Škoda se chce dostat mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě. S koncem spalovacích motorů zatím nepočítá

Zdroj: Škoda Auto
  • Šéf Škody Auto Thomas Schäfer představil strategii pro aktuální dekádu

  • Škoda chce mít nejnižší náklady mezi všemi evropskými konkurenty a prodávat ročně 1,5 milionu aut

  • Většinu prodejů koncem desetiletí mají tvořit nabíjecí auta, ale jen v Evropě

  • Automobilka se zaměří také na posilování pozic v Rusku, Indii nebo Africe

Na konci dekády mají vozy Škoda patřit na evropských silnicích k těm nejběžnějším – a z velké části budou elektrifikované. Vyplývá to z nové strategie „Next Level – Škoda Strategy 2030,“ kterou ve čtvrtek představil formou online prezentace předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer.

„Značka Škoda má neuvěřitelný potenciál. Ten v příštích letech ještě více zužitkujeme, a dle něj jsme si stanovili ambiciózní cíle,“ uvedl Schäfer. Konkrétně to podle něj znamená vypracovat se mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě, stát se vedoucí evropskou značkou v regionech Indie, Ruska a severní Afriky a z České republiky „vybudovat centrum elektromobility“.

V loňském roce byla Škoda v Evropě s 643 019 registracemi osmou nejprodávanější značkou, jen těsně za sedmou Toyotou (648 275), šestým Fordem (654 729) a pátým BMW (674 654 vozů). Vyššího tržního podílu na evropském trhu chce automobilka dosáhnout posílením nabídky cenově dostupných aut, ale také rozšiřováním nabídky elektromobilů.

Do roku 2030 mají přijít „minimálně“ další tři, cenově i rozměrově pod Enyaqem. Škoda zatím neplánuje stát se čistě elektrickou značkou, to však neznamená, že nabíjecí auta pro ni budou jen okrajovým zpestřením portfolia. Automobilka bude podle Schäfera usilovat o to, aby podíl plně elektrických modelů na jejích evropských prodejích činil 50 až 70 %.

Elektrická auta nebo komponenty pro ně se mají do roku 2030 vyrábět v Mladé Boleslavi, Kvasinách i Vrchlabí. Takzvané flotilové emise CO2, tedy průměr všech prodaných vozů, by měly oproti roku 2020 klesnout o 50 procent.

Mladý designér Škody navrhl reinkarnaci ikonické „dvanáctsettrojky“. Není to retro, říká

Díky posilování pozic v Evropě i už zmíněných mimoevropských regionech chce automobilka na konci dekády prodávat zhruba 1,5 milionu aut ročně. Oproti zatím rekordnímu roku 2018 by to znamenalo nárůst asi o 20 procent.

Navzdory nutným investicím spojeným s elektrifikací a posilováním pozic si nicméně Škoda vytyčila ambiciózní metu také v případě hospodářského výsledku: „Cílem je dosáhnout nejnižších nákladů mezi evropskými konkurenty, a to ve spojení s trvale udržitelnou rentabilitou tržeb ve výši minimálně 8 %,“ tvrdí. To je vzhledem ke složitým podmínkám v evropském automobilovým průmyslu skutečně smělý záměr.

Vedle snižování byrokracie má být jednou z cest, jak toho dosáhnout, zjednodušování nabídky. Počet dostupných kombinací výbav, karoserií a pohonů se má výhledově snížit až o 40 procent. Firma také chce, aby každou čtvrtou pozici v jejím managementu zastávala žena.

Škoda se chce dostat mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě. S koncem spalovacích motorů zatím nepočítá
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 2 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: