přece mohou, jim za to nic nehrozí), kašlou na dopravní předpisy i na Zákon o Policii ČR a pak se tváří ublíženě a vyděšeně, když někdo z nich někde napálí betonový sloup a vystoupí ze služebního auta skrz čelní sklo. Div že nevyhlašují státní smutek a fňukají, jak mají nebezpečné povolání. Nikdo z nich ani sám sobě, ani veřejnosti nepřizná, že kolegové neměli být tupci, použít bezpečnostní pásy a nejet jako dobytek.
    A v tom je ta nerovnost lidí před zákonem. Jeden nesmí a je za něco trestán, mnohdy až neúměrně tvrdě. Druhý smí, z titulu své funkce a postavení. A postih pro něj neexistuje.
    Dokud bude stav společnosti takový, jaký je, a dokud se najdou omezenci, kteří tuto nerovnost před zákonem obhajují, ČR nikdy nebude právním státem. Existence právního státu totiž předpokládá, mimo jiné, existenci práva, rovnost práva a vymahatelnost práva. Jelikož ty druhé dva postuláty jsou v naší zemi pouhou iluzí, je sama existence práva popřena. Místo něj existuje bezpráví.

  21. To je zase stupidita některých jedinců. Zatímco rám na policejních autech strašně vadí, tak na civilních autech normálně jezdících na našich silnicích nevadí?

  22. Hessler, prodej televizi. Sledování akčních filmů ti dost leze na mozek. Co to tady plácáš, probůh, za hovadiny?

  23. pan Martin Hessler má pravdu , šroby se utahjí , moc má v ruce morální lůza ( úředníci ) těm pobudům v uniformě cpou stále více peněz ale úrovň lidí a jejich práce stále klesá.

  24. Je to už starší statistika, ale jasně z ní vyplivá, že policejní auta způsobí v průměru 2 nehody denně… Tedy je to nejrizikovější skupina řidičů. Pohádky o mladých v černém bmw ať si nechaj pro důchodce.
    https://www.policie.cz/clanek/pocet-sluzebnich-vozidel-a-statistika-nehodovosti-techto-vozidel.aspx
    A jezdit fakt neumí.
    A temhle ramum se směju. U 90%aut s tím maximálně polamou plasty na nárazníku. Me by ani na nárazník nedosáhli 🙂
    Jo ale chodci…
    Další věc je ta, že teď i při sebemenším tukanci budou opravovat celý předek, protože prodělat tam na auto se samonosnou karosérii může napadnout jen protějšího jedince. Ale co, mi to z tech 3% co platime v povinem ruceni navic do fondu zabrany skod zaplatime, že…

  25. Takze pokud jsou to statni auta tak muzou vse ale pokud by si chtel normalni clovek udelat neco na aute co je taky homologovany uz ma problemy na stk. No vlastne v dnesni dobe uz i novy auto co sjede z linky a pojede se snim hned na stk tak uz ma problemy. Myslite ze je to v poradku? A ted by me zajimalo podle kterych predpisu prochazi tyto policejni auta technickou, protoze tento ochrany ram neni vubez bezpecny zas pro verejnost. Pojedou srazi cloveka a ten to pak odskace vic jak kdyz by tam ten ram nebyl. A kdyz ja si dam do auta ochrany ram ktere je prisroubovany ke karoserii takze ji vyztuzi a chrani daleko vice posadku nez ten jejich na narazniku tak proc me snim nepustej pres stk kdyz vlastne je to bezpecnejsi mnohem a vice to ochrani posadku. Nahore by se meli uz konecne zamyslet

  26. Zajímala by mne jedna věc . Když při crash testech došli k závěru, že při nárazu dojde s rámem k stejnému, nebo menšímu poškožení nabouraneho vozidla jako bez ramu, tak proč tam ten rám je ?

  27. Na co to naši ozbrojení nemakačenkové asi mají? Na to, aby sejmuli toho obyčejného smrtelníka, který si dovolí lézt přes JEJICH cestu, když ONI spěchají na kafe na benzínku. Na to to je. Jinak na hovno. A když takhle upravenou fízlkárou někoho sejmou, tak stejně dostanou jenom kázeňský trest. jako vždy. A kuželky na přechodech se hrají dál…
    Jako třeba tady: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/soud-uznal-vinnym-policistu-srazil-zenu-na-tramvajovych-kolejich.A190724_130132_praha-zpravy_rsr
    A když teď budou mít v ruce fízlkáru s beranidlem, to těm ozbrojeným instalatérům, kteří se nejsou schoní uživit jinak, než buzerováním lidí, vzroste seběvědomí !!! Občane prchej, jede nejmocnější a beztrestné božstvo !

  28. Já bych jim do aut radši naistaloval kamery, aby dostávali také pokuty za pasy a telefonování za jízdy.

  29. SUV ovšem nejsou na provádění PIT (a celkově policejní honění) až tak vhodná, a to právě kvůli vyššímu těžišti. Tím pádem se jednak snáz převrátí (takže musí v zatáčce pomaleji) a za druhý už jsem viděl několik videí nepodařených PIT z US jejichž společným jmenovatelem bylo právě policejní SUV (někteří se dokonce sami převrátili).

    • To měla být odpověď na názor že by raději měli mít SUV… Nějak se vám tu ty příspěvky prapodivně řadí 🙂

PŘIDAT KOMENTÁŘ: