Také Cupra vstupuje do éry elektrické. Jejím prvním modelem je převlečené ID.3 s výkonem až 231 koní a sportovnějším podvozkem

  • Koncern Volkswagen představil další elektromobil postavený na platformě MEB. Jmenuje se Cupra Born 

  • Pro španělskou značku představuje novinka vstup do elektrické éry 

  • Vůz vychází z VW ID.3, má ale přepracovaný design 

  • Na výběr budou tři verze akumulátorů a tři výkony. Nejsilnější Born nabídne 231 koní 

  • Dojezd se pohybuje podle konkrétní verze od 340 do 540 km 

  • Výroba v německém Cvikově odstartuje v září

Koncern Volkswagen už na platformě MEB vyrábí celou řadu elektromobilů. Teď přichází další. Jmenuje se Cupra Born a pro mladou španělskou značku znamená vstup do elektrické éry. Nabídku elektromobilů Cupra pak v roce 2024 rozšíří crossover Tavascan.

Cupra Born vychází z VW ID.3, což je dobře patrné už na první pohled. Designéři ale kompletně přepracovali přední i zadní část. Výsledek je prakticky identický s dříve představeným konceptem el Born. Zákazníci budou vybírat z disků o velikosti 18 až 20 palců a ze šesti barev karoserie.

Samozřejmostí jsou všudypřítomné detaily v barvě mědi, které najdeme také v interiéru. Tomu dominuje sportovní volant známý ze spalovacích modelů Cupra, nechybí sportovní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy a dekory imitující karbon. Standardní sedadla jsou čalouněna tkaninou vyrobenou z recyklovaných plastů, vylovených z moře. Z recyklovaných materiálů je vyrobeno rovněž čalounění příplatkových anatomických sedadel.

Crossover Cupra Formentor nadchne jízdními vlastnostmi, dynamikou i designem

S délkou 4322 mm, šířkou 1809 mm a výškou 1537 mm je Cupra Born ve srovnání s ID.3 delší o šest a nižší o pět centimetrů. Rozvor náprav má španělská novinka kratší o 4 mm. Prostoru by mělo být v interiéru dostatek, zavazadelník disponuje základním objemem 385 litrů. Je tedy stejně velký jako u ID.3.

Cupra si připravila hned tři výkonové varianty a tři verze akumulátoru. Základní provedení disponuje výkonem 150 koní a akumulátorem s využitelnou kapacitou 45 kWh. Podle WLTP by měl být v tomto případě dojezd na jedno nabití 340 km. Silnější alternativa nabídne 204 koní a 58 kWh. Takový Born zvládne sprint na 100 km/h za 7,3 s a na jedno nabití ujede zhruba 420 km.

Srovnali jsme Enyaq s příbuzným ID.4. Škoda je levnější, ale VW výhodnější

Zájemci si u této verze budou moci připlatit za paket e-Boost, který výkon dále zvedne na 231 koní. Díky tomu proběhne akcelerace na 100 km/h už za 6,6 s. Dojezd se nemění.

Komu by to bylo málo, ten si k paketu e-Boost může koupit ještě paket Range, což znamená akumulátor s využitelnou kapacitou 77 kWh a dojezd 540 km. Vyšší hmotnost současně přinese horší akceleraci (0-100 km/h za 7,0 s). Ať zvolíte cokoliv, vždy dostanete elektromobil vybavený jedním elektromotorem u zadní nápravy.

Coby příslušník značky Cupra by měl Born nabízet také sportovnější jízdní vlastnosti než výchozí volkswagen. Podvozek s adaptivními tlumiči údajně prošel pečlivým laděním a navíc bude možné kromě standardních pneumatik s šířkou 215 mm sáhnout po pláštích širších o 20 mm. Vůz také využívá progresivní řízení a větší brzdy.

Nová Cupra Born se bude vyrábět spolu s VW ID.3 a ID.4 ve Cvikově. Sériová produkce se rozběhne v září.

Také Cupra vstupuje do éry elektrické. Jejím prvním modelem je převlečené ID.3 s výkonem až 231 koní a sportovnějším podvozkem
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: