Specifikace Nissanu Leaf prozrazeny. Bude mít 150 koní a jen jeden pedál

09.08.2017
3 nové názory
Autor: Redakce
  • Nissan Leaf bude mít mezigeneračně silnější elektromotor

  • Základní akumulátor nabídne kapacitu 40 kWh

  • Spotřeba na jeden kilometr má ale klesnout

  • Novinkou bude ovládání pouze jedním pedálem

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf se představí každým okamžikem. Automobilka postupně uvolňuje upoutávky a sem tam nějakou tu technickou informaci. Už jsme viděli první snímek nezamaskovaného auta a nyní se ven dostaly první „oficiální“ specifikace.

Údaje nového Leafu zveřejnily stránky Autobytel.com, ale už to na nich není k nalezení. Nissan s tím nebyl zřejmě moc spokojen a zakročil. Nicméně dokument se podařilo zachránit a je ke stažení například na stránkách Insideevs. Co z uniklých specifikací vyplývá? Že Nissan Leaf bude 4481 mm dlouhý, 1560 mm vysoký, 1790 mm široký a bude mít 2700 mm dlouhý rozvor.

Doporučujeme: Elektrický srovnávací test — Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Vpředu bude uložený elektromotor o výkonu 110 kW (150 k) v 3283 min-1 a točivém momentu 320 Nm. Základní specifikace Nissanu Leaf dostane prozatím akumulátor o kapacitě 40 kWh, ale za příplatek bude i baterie s kapacitou 60 kWh. Už ta základní slibuje reálný dojezd okolo 200 km, nový Leaf má mít také nižší spotřebu na kilometr.

Zajímavostí je použití nového tzv. e-pedálu, který bude fungovat tak, že na běžnou jízdu nebude řidič potřebovat vůbec pedál brzdy. Nissan Leaf tak půjde ovládat pouze jedním pedálem. Podobný systém má třeby BMW i3 s velmi silnou rekuperací při ubrání „plynu“. Míru rekuperace bude u Leafu možné nastavit. Nový akumulátor má také umožnit účinnější rekuperační dobíjení.

Jozef (neregistrovaný)
Mne osobne sa viac pozdáva systém rekuperácia ako má Hyundai Ioniq. Tam sa rekuperuje pádlami a pod volantom a podľa sily ich stlačenia si vodič prispôsobuje veľkosť rekupurácie podľa aktuálnej potreby.
blue.sun (neregistrovaný)
S ohledem na zákony asi brzdový pedál chybět nebude, že? Jen se předpokládá to, že nebude obvykle v provozu využívaný... To ostatně popisuje i samotný Nissan. Nouzové brždění, nebo cokoli mimo brzdné schopnosti motoru totiž bude nadále nutno řešit klasickou brzdou. Váš titulek je dost zavádějící.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?