Studie odhalila 10 věcí, kterými štveme ostatní řidiče. Neděláte je i vy?

  • Společnost Click4reg provedla výzkum nejotravnějších zvyků řidičů

  • 87 procent respondentů přiznalo, že tyto zlozvyky sami mají

  • Nejotravnějšími řidiči jsou dle průzkumu senioři

Masový motorismus s sebou přináší i odlišné chování účastníků provozu, než jsme byli zvyklí pozorovat v době dávno minulé. Zatímco kdysi bylo provozování auta privilegiem a řidiči tvořili kmen, jehož členové se k sobě chovali až na výjimky slušně, dnes se hrne za volant kdekdo. Možná právě proto existují každodenní situace, kterými někteří motoristé dokáží ostatním cestu pěkně otrávit. Lednový výzkum na 1023 britských řidičích ukázal, které zlozvyky jaké procento z nich považuje za nejotravnější.

  1. Nepoužívání blinkrů – 55 %

Blikání je zásadní návyk, který by si měl odnést z autoškoly každý držitel řidičského oprávnění. Když nedáte vědět, jaké jsou vaše úmysly, dochází zvlášť v hustém provozu k nebezpečným situacím: Ostatní řidiči by skutečně měli vědět, kam se v příštích vteřinách hne více než tunová masa kovu.

  1. Oslňování dálkovými světly – 52 %

I když máte relativně zdravý zrak, stejně vás mohou zapnutá dálková světla protijedoucího vozu dokonale oslepit. A snažit se udržet auto na silnici když nevidíte, kam jedete, je dost nebezpečné. Pro ty, kdo ostatní úmyslně oslňují třeba při problikávání, pak existuje v pekle speciální kotel.

Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně

  1. Příliš pomalá jízda – 41 %

Všude slyšíme, že rychlá jízda je nebezpečná, ale stejnou měrou tak i jízda pomalá. Když někoho zdržujete, začne se nudit a méně soustředit na jízdu. Nebo v něm vyvoláte potřebu předjíždět, třeba v nějakém nepřehledném úseku či bez dostatečné rezervy.

  1. Lepení se na zadek – 40 %

Dodržování bezpečného odstupu je vyžadováno zákonem č. 361/2000 Sb., o silničním provozu v § 19. Ostatně, letos se na něj chce dopravní policie zvláště zaměřit. Pokud si někdo dobrovolně zkracuje čas na reakci při krizové situaci, chová se velmi nezodpovědně.

  1. Zapojování do pruhu na poslední chvíli – 32 %

Pokud si někdo myslí, že zařazením se do pruhu úplně na poslední chvíli ušetři čas a ostatní řidiče pěkně převeze, je padlý na hlavu. Vyvolá tím nebezpečnou situaci, všechny zdrží, protože budou muset brzdit… Je takový problém zařadit se včas?

Jízda v prostředním nebo levém pruhu: Kdy to je přestupek a jaká je pokuta?

  1. Špatné parkování – 26 %

Je jasné, že s talentem mistra parkingu se nenarodil každý. Ale někteří řidiči špatně parkují úmyslně a záměrně. Například při ne zcela dávném incidentu v Praze, kde na nejvytíženější tramvajové trati špatně parkující řidič zablokoval městskou dopravu, měl pilot Audi co dělat, aby unikl lynči davu.

  1. Překračování povolené rychlosti – 25 %

Ano, chápeme, že když jedete ve dvě v noci po liduprázdné dálnici více než 130 km/h, nikoho příliš neohrožujete. Ale ve městech i obcích, kde se pohybují lidé? To je odsouzeníhodné chování.

  1. Neslušné chování vůči ostatním – 19 %

Zdvižené prostředníčky, zbytečné troubení, nadávky z oken, nebezpečné naschvály… To vše se děje dnes a denně. Jízda je už tak pro řadu lidí stresující, proč tedy celou situaci eskalovat a zhoršovat, jen abychom si ulevili?

Sedm rad, jak nebýt v roce 2019 na silnicích za ****e

  1. Náhlé brzdění – 18 %

Když brzdíte náhle a zprudka, okrádáte ostatní o čas na reakci. Nemluvě o vybrzďování, což je vždy pěkné svinstvo. Naopak dobrým zvykem je brzdu stisknout nejdřív jemně, aby se rozsvítila brzdová světla, a dát tak ostatním najevo, že hodláte zpomalit.

  1. Jízda v prostředním pruhu – 14 %

Když bezdůvodně blokujete prostřední pruh, nutíte tím rychlejší auta buď přejíždět do toho rychlého, nebo k podjíždění. To první je otravné, druhé pak nebezpečné – speciálně pro vás.

Studie dále zjistila, které typy řidičů považovali respondenti za neojtravnější. První místo patří důchodcům, převážně kvůli pomalé jízdě. Druhou příčku obsadili mladí řidiči mužského pohlaví, třetí pozici získali řidiči nákladních vozidel, kteří vadí téměř třetině žen, dotazovaných v průzkumu.

Studie odhalila 10 věcí, kterými štveme ostatní řidiče. Neděláte je i vy?
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90.12%) 81 hlas/ů

10 KOMENTÁŘE

  1. Do bodu 2 bych dala spíše mlhovky. A tím bodem 5 se myslí co? Není spíš naopak problém, když řidiči nevyužijí většinu připojovacího pruhu, aby nabrali dostatečnou rychlost, ale připojují se okamžitě a v pomalé rychlosti, jako by tam ten připojovák vůbec nebyl, a nutí tak ostatní brzdit nebo uhýbat?

  2. Podle mne tady chybí ještě dva, dnes hodně rozšířené nešvary (hlavně u majitelů “luxusních” sedanů a off-roadů). A to zaprvé jízda u středu vozovky, často i jedním kolem v protisměru, bez ohledu na protijedoucí vozidla. A za druhé “řezání” zatáček do kterých není vidět a poměrně hojně i v případě, že vidět je a někdo jede do protivky.

  3. ad 5 . Zařazování do průběžného pruhu – tak jak nám to nutí zdejší rádoby odborníci – je nesmysl. ! !
    V celé západní evropě se řadí ihned u první značky vyznačující zůžení do jednoho pruhu např. 700m . Pak se jede bez problémů.
    Řazení dle českého systému vyvolá jen- pustí mě tam ? nepustí mě tam ?
    vjede mi tam – nevjede mi tam ?
    A všichni stojíme !!

    • Pak to dělají špatně. Řadit se u první značky vyvolává zmatky a tím se vytvářejí fantomové kolony. Hlavní důvod zipování až na konci, který z mně nepochopitelného důvodu nikdo nepropaguje je poloviční délka kolony, díky čemuž se neucpávají křižovatky za vašimi zády. Viz: https://i.imgur.com/9ho6rhO.jpg Bohužel je to příliš náročná úvaha pro ty, kteří vnímají dopravu jen od svého volantu dopředu.
      Nicméně mám podezření, že autor hovořil v bodu 5 o připojovacích pruzích a pak je také mimo. Připojovací pruh se má využívat celý a při souběžné jízdě se jím může i zprava předjíždět.

  4. Musím nesouhlasit s tím, co tady píšete v bodu 5, připojit se co nejdříve do druhého pruhu kvůli zúžení.
    Správně by řidiči měli dojet až na konec, kde zúžení končí a ,,zipem,, se připojit do provozu, do druhého pruhu. Alespoň vždy to tak bylo.

  5. U bodu 5 záleží jestli se tvoří kolona. Pokud ano, měli by se využít oba pruhy až k místu zúžení.

  6. Naopak pane Bžochu, neumíme zipovat. Jezdím hodně po Rakousku a Německu a provoz o půlnoci na dálnici kolem Norimberku je asi tak jako v Českých Budějovicích v odpolední špičce a protože tam lidi neumí zipovat, jsou tam neustále zácpy a není výjimkou si chvilu postát na třípruhu a naopak ve Vídni, kde je taky obrovský provoz, ale lidé tam zipují předpisově, jsem sice v ranní špičce musel zpomalit na dvacet, třicet, ale stál jsem velmi výjimečně a když tak na pár vteřin. Prostě bod pět je špatně, souhlasím z praxe s paní Strakovou.

  7. Takých pseudovodičov a “umelcov” máme plno aj na Slovensku. Absolútne súhlasím s pánom Jakubom Oráčkom,pretože zaraďovanie sa hneď na začiatku zaraďovacieho pruhu obmedzuje plynulosť jazdy a vytvára ďalšiu kolónu a často krát nie malú za čakateľom na zaradenie sa, pretože ho takmer nikto nechce pustiť. Takým by som bral papiere hneď na mieste !!!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: