Škoda Kodiaq GT vyráží na čínský trh. Čeští zájemci mohou zatím pouze doufat

11 nových názorů
Autor: Redakce
  • Škoda Kodiaq GT má po premiéře

  • Mladoboleslavská alternativa k BMW X4 se v Evropě prodávat nebude 

  • S příchodem Kodiaqu GT bude Škoda v Číně prodávat dvojnásobný počet modelů SUV, než kolik jich nabízí v Evropě

Škoda oficiálně představila model Kodiaq GT. Pro případné české zájemce máme ale hned na úvod špatnou zprávu. Tento model nemíří do Evropy. Tisková zpráva přímo říká, že jde o věc exkluzivně určenou čínskému trhu. Ten je pro Škodu evidentně velmi důležitý, protože Kodiaq GT představuje po základní verzi Kodiaqu, modelu Karoq a levném crossoveru Kamiq už čtvrté SUV. V Evropě mají zatím zájemci o crossover této značky k dispozici pouze Kodiaq a Karoq.

Kodiaq GT je dlouhý 4,63 m, široký 1,88 m a vysoký 1,65 m. Pro srovnání, základní Kodiaq měří na délku 4697 mm, respektive 1655 mm na výšku. Šířka je pro obě provedení shodná, stejně jako rozvor náprav 2791 mm. Jako sedmimístný vůz se logicky provedení GT nabízet nebude. V interiéru najdeme sportovní sedačky a digitální přístrojový štít.

Za polárním kruhem (nejen) se Škodou Karoq: Sobi, zábava, kýč a zamrzlá příroda
Přečtěte si také:

Za polárním kruhem (nejen) se Škodou Karoq: Sobi, zábava, kýč a zamrzlá příroda

Čínští zákazníci si mohou vybrat ze dvou variant zážehového přeplňovaného motoru 2.0 TSI. Ta slabší disponuje výkonem 137 kW (186 k) a pohání přední nápravu. Silnější provedení nabízí 162 kW (220 k) a je standardně dodáváno s pohonem všech kol i sedmistupňovým automatem DSG.

O možnosti prodávat Kodiaq GT také v Evropě se spekulovalo už dříve. Koncern Volkswagen ale v současnosti bojuje s nedostatkem výrobních kapacit, takže nemá Kodiaq GT kde vyrábět. Šéf automobilky Škoda Bernhard Maier se ale před časem vyjádřil v tom smyslu, že věří v nalezení prostoru pro výrobu tohoto modelu, protože zájem ze strany evropských zákazníků je údajně značný.

Plocík (neregistrovaný)
Mohlo by to být auto o které mají i Češi zájem tak proč jen pro Čínu ? To už se u nás tak nedaří, že se budou dělat zvlášť auta pro ČR a zvlášť pro jiné země ?
Robert Nohava (neregistrovaný)
Čína je obrovská, proto se tam prodávají auto za menší cenu. V ČR je nás pár a proto se ceny musí natáhnout. Všechno je to jen o marketingu a to mě štve! Přeci jen je škodovka náš koncern a úplně na nás kašle! Hrůza.
Kája Horák (neregistrovaný)
Jasně v Číně prodají mraky kusů za pěknou cenu, ale na "svém trhu" budou mít pár kousků za nepředstavitelný peníz že? Tohle mě prostě na škodovce štve, Vás ne?
Majkl90 (neregistrovaný)
Tohle je u škodovky normální, proto ji u nás klesají prodeje. Jednoduše lidi v ČR už přestává bavit kupovat ty jejich krámy za nepochopitelnou cenu :-)
skodafil (neregistrovaný)
Ja tedy doufam, ze se tu tahle pitomost neobjevi. Splnil jsem cil nadpisu clanku?
Samuel (neregistrovaný)
A proč to vezou do číny ? Tam to bude určitě za jiný peníze jak u nás co ? Ale až to budou chtít vyrábět i tu tak nám to pěkně napaálí co ?
Jejna jej (neregistrovaný)
Pořád přemýšlím nad tou masáží: http://goo.gl/iKiiV3 když to echt české vlastně ani české není a to echt kupujte nebudou budou kupovat Číňani. Děkuji, jdu si koupit Audi A8. :D
Marcel T. (neregistrovaný)
Tak malé, že by to u nás na trhu nenašlo uplatnění, proto pouze v Číně. A cena taky rozdílná pro náš trh a jejich.
Polcík (neregistrovaný)
No tak u nás by se ta cena pohybovala ohodně víc nahoře než u nich. U nás to berou už převážně jen firmy na lízačku
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?