Volkswagen opět oživuje záměr udělat ze Škody levnou značku. Má konkurovat Korejcům a Dacii

  • Volkswagen zvažuje změnu pozic jednotlivých značek koncernu

  • Seat by se měl posunout výše

  • Naopak Škoda se zaměří na levnější modely 

Společnost Volkswagen Group se chystá opět zamíchat kostkami v rámci svého produktového portfolia. Magazín Automobilwoche přinesl informaci o tom, že německý koncern plánuje výrazně odlišit značky VW, Škoda a Seat. Španělská automobilka by se měla posunout směrem nahoru mezi více prémiové značky a Škoda by naopak měla konkurovat těm levnějším.

Doporučujeme: výběr nejlepších ojetých vozů

V překladu to znamená, že Seat půjde proti Alfě Romeo a Škoda se zaměří na korejské značky a rumunskou Dacii. Vzhledem k úspěchu Škody se to zdá být nelogické, ovšem šéf produktové strategie společnosti VW Group Michael Jost uvedl, že Seat je schopen vyrábět ještě emotivnější auta, což prý dokazují jeho modely Cupra. Škoda se údajně hodí ideálně k tomu, aby vydobyla zpět výsostné postavení na východoevropských trzích, ze kterých Volkswagen Group začínají vytlačovat právě Korejci a také rumunská Dacia, píší Automotive News Europe.

15 nejprodávanějších značek na evropském trhu za první pololetí: Škoda v TOP 10, Dacia roste

Pro mladoboleslavské zákazníky by to v praxi například znamenalo, že Superb již nebude možné objednat například s alcantarovou stropnicí či podobnými prvky luxusní výbavy.

Výraznější restrukturalizací by měla projít i samotná značka Volkswagen, kdy se vedení chce zaměřit na nabízené modely, aby náhodou zbytečně nekonkurovala ostatním. „Velmi pečlivě se zabýváme možným překrýváním produktových portfolií všech značek. Na evropský trh proto například neuvedeme Tiguan Coupe,“ vysvětlil Jost.

Volkswagen opět oživuje záměr udělat ze Škody levnou značku. Má konkurovat Korejcům a Dacii
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 45 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

    • To ne, ale malinko ji očešou…..:-), i když ….u některých modelů není moc z čeho česat,za příplatek jsou snad i kola…

  1. Co jako čekáte, že to spadne o statisíce ? Podívejte se na Dacii, prodává se protože je levná, ale na úkor dalších věcí, je to šrot a díly dražší než cokoli jinde. Pokud někdo potřebuje levné a nové auto, tak nepohrdne Dáčií, ale tímto autem si ego asi honit nebudete, ale na běžné jízdy bohatě stačí.

  2. Jestli chteji Skodarny konecne nabizet za realne ceny, tak proc ne. Zhorsovat kvalitu nemusi, komponenty jsou z hlediska nakladu to nejmensi. At setri na marketingu, nesmyslnem vyvoji akumulatorovych hlouposti, nerealnych konceptech a hloupostech, ktere nikdo nepotrebuje (start stop, odpojovani valcu apod.) Potom se dostanou na rozumnou cenu pri zachovani prijatelneho zisku.

  3. No tvl, už teď mají kdejakou blbost za příplatek, co tam bude za lidovou cenu??? Dřevěný volant a bedýnka místo sedačky, zbytek ta příplatek 🙂

  4. Zni to logicky, Skoda by mela byt lowcost coz v posledni dobe neni. Kdo chce slusne vybavene auto, slusny podvozek at si koupi Golfa, kdo na nej nema tak si muze koupit oholenou Octavii.
    Proto VW Skodu kupoval. V posledni dobe ale Skodovka zacla jit trochu jinou cestou.

  5. Pokud chtějí levnou odnož VW, je logické, že to padne právě na Škodu. Asi to nepadne na automobilku vyrábějící v západní části EU. Těžko tam vyrobíte auto za 250 tis., když vám zaměstnanec velkou část těchto peněz co měsíc odnese. Pro Škodu a agentury tlačící do závodu nevolníky z Polska, Rumunska, Bulharska, Ukrajiny a kdoví odkud to bude výzva. A třeba začnou zase vyjíždět skvosty typu Junior. Kde je poptávka, je i nabídka(a to po levných autech bezesporu je), navíc VW to vlastní a uplatňuje své vize, do toho už Češi nemají co kecat. Ti mohou být rádi, že to v téhle blbé době pojede dál. A časem z toho třeba i nakonec budou profitovat.( V porovnání se seatem).

PŘIDAT KOMENTÁŘ: