Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev

2 nové názory
Autor: Redakce
  • Peugeot Rifter je nástupce modelu Peugeot Partner Tepee

  • Automobil je postavený na nové podvozkové platformě EMP2

  • Rifter se po designové stránce povedl a uvnitř je zajímavý i-Cockpit

  • Zkoušeli jsme nejvyšší výbavu GT Line, která obsahuje vše potřebné

Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter, nástupce modelu Peugeot Partner Tepee, v bohaté výbavě GT Line a opravdu velmi mile nás překvapil. Oproti sourozencům Citroënu Berlingo a Opelu Combo Life dal Peugeot tomuto MPV nové obchodní jméno: Rifter. Klasické jméno Partner ponese již pouze užitková verze tohoto modelu. Třída MPV modelů, tedy víceúčelových, prostorných automobilů, se poslední dobou neuvěřitelné rychle zmenšuje, a proto jsme rádi za každé nové a kvalitní vozidlo, které může uživatelům této třídy nabídnout zajímavou alternativu k dnešní automobilové produkci kategorie SUV a kombi.

IMG_0108 Peugeot poslední dobou dává svým vozidlům agresivnější „tvář“ a výrazně se tak odlišuje od koncernových sourozenců

Podvozek

Rifter (a jeho sourozenci Citroën a Opel) je postavený na platformě PSA EMP2, kterou využívá řada jiných vozidel z produkce PSA. Podvozek je postavený pro vozidla nižší střední třídy a střední třídy s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Konstruktérům se pomocí použití kombinace vysokopevnostních ocelí, hliníku a kompozitních materiálů podařilo snížit hmotnost platformy o 70 kg a lze relativně snadno upravovat například délku rozvoru. Pohon 4×4 instaluje v rámci příplatkové výbavy společnost Dangel, se kterou Peugeot dlouhodobě spolupracuje. Naše testované vozidlo mělo standardní délku 4403 mm, pak je k dispozici ještě verze Rifter Long, která má délku prodlouženou na 4753 mm. Zajímavostí je, že obě verze mohou mít až sedmmíst! Podvozek je komfortní, automobil se od minulé generace zklidnil a je čitelnější vzhledem k umístění kol v rozích karoserie. Ani na hliníkových kolech o rozměru 17 palců nejsou při přejetí nerovností slyšet žádné výrazné rázy. Rifter je vysoký a v zatáčkách se samozřejmě více naklání, nikdo ale nemůže čekat od rodinného MPV vlastnosti sportovního automobilu. Celý podvozek je spíše naladěn na klidnější, pohodlnou jízdu na dlouhé vzdálenosti a v tom je celé to kouzlo.

IMG_0115 Pod kapotou testovaného vozidla pracoval čtyřválcový vznětový motor o objemu 1499 cm3 s označením 1.5 BlueHDi s výkonem 130 koní

Motor

Pod kapotou testovaného vozidla pracoval čtyřválcový vznětový motor o objemu 1499 cm3s označením 1.5 BlueHDi s výkonem 130 koní a manuální šestistupňovou převodovkou, která se k charakteru auta naprosto hodí a s níž se velmi příjemně manipuluje. Z našeho pohledu je to ideální volba, stejná převodovka s benzinovým turbomotorem o objemu 1199 cmuž není tak příjemná na ovládání a lehce při rozjezdech škube. Motor plní přísné emisní normy Euro 6.2, neobejde se bez vstřikování AdBlue a filtru pevných částic a je neskutečně tichý a dobře odhlučněný, někdy jsme měli pocit, že pod kapotou ani nemůže být naftový motor! Plynule táhne, nad tři tisíce otáček už lehce ztrácí sílu, ale výkon 130 koní a točivý moment 300 Nm je stále poznat a automobil má dostatečnou výkonovou rezervu. Agregát nemusíte vytáčet, sílu projeví už v nízkých otáčkách. Potěšily nás i pohotové reakce na plyn. Za týden testování jsme se se spotřebou vešli do šestilitrů na 100 km. A ani při svižnější jízdě spotřeba výrazně nestoupala, stále jsme se pohybovali kolem sedmi litrů, a to jsou na nový a nezajetý motor velmi pěkné hodnoty.

Design

Rifter se po designové stránce povedl. Peugeot poslední dobou dává svým vozidlům agresivnější „tvář“ a výrazně se tak odlišuje od koncernových sourozenců. Dominantním prvkem je tvar denního LED svícení připomínajícízuby lva, ostře řezané světlomety a mohutná, vysoká příď. Výrazné plasty na boku vozidla, vyšší světlá výška, velká kola, široké prahové lišty a také výrazná spodní část předního i zadního nárazníku dávají vozidlu terénní a dobrodružný vzhled. Naše vozidlo bylo v elegantní šedé metalické barvě s názvem Artense, ale umíme si živě představit, jak by na vozidle vynikala módní oranžová barva Cuprite, která se nám osobně nesmírně líbí a vozidlu dodává velmi luxusní vzhled. Výhled z Rifteru je výborný do všech stran a vděčí za to bohatě prosklené karoserii.

IMG_0118 Peugeot i-Cockpit. Mnoho lidí tento interiér ze zvyku odsuzuje, ale z našeho pohledu je to právě interiér, který opravdu jen tak neomrzí a z cestování udělá zajímavý zážitek

Výbava a interiér

Měli jsme možnost vyzkoušet nejvyšší verzi GT Line, která v rámci kategorie MPV obsahovala opravdu velmi bohatou výbavu. Krátce se chceme zastavit u poměrně inovativního interiéru, který Peugeot nazývá i-Cockpit, tedy ergonomicky řešené místo pro řidiče. Mnoho lidí tento interiér ze zvyku odsuzuje, ale z našeho pohledu je to právě interiér, který opravdu jen tak neomrzí a z cestování udělá zajímavý zážitek. Kde jinde si můžete v rodinném vozidle kategorie MPV připadat jak v závodním autě? Volant je malý a zploštěný, kaplička přístrojů jen nad ním a celé to vypadá jako vize budoucnosti. Tento krok rozhodně chválíme! Uprostřed je pak kapacitní osmipalcový dotykový displej s dobrou odezvou, obsahuje šest reproduktorů, monotuner a umí MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Nabízí také dva porty USB a jack. Dalším zajímavým prvkem je odkládací přihrádka nad hlavami. Po okrajích je oblouk doplněn LED diodami vytvářejícími ambientní osvětlení, které je velmi příjemné a dovytváří až sci-fi pocit z celého interiéru. V bezpečnostní výbavě nechybí adaptivní tempomat, systém rozpoznání dopravního značení, zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, systém sledování bdělosti řidiče, Active Safety Brake, couvací kamera Visiopark 1 nebo sledování mrtvého úhlu. Objem zavazadlového prostoru činí 775 litrů u pětimístné verze pod krytem. Pokud je sklopena druhá řada sedadel, tak objem činí až 3000 litrů měřených ke stropu. Kryt zavazadelníku má dvě polohy a je možné ho uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě. Zadní, páté dveře je možné otevřít celé nebo jen zadní sklo pro usnadnění vložení menších zavazadel. Řidič i cestující mají k dispozici řadu odkládacích prostorů. Schránky jsou rozmístěny po celé kabině, na středové konzole, která je ve standardní výbavě paketu GT Line, ve stropě i dveřích, v první i druhé řadě a rovněž v zavazadlovém prostoru. Někdy je až problém najít drobnosti, které si odložíte, ale věřím, že rodiny s dětmi odkládací prostory jistě ocení. Sedáky jsou v rámci třídy pohodlné i na delší cesty, v druhé řadě jsou tři samostatná sedadla, přístup do vozidla usnadňují posuvné boční dveře na pravé i levé straně.

IMG_0116 Peugeot Rifter je velmi povedený a prostorný automobil, který by ve vašem rodinném hledáčku rozhodně neměl chybět

Závěr

Pokud hledáte zajímavé, dostatečně velké a pohodlné vozidlo třídy MPV a nebojíte se připlatit za pěknou výbavu GT Line, tak Peugeot Rifter je velmi povedený a prostorný automobil, který by ve vašem rodinném hledáčku rozhodně neměl chybět. Uvidíme, jak se Peugeot na českém trhu vypořádá s koncernovými sourozenci Opelem Combo a Citroënem Berlingo. Cena námi testovaného vozu byla 645 000 korun, po „Peugeot“ slevě činila akční cena 550 000 korun, a pokud prodáte i svůj starý vůz, dostanete se na příjemných 530 000 korun, a to je za takto vybavené auto poměrně zajímavá částka. Pokud vám přijde výbava GT Line drahá, je možné zvolit nižší stupně výbavy Active a Allure.

Jiri Brandys (neregistrovaný)
Nechápu jak mohou tento článek pustit do světa. Nemohl projít žádnou stylistickou kontolou. Asi v deseti případech jsou spojena dvě slova dohormady. Také je přetížená větná skladba. Jinak je článek napsany fajn. Přesto výše zmíněné znamená že team tohoto portálu prostě fláká svojí práci.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?