Toyota: Elektromobily se v Evropě nevyplatí, budeme se držet hybridů

  • Automobilka spotřebuje 60krát více surovin na výrobu elektromobilu než hybridu

  • Toyota proto vsadí právě na hybridy, díky kterým už splňuje emise do roku 2025

  • Na český trh letos přijde outdoorová Corolla i RAV4 do zásuvky

Rok 2020 bude pro řadu automobilek přelomový. Některé se musejí vypořádat se svou nabídkou modelů tak, aby splňovaly přísné emisní normy. Pro Toyotu to ale podle šéfa jejího českého zastoupení Martina Pelešky neplatí. „Budeme stále sázet na hybrid, to už ostatně děláme dlouho. I proto letos vůbec nemusíme měnit nabídku modelů. Toyota je aktuálně připravena plnit emise do roku 2025,“ řekl na tiskové konferenci k loňským výsledkům a blízké budoucnosti značky v Česku.

Zatímco řada automobilek letos na trhy v Evropě i v Česku uvede nějaký svůj plně elektrický model, Toyota se do této kategorie ještě nechce pustit. Alespoň pro Evropu tak žádný neplánuje. „My jsme si spočítali na novém modelu Yaris, že výroba elektromobilu oproti hybridu spotřebuje 60krát více surovin. A to se nám zatím nevyplatí,“ dodal Peleška.

Honda CR-V Hybrid vs. Toyota RAV4 Hybrid: Diesel? Nevedeme!

Podle ředitele české Toyoty se nyní výrobci elektrických aut potýkají s celosvětovým nedostatkem baterií. „Jedna baterie pro elektromobil je stejně nákladná jako 35 až 65 baterií pro hybridní auta. U aut do zásuvky je navíc nízká profitabilita,“ upozornil.

Přesto Toyota nezůstane jen u hybridů. I pro české silnice má smělý plán – přivézt konečně své vodíkové auto Mirai, které se před nedávnem představilo v nové generaci. Lokální zastoupení je prý nyní v úzkém kontaktu s firmami, které by mohly v Česku spustit první vodíkové čerpací stanice. „Pokud bude k dispozici alespoň nějaká infrastruktura, tak Mirai přivezeme. Mohlo by se to podařit do konce roku,“ předpovídá Peleška optimisticky.

Jinak ale Toyota plánuje pro český trh celou řadu novinek. Ještě během ledna by se měla zaměřit na prodej faceliftovaného hybridního crossoveru C-HR, který dostal nový dvoulitrový motor. Během zimy spustí také prodeje sportovně střižené Toyoty Corolla GR a otudoorově laděné variance Corolla Trek se zvýšeným podvozkem a plastovou ochranou do lehkého terénu. I toto auto bude mít pod kapotou hybrid.

Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let

Na jaře se Toyota zaměří na spuštění prodejů svého dodávky Proace a MPV Proace City, které vzniklo ve spolupráci s PSA. Navíc se začne Toyota Yaris prodávat v levném provedení Classic, které připraví půdu na příjezd nové generace. Na ni si ale bude potřeba počkat až do září, nicméně objeví se včetně ostré verze GR s výkonem 260 koní a speciálním pohonem všech kol. Auto se bude vyrábět v kolínské továrně a to včetně hybridní varianty.

Vrcholem nabídky by se ovšem měla stát nová Toyota RAV4 v provedení plug-in hybrid. SUV se bude od standardních verzí odlišovat designem. Nabídne navíc vysoký výkon 300 koní a dojezd až 70 kilometrů čistě na elektřinu (podle měření NEDC). Díky tomu vykáže emise jen 28 gramů CO2 na ujetý kilometr, což jej zařadí mezi hybridy, které mohou čerpat obdobné výhody jako čistě elektrická auta.

Toyota: Elektromobily se v Evropě nevyplatí, budeme se držet hybridů
Ohodnoťte tento článek!
4.9 (98.82%) 17 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: