Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny

V normálním světě končí moderní auto po vážné nehodě ve šrotu. Pojišťovna ho odepíše jako totální škodu. Oprava s využitím oficiálních metod by totiž byla nerentabilní a překročila by zůstatkovou hodnotu celého auta. Stále ovšem existují garážoví kutilové, kterým stojí za to opravovat i těžce nabouraná auta.

Doporučujeme: Pohnuté osudy automobilek východního bloku — Přežilo jich jen pár

Na následujících příkladech (spoustu dalších si můžete prohlédnout na stránkách autobotanik.ru) se můžete podívat, jak to dělají v Rusku. Zdá se skoro až neuvěřitelné, co dokážou šikovné ruce. Nicméně fakt, že auto vypadá zase jako nové, ještě neznamená, že jako nové také funguje. Raději si nechceme představovat,  jak by  auto po takovéto neoficiální opravě ochránilo posádku při další těžké nehodě.

BMW M5 za záchranu stojí

Příběh tohoto BMW M5 začal při kolizi s Volvem XC90. Majitel chtěl původně auto odepsat, ale ukázalo se, že motor a převodovka jsou stále funkční. Práce na BMW M5 určitě ulehčovala i skutečnost, že mechanici si mohli spoustu nosných částí karoserie vypůjčit u běžně dostupné řady 5. Pak už přišla ke slovu bruska, rovnací stolice a svářečka.

Škoda Octavia složená ze tří

Tahle Škoda Octavia poznamenaná srážkou s nákladním autem svého času obletěla internet. I takto zdánlivě beznadějný případ se nakonec podařilo uvést do stavu, který na fotkách vypadá jako vyleštěná udržovaná ojetina. Inu, pokud je poptávka, je i nabídka a někomu se tahle náročná práce asi vyplatila.

Jak vyzrát s Octavií RS nad pojišťovnou

Tato Octavia RS první generace je spíše ukázkou toho, jak lze slušně řečeno „obejít“ pojišťovnu. Zatímco oficiální opravárenský proces vyžaduje výměnu celého zadního blatníku, mechanici použili rovnací stolici, kladivo a brusku. Octavia nakonec dostala i celý nový lak a stále se proti oficiálnímu servisnímu procesu ušetřilo.

Škoda Yeti, které se nikdo nechtěl vzdát

Tato Škoda Yeti vypadala po nehodě naprosto hrozivě. Posádka se ale stihla skrčit, takže návěs kamionu, který se do auta doslova zařízl jako horký nůž do másla, nikoho vážněji nezranil. Majitel byl Yetimu tak vděčný za záchranu života, že se rozhodl ho za každou cenu opravit.

Volkswagen Amarok po nárazu do stromu

Tenhle Volkswagen Amarok měl smůlu, že se rozhodl převrátit na bok ve špatnou dobu na špatném místě. Střechou se totiž zastavil o strom. Cestující vpředu mohou mluvit o zázraku, že si kmen vybral zadní sedačky (kde nikdo neseděl) a ne přední. I tady přišla ke slovu rovnací stolice, rozbrušovačka a svářečka. Nakonec může VW Amarok zase na silnice.

Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny
Ohodnoťte tento článek!
4.52 (90.32%) 62 hlas/ů

46 KOMENTÁŘE

  1. tomu se říká zlaté ručičky.je jedno jestli jsou to rusové nebo američani.ovšem auto po takové přestavbě by jsem nechtěl

    • Zdravím, šikulové jsi s tím určitě poradí..Snad není to tak dlouho, podobné motanice se dávali i u nás dohromady… co máte auta 3 V 1 ?? Nekupteto, když je to tak levnééé… AAA..ESA..příkladem..Zisk je ZISK …a prachy je potřeba točit…
      Useknout těmto všeumědebílkům ruce!!!
      Jóó, krásná práce..udělat ze šrotu auto..ale leda tak na závody na pole..
      Určitě néé na silnici..!!!

  2. auto po takové opravě se při další havárce může chovat zcela jinak než plánoval konstruktér.Bourané auto jo,ale né slepené ze tří skeletů

  3. Čas letí jako bláznivý , Připadá to že to není tak dlouho co se přesně toto praktikovalo i u nás…. No a uběhlo pár let a šikovného autoklempíře abys platil zlatem…!!!!!

  4. Myslím si,že by se všichni ti neumělové,kteří neumí nasadit ani zimní řetězy a při vypálené žárovce si klidně nechají vyměnit celé světlo (hlavně že je to přeci v autorizovaném servise!) 🙂 Tady v Česku bylo takových opravdu fachmanů zástupy. Moderní kapitalizmus však diktuje jiná pravidla. Co není podle odborníků a hlavně státem předepsané je vlastně nemožné a zakázané. Buďte blbí a blbější,ale hlavně plaťte přemrštěné částky za jakou koliv návštěvu v servisu. To je pravidlo které funguje. 🙂

  5. TOSE DĚJE I V ČESKU JENŽE TED V ČESKU JEDOU Z INTERNETU NA INT KUPUJI ZA PAKATEL AZAKAZNIKOVI NAUČTUJI 5X TOLIK SAMOZŘEJMĚ BEZ DOKLADU TŘEBA ROZVODY 3000KČ A UČTUJI 16000KČ Byla tu poznámka že takové střilet to by v česku už pomalu nebyl opravář to je pouze muj nazor

  6. Když vidím kdo dneska dělá servisní služby vyučen kuchařem vezme noťas připojí k jednotce a pak to jde pokus omyl vymění spoustu dílů zbytečně a nakonec se trefí to že to stojí 20tisíc ho netrápí jako na montáží lince v Kvasinách cukrář pkař všichni montují nová auta po 3dením zaškolení a pak se divte že při garančce se musí přetáhnout šrouby na celém autě aby něco vydrželo.

  7. v Rusku? a nezapomněli jste náhodou třeba jen tak namátkou na ČR? nebo jiný evropský stát? Ale ne, zadání znělo jasně: ………..
    to je zase v áleji nablito

      • Jen pro vaší informaci…..Dle veškerých diskuzí (kdekoliv) je na straně Ruska 90% Čechů, kteří mají mozek a oči !!!! Zbylých 10% jsou tupý ovce, beznadějně ovlivněný západní (hlavně Americkou) lživou propagandou. Skupina do které očividně patříte vy Jiříčku, je naštěstí malá.

        • To soudíte dle diskuze na seznamu či idnes, co :-D. Takovýhle nepodložený tvrzení miluju 😀 a kecy o propagandě si nechte dělají jí obě strany akorát Rusové jsou v tomhle experti viz úřad pro historii kde si Rusové píšou historii sami jak se jim líbí.

  8. Je to asi na každém jak chce opravit auto.Jinak dělal jsem taky něco podobného ,myslím ,že to i bylo dobře udělané.Dnes to nikdo nezaplatí je to dost pracné ,ale tady se v servisech opravovalo podobně ,kdo si myslí,že autorizovaný servis je něco extra tak se mílí .Jen to jen za jiné peníze.Stopli to pojištovny pro ně je totálka snad vše.

  9. Při dnešních cenách aut kde seženete ojetinu za pár šupů na každým rohu se tohle už asi ani nevyplatí, možná tak u aut co se pohybujou nad milion a těch tu neni tolik aby byly díly navíc.Zakže když to vemu kolem a kolem tady se to dělo taky a neni to o tom že to stát zakazuje ale o tom že tu máme asi víc možnosti se k jinýmu autu dostat než v rusku kde ještě hodně lidí jezdí ve volze a v žigulíku…

  10. Autor tohoto článku je asi velký amatér nebo neználek. Spousta takových aut se normálně opravuje. Výměnu střechy dělají i v autorizovaných servisech. Navíc z auta udělat totálku pro pojišťovnu je velký “business”. Asi autor hledal senzaci,ale zmýlil se.

  11. Proč se do toho tahá Rusko? Vidíme to dnes a denně u našich sousedů v Polské republice. I tady se to dělá a prodává se to jako nebourané a to i v AAA. Nic nového a je to stará věc.
    Já naopak musím pochválit ty kumštýře. Jsou to šikulové. Tedy pokud kvůli tomu náhodou nekradou auta jiná.

  12. Kluci jako buci Takhle opravená karoserie chcete li skelet není již schopna vykázat tuhostní kapacitu a co se tyče vzkrutu o tom ani nemluvím.Takže na komunikace vyráží vozidlo které v podstatě nema žadny atest.jeho cena co se tyka bezpečnosti je nulová. Svarovane časti vlivem vyhratí materialu maji tendenci oxidovat,reznout,predevsim ve vykytovane časti.Takže kluci samozrejmě umí,ale ….

    • a k čemu je atest v eskutečnosti?? octavia je mimochodem jedno z VELMI MÁLO bezpečných vozidel. Víte vůbec kolik už umřelo lidí v těchto vozech????????? Takže takováhle oprava už jí neublíží, navíc jde to udělat mnohem líp, než to mají tito umělci..

    • Odborník promluvil. Co je karoserie auta? Svařenec z oceli, že? Pokud se vaří správnou technologií, tak svár není o nic horší než ten z výroby. I když se straší tím, že vysokopevnostní oceli při ohřátí měknou (ano je to pravda, alespoň částečně, říká se tomu odborně popouštění), tak stejně jsou ve výrobě vařeny (obvykle bodově právě kvůli minimálnímu tepelnému namáhání). Koroze kvůli vyhřátí materiálu? Ehm… Spíš je to o tom, že libovolné vaření spálí povrchovou protikorozní ochranu (některé technologie více, jiné méně) a mnozí karosáři pak neprovedou správné ošetření po vaření (na nezačištěný, neodstruskovaný svar přímo kyt, přebrousit, nalakovat, žádné ošetření dutin, nazdar). Pokud se řez a svár provede “správně”, tj. aby síly a momenty svarem procházely optimálně (jak bylo při konstrukci zamýšleno) a použije se správná technologie svaru, tak se při další nehodě opět bude deformovat právě měněný díl a nebude se trhat svár.

      To, z čeho bych měl strach není vaření, ale naopak rovnání nosných částí (prahů, sloupků…). Pokud se ocel ohne pod určitý radiusu (závisí na typu) materiálu, vzniknou v ní drobné (únavové) trhliny, které pak mají zásadní vliv na výslednou pevnost.

      Nicméně únavové nebo vrubové trhliny mohou vznikat i na rozhraní krystalických zrn samotné oceli a to i při naprosto běžném provozu, takže pane “ateste” (v automotive se tomu říká homologace), doporučuji vozidlo vyměnit po vymetení prvního kanálu.

      P.S.: homologační požadavky na pevnost konstrukce vozidel jsou obvykle silně překračovány, takže rezerva k tomu, aby se oprava neprovedla na 100% a zároveň vozidlo stále vyhovovalo předpisu, podle kterého bylo homologováno, tak je. Co však považuju za nehoráznost je zapřená prasofilní oprava.

  13. ono je jedno jeslti ti to svaří někdo kdo má svářečák nebo v automobilce, ano pevnost není taková jaká má být ale co už

  14. Od nich by se mohli v ESÁch učit. Tam se taky snaží dělat z vraků pojízdný auta a prodávat je makovcům, ale nejde jim to.

  15. spíš se divím že takový střepy který koupíte za pár šušňáků se vůbec někomu vyplatí opravovat, jenom ten čas v poměru strávený hodiny/cena musí vycházet tak katastrofálně že to prostě nepochopím, leda by to byl schopen sfouknout za týden a i toho bych dost pochyboval že se to stále vyplatí !

  16. Neskutečně obdivuju lidi, kteří dokáží takovou “renovaci”. Dali něčemu zdánlivě na šrot novou šanci. Připomíná mi to renovaci válečných letadel, která po vykopání vypadala podobně a po pár letech se opět dostala do luftu. Nebo Staré stodoly, co z nich šikovní zedníci dokázali udělat útulné bydlení. Prostě, šikovní a zruční lidé jsou všude na světě. Važme si jich…

  17. “převovdovka a motor to přežil” no tk to že jde nastartovat a dokonce se i točí neznamená vůbec nic rozhodně ne že to přežil takovej vrak bych fakt nechtěl hromada prasklin ktere nejsou vidět, ale projeví se později, nehledě na pevnost karoserie takto zflikovanych vraku…. to je bud na nachytani hejla co mu nereknu v jakem stavu to auto pred opravou bylo nebo leda pro tchyni

  18. Jo inzeráty jsou plný těchto pochybných vozů, to si raději desetkrát zajdu do auto bazaru kouknout na nějakou zánovní ojetinu, než pořídit bouranou plečku!

  19. Nikdy bych si nekoupil přes nějaký soukromý inzerát, to je jak “ruská” ruleta, auto 2x utopený, 3x ukradený… to raději zajdu někam do velkýho autobazaru…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: