Tokio 2017: Lexus LS+ Concept umí jezdit na dálnici úplně sám

  • Lexus připravuje dálničního autopilota

  • Nejprve ho dostane velký sedan LS

  • Systém se bude sám pravidelně aktualizovat o nové funkce

Luxusní odnož Toyoty, automobilka Lexus, představuje na autosalonu v Tokiu svou vizi luxusního sedanu LS pro období po roce 2020. Ačkoli koncept Lexus LS+ přináší trochu divočejší tvary karoserie, v zásadě se jedná o stejné auto. Navenek. Ty důležité změny na pohled vidět nejsou.

Lexus míří mezi auta s autonomním řízením. Plánuje plně samočinný systém řízení pro dálniční provoz, který nazývá Highway Teammate.

Doporučujeme: BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Když hybridy sportují

Tenhle „dálniční parťák“ je určený pro jednosměrné víceproudé silnice pro motorová vozidla, kde plně převezme řízení, bude umět s trochou pomoci od řidiče přejet z pruhu do pruhu a postará se o bezpečný odstup od ostatních. Řidič nebude muset mít ruce na volantu. Pro běžný provoz na obousměrných silnicích a ve městě je tu pořád volant s pedály. Na druhou stranu, adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v koloně bude funkční také.

Lexus LS+ se také učí a pamatuje si, jak vypadá silnice v místech, kudy jezdíte. Zároveň neustále komunikuje s datovým centrem a získává aktuální data pro funkci svého systému. Pro aktualizace tedy není třeba jezdit do servisu a auto si je stáhne samo. Takového systému se tedy ve vozech Lexus dočkáme během pár let a koncept napovídá, že první ho dostane luxusní sedan LS.

Tokio 2017: Lexus LS+ Concept umí jezdit na dálnici úplně sám
Ohodnoťte tento článek!
3.33 (66.67%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: