Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev

  • Peugeot Rifter je nástupce modelu Peugeot Partner Tepee

  • Automobil je postavený na nové podvozkové platformě EMP2

  • Rifter se po designové stránce povedl a uvnitř je zajímavý i-Cockpit

  • Zkoušeli jsme nejvyšší výbavu GT Line, která obsahuje vše potřebné

Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter, nástupce modelu Peugeot Partner Tepee, v bohaté výbavě GT Line a opravdu velmi mile nás překvapil. Oproti sourozencům Citroënu Berlingo a Opelu Combo Life dal Peugeot tomuto MPV nové obchodní jméno: Rifter. Klasické jméno Partner ponese již pouze užitková verze tohoto modelu. Třída MPV modelů, tedy víceúčelových, prostorných automobilů, se poslední dobou neuvěřitelné rychle zmenšuje, a proto jsme rádi za každé nové a kvalitní vozidlo, které může uživatelům této třídy nabídnout zajímavou alternativu k dnešní automobilové produkci kategorie SUV a kombi.

IMG_0108
Peugeot poslední dobou dává svým vozidlům agresivnější „tvář“ a výrazně se tak odlišuje od koncernových sourozenců

Podvozek

Rifter (a jeho sourozenci Citroën a Opel) je postavený na platformě PSA EMP2, kterou využívá řada jiných vozidel z produkce PSA. Podvozek je postavený pro vozidla nižší střední třídy a střední třídy s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Konstruktérům se pomocí použití kombinace vysokopevnostních ocelí, hliníku a kompozitních materiálů podařilo snížit hmotnost platformy o 70 kg a lze relativně snadno upravovat například délku rozvoru. Pohon 4×4 instaluje v rámci příplatkové výbavy společnost Dangel, se kterou Peugeot dlouhodobě spolupracuje. Naše testované vozidlo mělo standardní délku 4403 mm, pak je k dispozici ještě verze Rifter Long, která má délku prodlouženou na 4753 mm. Zajímavostí je, že obě verze mohou mít až sedmmíst! Podvozek je komfortní, automobil se od minulé generace zklidnil a je čitelnější vzhledem k umístění kol v rozích karoserie. Ani na hliníkových kolech o rozměru 17 palců nejsou při přejetí nerovností slyšet žádné výrazné rázy. Rifter je vysoký a v zatáčkách se samozřejmě více naklání, nikdo ale nemůže čekat od rodinného MPV vlastnosti sportovního automobilu. Celý podvozek je spíše naladěn na klidnější, pohodlnou jízdu na dlouhé vzdálenosti a v tom je celé to kouzlo.

IMG_0115
Pod kapotou testovaného vozidla pracoval čtyřválcový vznětový motor o objemu 1499 cm3 s označením 1.5 BlueHDi s výkonem 130 koní

Motor

Pod kapotou testovaného vozidla pracoval čtyřválcový vznětový motor o objemu 1499 cm3s označením 1.5 BlueHDi s výkonem 130 koní a manuální šestistupňovou převodovkou, která se k charakteru auta naprosto hodí a s níž se velmi příjemně manipuluje. Z našeho pohledu je to ideální volba, stejná převodovka s benzinovým turbomotorem o objemu 1199 cmuž není tak příjemná na ovládání a lehce při rozjezdech škube. Motor plní přísné emisní normy Euro 6.2, neobejde se bez vstřikování AdBlue a filtru pevných částic a je neskutečně tichý a dobře odhlučněný, někdy jsme měli pocit, že pod kapotou ani nemůže být naftový motor! Plynule táhne, nad tři tisíce otáček už lehce ztrácí sílu, ale výkon 130 koní a točivý moment 300 Nm je stále poznat a automobil má dostatečnou výkonovou rezervu. Agregát nemusíte vytáčet, sílu projeví už v nízkých otáčkách. Potěšily nás i pohotové reakce na plyn. Za týden testování jsme se se spotřebou vešli do šestilitrů na 100 km. A ani při svižnější jízdě spotřeba výrazně nestoupala, stále jsme se pohybovali kolem sedmi litrů, a to jsou na nový a nezajetý motor velmi pěkné hodnoty.

Design

Rifter se po designové stránce povedl. Peugeot poslední dobou dává svým vozidlům agresivnější „tvář“ a výrazně se tak odlišuje od koncernových sourozenců. Dominantním prvkem je tvar denního LED svícení připomínajícízuby lva, ostře řezané světlomety a mohutná, vysoká příď. Výrazné plasty na boku vozidla, vyšší světlá výška, velká kola, široké prahové lišty a také výrazná spodní část předního i zadního nárazníku dávají vozidlu terénní a dobrodružný vzhled. Naše vozidlo bylo v elegantní šedé metalické barvě s názvem Artense, ale umíme si živě představit, jak by na vozidle vynikala módní oranžová barva Cuprite, která se nám osobně nesmírně líbí a vozidlu dodává velmi luxusní vzhled. Výhled z Rifteru je výborný do všech stran a vděčí za to bohatě prosklené karoserii.

IMG_0118
Peugeot i-Cockpit. Mnoho lidí tento interiér ze zvyku odsuzuje, ale z našeho pohledu je to právě interiér, který opravdu jen tak neomrzí a z cestování udělá zajímavý zážitek

Výbava a interiér

Měli jsme možnost vyzkoušet nejvyšší verzi GT Line, která v rámci kategorie MPV obsahovala opravdu velmi bohatou výbavu. Krátce se chceme zastavit u poměrně inovativního interiéru, který Peugeot nazývá i-Cockpit, tedy ergonomicky řešené místo pro řidiče. Mnoho lidí tento interiér ze zvyku odsuzuje, ale z našeho pohledu je to právě interiér, který opravdu jen tak neomrzí a z cestování udělá zajímavý zážitek. Kde jinde si můžete v rodinném vozidle kategorie MPV připadat jak v závodním autě? Volant je malý a zploštěný, kaplička přístrojů jen nad ním a celé to vypadá jako vize budoucnosti. Tento krok rozhodně chválíme! Uprostřed je pak kapacitní osmipalcový dotykový displej s dobrou odezvou, obsahuje šest reproduktorů, monotuner a umí MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Nabízí také dva porty USB a jack. Dalším zajímavým prvkem je odkládací přihrádka nad hlavami. Po okrajích je oblouk doplněn LED diodami vytvářejícími ambientní osvětlení, které je velmi příjemné a dovytváří až sci-fi pocit z celého interiéru. V bezpečnostní výbavě nechybí adaptivní tempomat, systém rozpoznání dopravního značení, zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, systém sledování bdělosti řidiče, Active Safety Brake, couvací kamera Visiopark 1 nebo sledování mrtvého úhlu. Objem zavazadlového prostoru činí 775 litrů u pětimístné verze pod krytem. Pokud je sklopena druhá řada sedadel, tak objem činí až 3000 litrů měřených ke stropu. Kryt zavazadelníku má dvě polohy a je možné ho uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě. Zadní, páté dveře je možné otevřít celé nebo jen zadní sklo pro usnadnění vložení menších zavazadel. Řidič i cestující mají k dispozici řadu odkládacích prostorů. Schránky jsou rozmístěny po celé kabině, na středové konzole, která je ve standardní výbavě paketu GT Line, ve stropě i dveřích, v první i druhé řadě a rovněž v zavazadlovém prostoru. Někdy je až problém najít drobnosti, které si odložíte, ale věřím, že rodiny s dětmi odkládací prostory jistě ocení. Sedáky jsou v rámci třídy pohodlné i na delší cesty, v druhé řadě jsou tři samostatná sedadla, přístup do vozidla usnadňují posuvné boční dveře na pravé i levé straně.

IMG_0116
Peugeot Rifter je velmi povedený a prostorný automobil, který by ve vašem rodinném hledáčku rozhodně neměl chybět

Závěr

Pokud hledáte zajímavé, dostatečně velké a pohodlné vozidlo třídy MPV a nebojíte se připlatit za pěknou výbavu GT Line, tak Peugeot Rifter je velmi povedený a prostorný automobil, který by ve vašem rodinném hledáčku rozhodně neměl chybět. Uvidíme, jak se Peugeot na českém trhu vypořádá s koncernovými sourozenci Opelem Combo a Citroënem Berlingo. Cena námi testovaného vozu byla 645 000 korun, po „Peugeot“ slevě činila akční cena 550 000 korun, a pokud prodáte i svůj starý vůz, dostanete se na příjemných 530 000 korun, a to je za takto vybavené auto poměrně zajímavá částka. Pokud vám přijde výbava GT Line drahá, je možné zvolit nižší stupně výbavy Active a Allure.

Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev
Ohodnoťte tento článek!
4.1 (82.07%) 58 hlas/ů
Sdílejte

1 komentář

  1. Nechápu jak mohou tento článek pustit do světa. Nemohl projít žádnou stylistickou kontolou. Asi v deseti případech jsou spojena dvě slova dohormady. Také je přetížená větná skladba. Jinak je článek napsany fajn. Přesto výše zmíněné znamená že team tohoto portálu prostě fláká svojí práci.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: