Třinecké hokejisty vozí unikátní autobus

Hokejisty mistrovského Třince vozí unikátní autobus společnosti Spetra CZ, který nabízí prostor pro zavazadla o objemu 13 m3, komfortní sedadla a spolehlivé pohonné ústrojí značky Scania. Zatím bylo vyrobeno pouze několik kusů.

Autobus Van Hool Altano je poháněn motorem Scania 13,0 l o výkonu 330 kW (450 k) s osvědčenou automatizovanou převodovkou Opticruise, která má 12 rychlostních stupňů. Řidiči těchto autobusů uvítají nejen oddělený prostor od posádky, ale také kamerový systém, jenž usnadňuje manévrování. K lepší ovladatelnosti přispívá i aktivně řiditelná zadní náprava.

Van Hool Altano si společnost Spetra CZ vybrala ze tří důvodů. „Protože mimo jiné vozíme třinecké hokejisty společně s kompletní výstrojí, vybrali jsme tento autobus kvůli velikosti zavazadlového prostoru a také pro jeho speciální uložení sedadel, díky kterému mají cestující mnoho místa ve všech směrech. Navíc je autobus poháněn motorem značky Scania, což nám zaručuje spolehlivost a nízkou spotřebu paliva. Hráčům jde hlavně o pohodlí na delších cestách a je jedno, jestli teprve jedete na zápas, nebo už máte v nohách náročné utkání. Proto jsme zvolili tento prostorný a komfortní model,“ říká majitel firmy Spetra Tadeáš Barteczek.

Společnost Spetra bude autobus využívat nejen k přepravě hokejistů, ale také pro dálkovou přepravu. „Nový autobus budeme využívat pro zájezdy a kromě třineckých ocelářů vozíme i třinecký fotbalový klub. Všem se snažíme nabídnout ten nejvyšší možný komfort. Proto kupujeme prémiový autobus VanHool s vyspělým podvozkem Scania a dbáme na čistotu i technický stav,“ říká Barteczek.

Třinecké hokejisty vozí unikátní autobus
Ohodnoťte tento článek!
3.2 (63.81%) 1723 hlas/ů
Sdílejte

15 KOMENTÁŘE

  1. Nějak mi uniká ta unikátnost. Možná tak v komfortu, ale z článku vyznívá, že ta unikátnost má být v manévrovací kameře, odděleným místem řidiče, aktivní zadní nápravou a obrovský zavazadlový prostor. Manévrovací kamera a aktivní natáčecí 3. náprava jsou už několik let standardem. Oddělenou kabinu má např. nějakej ten rok starej Beulas glory (možná ještě nějakej jezdí u regiojetu) a jeho 14m verze má v základu ten zavazadelník 15m3 (15m verze 17m3). Pokud tam někdo vidí tu unikátnost napište mi to prosím. Takhle to vypadá jen jako reklama na dopravce.

    • Ta unikátnost je v tom že se našel placený pisálek který neví že autobusy hlavně ty moderní je hromada plastů,skla,kabeláže a hlavně hodně kvalitního lepidla

  2. Prosím autora uvést alespoň jednu anikátnost. Motor, převodovka, prostor pro řidiče, kamera, sedadla a náprava to určitě již mnoho roků není. Děkuji za odpověď.

  3. georgis 51: Kdyby to byl unikát, tak má něco, co někdo jinej nemá. A jak jsem psal výše, tak i ten design má bus starej 11 let, tak ten taky není unikát. V tom případě se ale nejedná o unikátní bus, ale např. bus s neobvyklým designem, či tak něco.

  4. Asi před dvaceti lety jsem dva týdny jezdil po Anglii a Skotsku busem, pronajatým od fotbalového klubu, na jehož jméno si už nevzpomenu. Ale dobře si vzpomínám na přímo nehorázný luxus interiéru: kožená sklápěcí křesla, po každé straně v řadě po jednom, pochopitelně s TV monitorem, nastavitelnou podnožkou a individuální klimatizací, dvě lůžka, (jedno masérské, jedno pro zraněného hráče) WC, buffet, šatna, karetní stolek pro čtyři hráče, posádku tvořil steward a dva řidiči. To, co v článku představujete, je srovnatelné spíše s linkovým autobusem Praha – Liberec.

  5. Tak unikátní je hlavně pane řidičem. Ve FM mě problikával a troubil když jsem byl v rychlém na čtyřproudovce no a pak ten Frýdek projel kilečkem. Potom jsem ho potkal v Ostravě u Makra a v 80 si to taky valil v rychlém víc než je zdrávo nalepený v kufru auta před ním. Vevnitř děti ve věku mateřské školky. Takže unikát k pohledání!

  6. Asi před patnácti lety jsem měl možnost si prohlédnout na dovolené v Itálii autobus Německého dopravce. A to byl tedy luxus! Horní paluba byla určena k přepravě osob ale tak že každé dvousedadlo mělo před sebou stoleček a hromadu místa na nohy, to že byla sedadla polohovatelná je samozřejmostí. Na dolní palubě kde seděl řidič bylo dále místo pro zavazadla, takové ty regálové skříně kde se v pohodě naskládaly kufry a batohy a uličkou se šlo do zadní části kde byl luxusní salónek s pohodlnými sedačkami kolem stolu, nechyběl automat na kafe, čaj a nealko nápoje, v té době jsem tam viděl i popelník ale zda se využíval to nevím. tak tomu bych asi řekl luxus! Tento Třinecký zázrak je asi jen omyl redaktora.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: