Takto vypadá nový elektromobil z Nošovic. Hyundai Kona Electric omladila tvář

  • Hyundai Kona Electric, která se vyrábí v Česku, prodělala facelift

  • Změny jsou hlavně kosmetické, nové jsou světlomety, příď nebo přední nárazník

  • Na palubě najdeme jiný displej a lepší elektronickou výbavu

  • Dojezd se mírně vylepšil jen u slabší varianty, jinak je ale vše při starém

Na začátku září se malé SUV Hyundai Kona pochlubilo faceliftem. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se změny projeví i na jeho elektrické variantě Kona Electric. Ta se díky nim chce více oddělit od spalovacích motorizací, aby bylo na první pohled jasné, že jde o auto do zásuvky. A to hlavně díky nové přídi.

Hyundai Kona Electric má nově hladkou příď bez masky chladiče, jejíž symetrii narušuje jen jasně viditelný kryt zásuvky pro nabíjecí kabel. Nové jsou také LED světlomety, i když Kona stále sází na design oddělených míst pro denní a noční svícení. Nový je i přední nárazník s nasávacími otvory, které mají spolu s hladkou přídí přinášet lepší aerodynamiku.

Dojezd 225 km, klimatizace za příplatek. Dacia představila svůj levný elektromobil

K dostání bude hned pět nových laků, nové barevné odstíny najdeme také na palubě v rámci designových balíčků, jde o plně černý nebo šedý se dvěma odstíny. Lze je kombinovat s látkovými potahy, s látkou a kůží nebo čistě jen s kůží na sedadlech.

Na palubě přibyl také displej virtuálního kokpitu s novou grafikou simulovaných přístrojů, které najdeme třeba u modelu Tucson. Má velikost 12,25 palce. Stejným rozměrem disponuje i obrazovka zábavního systému, tu však měla elektrická Kona už před faceliftem. Samozřejmostí je schopnost propojení s chytrými telefony pomocí Apple CarPlay a Android Auto.

Kona má nový displej, který simuluje budíky ve stejné grafice jako třeba Tucson
Kryt zásuvky pro nabíjení je na přídi nepřehlédnutelný

Hyundai přihodil do vínku i novou výbavu elektronickými systémy. O bezpečnost se nyní postará například aktivní asistent proti střetu s vozem ve slepém úhlu (BCA) či systém proti srážce s protijedoucími vozidly (RCCA). Kona Electric také dokáže upozornit na to, že se vůz před vámi rozjel. Stejně tak varuje před otevřením dveří, pokud hrozí při vystupování nebezpečí od okolojedoucího auta.

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test

Z hlediska pohonu se nic nemění. Hyundai Kona Electric se bude dál nabízet ve dvou provedeních, dojezd se jen mírně prodloužil u základní verze. Ta má výkon 100 kW (136 k) a baterii s kapacitou 39,2 kWh. Na jedno nabití ujede 305 km. Vyšší varianta používá 150kW motor (204 k) a 64kWh baterii, která jí uděluje dojezd 484 kilometrů. Při připojení na 100kW nabíječku by se mělo 80 procent baterie dobít za 47 minut.

Hyundai Kona Electric po facelfitu by se měla na české silnice dostat už začátkem roku. Ceník zatím není k dispozici, dá se ale předpokládat, že se nebude příliš lišit od varianty před proměnou. Její cena začíná na 849 990 korunách za základní verzi a 1 049 990 korunách za výkonnější model.

Takto vypadá nový elektromobil z Nošovic. Hyundai Kona Electric omladila tvář
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: