Škoda vyrobila od roku 2009 milion SUV. Nejpočetnější je Yeti

  • Škoda slaví milion vyrobených SUV 

  • Jubilantem se stal Karoq 1.5 TSI ACT 

  • Více než polovina z milionu připadá na model Yeti

Mladoboleslavská automobilka aktuálně slaví milion SUV vyrobených od roku 2009, kdy začala prodávat model Yeti. Ten je logicky základem tohoto úspěchu, protože jeho pokračovatelé Kodiaq a Karoq jsou stále ještě relativně mladí. Jubilejním miliontým exemplářem se ale stal právě Karoq.

Konkrétně šlo o provedení se zážehovým motorem 1.5 TSI ACT, převodovkou DSG, výbavou Ambition a s barvou karoserie zelená Emerald. Auto bylo vyrobené v Kvasinách začátkem srpna a předáno zákazníkovi ve Španělsku.

Doporučujeme: Škoda představila Sunroq. Karoq bez střechy ale není nový model Škoda

Škoda zatím celkově vyrobila 87 800 exemplářů modelů Karoq, v případě Kodiaqu to bylo 215 700 kusů a na model Yeti připadá od roku 2009 do roku 2017 684 500 exemplářů. Zapomenout nesmíme ani na čínskou specialitu v podobě Škody Kamiq, které se zatím vyrobilo 12 000 kusů. Tím ale přísun crossoverů značky Škoda nekončí. Další čínskou specialitou je Kodiaq s karoserií kupé a časem bychom se měli dočkat ještě malého crossoveru spadajícího pod Karoq. Karoserii SUV dostane také připravovaný elektromobil, jako to naznačil ženevský koncept Škoda Vision X.

Škoda aktuálně vyrábí svá SUV v České republice, v Německu, v Indii, Rusku a v Číně. Zájem je takový, že automobilka nestíhá. To je také důvod, proč zmíněný Kodiaq GT do Evropy zatím namířeno nemá, přestože by se zájemci jistě našli. 

Ohodnoťte tento článek!

7 KOMENTÁŘE

  1. 100 milionu spalovaček a žádný elektromobil, jsem zvědav kdy stím vlastně přijdou nebo mají stále problémy s výrobou?

    • Jen tak to dohromady nedají a když, tak si nedokážu představit ty poruchy! Škodovka v tomhle dost zaspala oproti konkurenci! Hrůza!!!

    • mají problémy furt stim kadmiem v elektromobilech, protože to tak trochu v VW podcenili a otrávili pár lidí 😀 takže škodovka to neumí a čeká co koncern vymyslí

  2. Milion SUV a z toho šly 3/4 do firem. Škodovku už nikdo nechce, pořád to samé dokola a nějaká razantní změna v nedohlednu, nebo se pletu? Jak píše Erik o elektromobilech, ty tu měly být min. 3 roky zpět. A kde jsou? Nikde. Dle mého už jen horko těžko bude škodovka dohánět konkurenci, co myslíte?

  3. Tím bych se teda moc nechlubil. Kvalitou je to ovšem hrůza. Kdyby raději začali vyrábět eko vozy bylo by to rozhodně lepší. Tímhle stylem se brzo nikdo jejich auta kupovat nebude.

  4. Od roku 2009 to není bůh ví jak úctyhodné číslo. Kort když polovinu tvoří příšerný vůz jako je Yeti. Tento článek vidím jako další marnou snahu o zviditelnění už tak špatné škodovky.

  5. Za ty roky bych se tím moc nechlubil, co myslíte? Kort, když polovinu tvoří vůz jako je Yeti. Hold se to kupuje jen do firen jako pracant, nebo ne? Normální člověk by si přece rádoby SUV od škodovky nekoupil ne?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: