Tesla už pozná stopku a semafor. Brzdí ale i na zelenou

  • Všechny vozy Tesla s aktuálním hardwarem dostaly nebo brzy dostanou novou aktualizaci

  • Díky updatu elektromobil rozpozná stopku i světelnou křižovatku včetně barev na semaforu

  • Auto dokáže zastavit na značku i na červenou. Na zelenou ho ale musí popohnat řidič

Tesla připravila pro všechny své modely vybavené aktuálním hardwarem aktualizaci, která obsahuje i nové funkce pro systém Autopilot. Ten díky nim nově pozná značku STOP a dokáže na ní auto zastavit. Je na řidiči, aby se rozhlédl. Pakliže mu v jízdě nic nebrání, může stisknout plynový pedál, a režim Autopilot se znovu aktivuje.

Elektromobily by měly po aktualizaci poznat i semafory a jejich barvy. Pokud se řidič přiblíží ke světelné signalizaci, objeví se aktuální barva na displeji. Pokud svítí červená, auto zastaví. Po naskočení zelené je opět nutné sešlápnout plynový pedál, aby se vůz dal znovu do pohybu.

Tesla přiznala, že systém Autopilot není autonomní řízení. Podívejte se, jak snadno ho lze zmást

Problém ale nastává, pokud se Tesla blíží k semaforu a svítí zelená. I v tu chvíli začne auto zpomalovat a řidič musí dát pokyn pedálem, jinak vůz kompletně zastaví. Pokud tedy nebude dávat úplně pozor, může způsobit na křižovatce zmatek. „Stejně jako u ostatních funkcí systému Autopilot, musíte dávat pozor a být připraveni okamžitě reagovat. Včetně brzdění, protože funkce nemusí správě detekovat všechny semafory,“ píše se ve zprávě Tesly.

Jak systém funguje, už ukázala řada uživatelů ve svých videích. Za pozornost stojí třeba to, které natočil uživatel Black Tesla. Všimněte si, jak ve 45 vteřině brzdí na semafor a než sešlápne plynový pedál, jiný řidič za ním už troubí, aby nezdržoval na zelené:

Nová funkce bude k dispozici v aktualizaci 2020.12.6. Zatím jen pro USA, její stažení hlásí i někteří britští zákazníci. Během roku by se ale měla dostat i na další trhy, včetně Evropy a zřejmě i České republiky.

Tesla v únoru čelila kritice v Číně, když tamním zákazníkům dodávala nové vozy ještě se starým hardwarem, který by dnešní aktualizaci systému Autopilot už neumožnil. Zákazníci na to přišli díky porovnání kódu, který neseděl s příručkou. Nejnovější čip by přitom měly mít všechny kusy vyrobené po dubnu 2019.

Tesla už vyrobila milion aut. Mezi největší automobilky ale rozhodně nepatří

Tesla už pozná stopku a semafor. Brzdí ale i na zelenou
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů
Sdílejte

1 komentář

  1. Nejméně před rokem panovalo nadšení pro autonomní řízení…. Auta se budou řídit sama, komunikovat spolu, již se nikdy nestane dopravní nehoda, stroje jsou dokonalé…
    A dnes napíšete, že Tesla po aktualizaci softwaru konečně umí poznat značku STOP a barvy na semaforu? Co dodat…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: