Modernizace Škody Superb přinesla především plug-in hybridní provedení Superb iV, měnily se ale také jiné věci. Nejde o vyloženě revoluční novinky, ale málo jich není a některé rozhodně stojí za pozornost.
Jako třeba adaptivní diodová světla schopná plynule měnit světelný kužel. Tuhle technologii už delší dobu známe třeba od Audi, Mercedesu nebo BMW, teď ji dostává také model značky Škoda. Superb je prvním mladoboleslavským autem, které něco takového nabídne. Konkrétně světla zahrnují jeden LED modul pro potkávací a dálková světla, další tři LED segmenty pro dálková světla a jeden modul pro přisvěcování do zatáček. Diodový pruh ve spodní části slouží jako blinkr a denní svícení, stejně tak plní funkci obrysových světel. Nová světla pak mají také takzvané diodové řasy. Malé světelné proužky uvnitř světlometů tu jsou na parádu. Při odemykání a uzamykání auta vytváří efektní animaci, což provádí také nová diodová koncová světla.
Kromě adaptivních světel dostal Superb také vylepšené asistenční systémy. Prediktivní tempomat teď dokáže využívat informace z navigace, takže zvládne v předstihu brzdit před zatáčkou. Rozšířený Emergency Assist pak kombinuje systém vedení vozu v pruzích, Park Assist a asistent pro změnu jízdního pruhu. Ve výsledku dokáže v případě nouze auto nejen samo zastavit, ale přejet několik jízdních pruhů a zajet ke kraji vozovky. Co se techniky týká, Superb nově využívá elektromechanický posilovač brzd.
Kromě plug-in hybridní verze iV zamíří omlazená Škoda Superb do prodeje s další pěticí motorizací. Zájemci dostanou na výběr mezi vznětovými jednotkami 2.0 TDI Evo o výkonu 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k), respektive mezi zážehovými dvoulitry o výkonu 140 kW (190 k) a 200 kW (270 k). Benzinovým základem je pak čtyřválec 1.5 TSI. Diesely samozřejmě využívají systém vstřikování močoviny, zážehové motory mají filtr pevných částic.
Změny vnějšího designu jsou spíše kosmetické. Superb žádné dramatické úpravy nepotřeboval, protože pořád vypadá dobře. Nový je přední nárazník, nepatrně zvětšena byla maska chladiče, světlomety jsou užší, zadní diodová světla spojuje nová lišta, změnil se design litých kol a v nabídce barev karoserie se objevily dva nové odstíny černá Crystal a modrá Race. Interiér dostal nové čalounění sedadel a pár dalších drobností. V rámci nabídky „jednoduše chytrých“ řešení si můžete objednat třeba nový organizér pod dno zavazadlového prostoru, případně posuvnou zajišťovací tyč do zavazadelníku.
Superb poprvé jako Scout
Jednou z významnějších změn tohoto faceliftu je rovněž rozšíření nabídky o provedení Scout. Oplastovaný Superb se sice v minulosti objevil, šlo ale o jakousi poloviční verzi označenou jako Outdoor, nikoliv o plnohodnotného zástupce řady terénně laděných modelů. To se aktuálně mění, přestože recept, podle kterého novinka vznikla, je stále stejný.
Superb Scout nabídne jiný přední nárazník, oplastované blatníky, standardně dodávaný paket pro špatné cesty zahrnující kromě jiného také podvozek zvednutý o 15 mm, řidič bude moci v nabídce jízdních režimů zvolit také režim Off-road a protože Superb Scout zamíří do prodeje pouze s motory 2.0 TDI (140 kW/190 k) a 2.0 TSI (200 kW/272 k), bude dostupný vždy s automatem a pohonem všech kol. Na přání si zájemci mohou pořídit například adaptivní tlumiče DCC.
Další speciality verze Scout zahrnují třeba oranžový lak karoserie dostupný pouze pro tuto variantu, osmnáctipalcová litá kola Braga (alternativně lze sáhnout po devatenáctkách), dřevěný dekor v interiéru nebo čalounění kombinující kůži a Alcantaru. Samozřejmě nechybí ani všudypřítomné nápisy Scout.
Kromě nového Superbu Scout bude k dostání sportovně střižená varianta Sportline.