Mercedes-Benz G 500 4x42 byl bezesporu jedním z nejextrémnějších sériově vyráběných aut. Monster truck na portálových nápravách, poháněný přeplňovaným osmiválcem o výkonu 310 kW, to vše za šest milionů korun plus nějaké drobné. Není divu, že navzdory své nepraktičnosti, nepohodlí a nijak zářné ovladatelnosti na asfaltu nadchlo „umocněné“ géčko i ty, kterým jinak terénní auta nic moc neříkají. A stalo se hrdou součástí vozového parku blízkovýchodních vládnoucích vrstev i středoevropských kolotočářských rodin.
Jenže se už nevyrábí. A pak je tu ještě jeden specifický problém. Když takhle vyrazíte se svým Mercedesem G 500 4x42 do svého lunaparku, může se snadno stát, že na parkovišti pro členy rodiny najdete další dvě nebo tři úplně stejná auta. (Založeno na skutečných událostech.) Naštěstí je tu Brabus. Společnost, jejímž posláním je dělat z extrémních mercedesů ještě extrémnější. Zkrátka takové mercedesy na druhou. A ve srovnání s jejich interpretací G 500 4x42 se sériový model zdá ještě docela krotký.
Úpravce aktuálně představuje rozlučkovou edici modelu Brabus 700 4x42. Pojmenování „one of ten“ (jeden z deseti) napovídá, že půjde o skutečně exkluzivní zboží. Konstrukce nevychází ze sériového géčka na druhou, ale z modelu G 63 AMG předchozí generace. Brabus ho posadil na portálové nápravy z G 500 4x42 a dal mu elektronicky nastavitelný podvozek se světlou výškou 60 cm. K dispozici jsou jízdní režimy Comfort, Sport, Off-road a Individual. V něm lze nastavit tuhost tlumičů na přední a zadní nápravě nezávisle.
Vidlicový osmiválec 5,5 l dostal větší turba a dosahuje výkonu 515 kW (700 k) v 5300 ot.min-1. Točivý moment má hodnotu 960 Nm. V kombinaci s krátkým zpřevodováním to znamená, že i takto těžké auto se rozjezde na 100 km/h za rovných pět sekund. Nejvyšší rychlost je ale kvůli pneumatikám a stabilitě omezena na 210 km/h, stejně jako u „normálního“ G 500 4x42. Není bez zajímavosti, že Brabus dává na motor záruku tři roky nebo 100 000 km.
Pod karbonovým rozšířením blatníků trčí do stran 22palcová kola, obutá do terénních pneumatik Pirelli Scorpion ATR. Z uhlíkového kompozitu je také spoiler s LED diodami nad čelním oknem a četné panely v interiéru, který ovšem může být obložen a čalouněn zcela podle přání zákazníka.
Taková legrace pochopitelně něco stojí. Ale možná budete překvapeni. Brabus udává doporučenou cenu v Německu 248 710 eur, což v přepočtu dělá asi 6,4 milionu korun. Tedy jen o necelých čtyři sta tisíc víc, než stál „obyčejný“, pomalejší a daleko méně exkluzivní Mercedes-Benz G 500 4x42. Takže skvělý tip na vánoční dárek. Pokud tedy provozujete ropnou despocii, zábavní park nebo něco na ten způsob.