+

  • Dynamika
  • Odhlučnění
  • Dobře sladěné pohonné ústrojí
  • Komfort
  • Výbava

  • Vyšší cena
  • V ČR zatím jen malá servisní síť

Nejvýkonnější zážehová verze DS 7 Crossback hází výhybku této francouzské značky směrem k elektřině. Se třemi motory pokoří stovku za 5,9 s. Navíc oproti jiným verzím DS 7 umožňuje zapřáhnout všechna kola, ale i tiše bezemisně obrážet módní butiky.

Je libo benzinový motor, nebo radši elektrický? Nebo oba dva najednou? Či dokonce ty elektrické rovnou dvakrát? Ano, přesně tak to vypadá pod plechy nové nejvýkonnější verze DS 7 Crossback. Ta si díky elektrifikaci pomohla k pohonu všech kol, a díky tzv. elektrickým značkám k bezplatnému parkování na pražských modrých zónách.

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 využívá stejnou techniku jako sesterské modely Peugeot 3008 Hybrid4 a Opel Grandland X Hybrid4. Plug-in hybridní verze kombinuje zážehový motor 1.6 PureTech o výkonu 147 kW (200 k) se dvěma elektromotory a osmistupňovým automatem. Bateriové články s kapacitou 13,2 kWh jsou pod předními sedadly, přední elektromotor s výkonem 81 kW (110 k) je umístěný mezi zážehovým čtyřválcem a převodovkou. Zadní elektromotor s 83 kW (112 k), který DS 7 dovede přetvořit ve čtyřkolku, dělá společnost víceprvkové nápravě. Velikost zavazadelníku (555 l) se oproti klasickým verzím nezměnila, zato objem palivové nádrže je místo 62 jen 43 l.

Dobíjecí konektor je v levém blatníku. Plné dobití na veřejné stanici trvá podle našich zkušeností něco přes dvě hodiny
Přední elektromotor s výkonem 81 kW (110 k) je umístěný mezi zážehovým čtyřválcem s výkonem 147 kW (200 k) a osmistupňovým automatem

K dispozici máte systémový výkon až 220 kW (300 k) a točivý moment 520 Nm, což jsou velmi hezké hodnoty. Tah tří motorů vás dovede zamáčknout do sedadel. Přestože je E-Tense o 322 kg těžší než výchozí zážehová verze, na stovce je již za 5,9 s. Tedy o 2,3 s rychleji než silnější verze šestnáctistovky se 165 kW (225 k) a z této řady jede i nejrychleji (až 240 km/h). Čistě na elektřinu za příznivých podmínek zvládne až 135 km/h.

Videodojmy: DS 7 Crossback

Na silnici je existence dvou elektromotorů hodně znát. K dispozici máte kromě čistě elektrického režimu i hybridní, sportovní a 4×4. Oproti běžné verzi si tak zásluhou pohonu všech kol mnohem lépe poradí s terénem, kde s ním lze jet i výhradně na elektřinu. S dostatečně nabitými baterie­mi je DS 7 zadokolkou, o pohon se totiž většinou stará zadní elektromotor, a ten přední a spalovací jednotka se přidávají, až když trochu více sešlápnete plynový pedál.

Hybridní verze má na rozdíl od té klasické v zadním nárazníku viditelné koncovky výfuku. Elektrický dojezd je dle podmínek a jízdního stylu cca 35 km
Kabina s obšitím palubní desky působí útulně. Paket Rivoli s ušlechtilou kůží a mj. elektricky ovládanými sedadly je u top výbavy Grand Chic ve standardu

Celkově působí sladění tří motorů zdařile. Bez sledování toků energie na energy monitoru v digitálním přístrojovém štítu nemáte příliš šanci stálé změny poznat. Je to i zásluhou výborně odhlučněného interiéru. Kromě akustického čelního skla totiž u hybridní verze dostanete standardně navíc i lépe tlumící boční skla. Dobrou práci odvádějí i tlusté koberečky. Kabina s obšitím palubní desky působí velmi útulně. Prostornost je víc než dostatečná a pochvalovat si budete i rozměrná komfortní sedadla. Čtyřkolka je bez kardanu a podlaha u zadních sedadel tedy zůstala zcela rovná.

Verze E-Tense se na první pohled uvnitř odlišuje v podstatě jen tlačítkem s bleskem na klávesách pod velkým HD displejem. To slouží k přístupu k údajům o elektropohonu. Orien­tace je snadná, odezva na dotyk by však mohla být rychlejší. S plug-in hybridní verzí DS 7 Crossback dostanete dva kabely. Jednofázový 3,7kW pro napojení ke klasické nebo zesílené zásuvce a jednofázový 7,4kW pro připojení přes wallbox. V nejlepším případě má dobití trvat přibližně jeden a třičtvrtě hodiny. My jsme dobíjeli na veřejné stanici PRE rychlostí 26 km/h. Do plna to trvalo 2 hodiny a 10 min, z přenosného wallboxu Moon pak 6 a ¼ hodiny. Z běžné zásuvky nám to trvalo 8 hodin a 20 minut rychlostí 4 km/h. Stejně jako u dalších plug-in hybridů se počítá s režimem dobíjení doma přes noc a v zaměstnání během pracovní doby.

Za tmy nebo při snížené viditelnosti pro změnu oceníte výkonné full-LED světlomety, které vám navíc při každém odemykání postupným otáčením jednotlivých segmentů předvedou zajímavou světelnou show

U DS 7 E-Tense máte samozřejmě možnost zesílené rekuperace a „rezervování“ energie pro jízdu po městě (na 10 či 20 km) i aktivaci módu plného dobíjení baterie během jízdy, ale za cenu zvýšené spotřeby. Nejrychleji se totiž baterie dobije v režimu pohonu všech kol. Řízení plug-in hybridní verze se od těch klasických prakticky neliší. Jen v zatáčkách občas zaznamenáte asistenci zadního elektromotoru. Spotřeba benzinu se odvíjí od stavu nabití baterie, na který má vliv celá řada faktorů. Běžně lze dosáhnout hodnot okolo 7,5 l/100 km, což je jen o trochu více, než o kolik si řekne vznětová verze. Po vybití baterie při jízdě jen na spalovací motor s DS 7 Crossback jezdíte za přibližně 9,2 l/100 km, což ve spojení s menší nádrží znamená mnohem menší akční rádius než u vznětové verze.

Vlajková loď značky DS bude hybridní fastback. Zadními světly evokuje originální „bohyni“

Specialitou tohoto luxusního francouzského SUV je v obou vyšších stupních výbavy prediktivní systém s kamerou, který skenuje povrch před autem a podle údajů z ní elektronika s předstihem upravuje průtok oleje v tlumičích, aby zajistila co možná nejhladší průjezd přes nerovnosti. A funguje to opravdu dobře. Systém je aktivní v rychlostech cca 15 až 130 km/h, ale pouze v režimu odpružení Comfort, který musíte zapnout po každém nastartování, a jen za světla. I v módu Normal, kdy není systém aktivní, je ale DS 7 Crossback stále vysoce nadprůměrně komfortní.

Orien­tace je snadná, odezva na dotyk by však mohla být rychlejší
Řízení plug-in hybridní verze se od těch klasických prakticky neliší

Za tmy nebo při snížené viditelnosti pro změnu oceníte výkonné full-LED světlomety, které vám navíc při každém odemykání postupným otáčením jednotlivých segmentů předvedou zajímavou světelnou show. DS 7 Crossback sice není řidičským autem, i přes lehkou nedotáčivost je ale na silnici stabilní. Zadní nápravu má trochu více zatíženou než klasické verze. Na nerovnostech tak byla tendence jejího odskakování v zatáčkách více méně eliminována.

Podle výbavy je DS 7 E-Tense o nemalých 330 000 až 345 000 Kč dražší než dosud nejdražší klasická zážehová verze. K nijak nízkému základu ve výši 1 550 000 Kč musíte dále připočítat „povinné“ prvky, jako bezklíčové odemykání (16 500 Kč), a ty „nepovinné“, které ale přijdou vhod. Například výborné noční vidění, které hned odhalí chodce, jehož byste ve tmě možná přehlédli, přijde na nemalých 42 000 Kč. Současně ale dostanete i 360° parko­vací kamerový systém. Za metalízu dáte sympatických 19 000 Kč. Jednoznačně doporučit lze i hi-fi systém Focal Electra se 14 reproduktory s celkovým výkonem 515 W za 29 000 Kč.

Foto: David M. Bodlák


Cena testovaného vozu: 1 555 000 Kč

Cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy: 1 781 500 Kč

Technické údaje DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Grand Chic
MOTOR
Konstrukce: přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec
Zdvihový objem válců (cm3): 1598
Nejvyšší výkon + elektromotor P/Z (kW): 147 + 81/83
Nejvyšší točivý moment + elektromotor P/Z (Nm): 300 + 337/166
Převodovka: osmistupňová automatická
Poháněná kola: pohon všech kol
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 5,9
Nejvyšší rychlost (km/h): 240
Spotřeba paliva naměřená (l/100 km) 1,4
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4573
Šířka bez zrcátek (mm): 1906
Výška (mm): 1625
Rozvor náprav (mm): 2738
Provozní hmotnost (kg): 1825
Objem zavazadlového prostoru (l): 555/1752
Objem palivové nádrže (l): 43
CENY A VÝBAVY
Cena modelu od (Kč): 1 555 000
Cena testovaného vozu včetně příplatků (Kč): 1 781 500
Test DS 7 Crossback E-Tense 4×4: Galský výhybkář
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 2 hlas/ů
PŘEHLED RECENZE
Image a styl
Výkon a dynamika
Jízda a zážitek
Pohodlí a všestrannost
Cena a výbava
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: