-
V nabídce značky nahradí Škoda Karoq model Yeti
-
Design je zatím tajný. Karoq je delší, širší, ale nižší než Yeti
-
Základní motorizací Škody Karoq je tříválec 1.0 TSI
-
Namísto 1.4 TSI přichází nová jednotka 1.5 TSI s vypínáním válců
-
Pohon všech kol bude mít standardně jen nejsilnější diesel
-
Novinkami ve výbavě jsou full LED světlomety, digitální přístrojový štít nebo infotainment s ovládáním gesty
Nové kompaktní SUV značky Škoda ponese jméno Karoq. V nabídce vystřídá extravagantně koncipovaný model Yeti a technicky bude mít blízko k SUV Seat Ateca, které pro španělskou automobilku vyrábí Škoda ve východočeských Kvasinách.

Na prvních zveřejněných fotografiích schovává nová Škoda Karoq své křivky za silným maskováním. Víme ale, že opustí extravagantní tvary Yetiho. I pod kamufláží je patrné, že když si budete představovat Atecu s tváří Kodiaqu, daleko od pravdy nebudete. Na odhalení podoby si musíme ještě počkat. Automobilka ale zveřejnila řadu informací o výbavě a technice nového SUV. Základní představu o jeho zařazení na trhu si můžeme udělat už z rozměrů. Pro ilustraci jsme do tabulky přidali také koncernové sourozence i dosluhující model Yeti:
Škoda Karoq: Rozměry a srovnání s podobnými modely
Škoda Karoq | Škoda Kodiaq | Škoda Yeti | Seat Ateca | VW Tiguan | |
---|---|---|---|---|---|
Délka (mm) | 4382 | 4697 | 4222 | 4363 | 4486 |
Šířka (mm) | 1841 | 1882 | 1806 | 1841 | 1839 |
Výška (mm) | 1605 | 1655 | 1645 | 1611 | 1673 |
Rozvor (mm) | 2630 | 2791 | 2578 | 2630 | 2677 |
Škoda slibuje o 40 mm větší šířku v úrovni loktů a o 69 mm větší prostor před koleny cestujících vzadu než v modelu Yeti. Zavazadlový prostor má podle konkrétního provedení zadních sedadel objem 479 až 521 litrů, po sklopení sedadel naroste na 1810 l.
Doporučujeme: Škoda Trekka a Škoda Kodiaq: Takhle vypadá rozdíl více než 50 let v praxi
Paletu motorizací tvoří dvě benzinové a tři naftové jednotky. Roli základní motorizace plní tříválec 1.0 TSI, který na nás udělal třeba v Octavii velice solidní dojem. Namísto 1.4 TSI už přichází očekávaná novinka v podobě 1.5 TSI s odpojováním válců při částečném zatížení. Protože automobilka už zveřejnila základní parametry všech motorizací, pro přehlednost je opět uvádíme raději v tabulce.
Škoda Karoq: Technické údaje všech motorizací
1.0 TSI | 1.5 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | |
---|---|---|---|---|---|
Nejvyšší výkon (kW/k) | 85/115 | 110/150 | 85/115 | 110/150 | 140/190 |
Nejvyšší točivý moment (Nm) | 200 | 250 | 250 | 340 | 400 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 187 | 204 | 188 | 207 | 211 |
Akcelerace 0-100 km/h (s) | 10,6 | 8,4 | 10,7 | 8,9 | 7,8 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 5,3 | 5,1 | 4,5 | 4,4 | 5,3 |
Všechny údaje platí pro verzi s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou s výjimkou nejsilnějšího 2.0 TDI. Ten se totiž bude dodávat sériově s pohonem 4×4 a sedmistupňovým automatem DSG, stejně jako ve větším Kodiaqu.

Vpředu je zavěšení tvořeno konvenčními tlumičovými vzpěrami. Zadní náprava je v základu vlečená, ale čtyřkolky mají standardně čtyřprvkové zavěšení. Pohon všech kol u verzí 4×4 zajišťuje samozřejmě elektronicky řízená lamelová spojka, umístěná u zadní nápravy. Po stránce techniky se zkrátka Škoda Karoq nijak neliší od existujících příbuzných z koncernu Volkswagen.
Pro klientelu značky Škoda bude zato novinkou prvek, který už známe z mnoha volkswagenů, audi a samozřejmě i dalších značek: digitální přístrojový štít. Namísto klasického analogového rychloměru a otáčkoměru dostanou lépe vybavené Karoqy displej umožňující přepínat mezi několika režimy zobrazení. Pokud si chcete udělat bližší představu, podívejte se třeba do galerie v našem testu Volkswagenu Tiguan. Na tuto novinku si ale zákazníci počkají až do roku 2018.

Nabídka asistenčních systémů odpovídá době. Obsahuje například adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích nebo systém hlídání mrtvých úhlů.
Doporučujeme: Co udělá Škoda Octavia nebo Kodiaq, když pustíte volant? Kontrolovaně zastaví
Infotainment ve vrcholné verzi Columbus umožňuje řidiči ovládat některé funkce gesty. Pohyb jeho ruky v prostoru nad středovým panelem sleduje kamera. Zpočátku bude možné ovládat tímto způsobem posouvání obrazovek, další funkce (jako hlasitost) se přidají později. V BMW řady 7 nás ovládání gesty o své užitečnosti příliš nepřesvědčilo a pochybujeme, že ve Škodě Karoq to bude jinak, ale rádi se necháme překvapit.
Podobu nového SUV Karoq odhalí Škoda v následujících týdnech. Objednávky začnou prodejci přijímat již začátkem léta. Výroba se rozběhne během prázdnin a na českých silnicích by se první Karoqy měly objevit na přelomu září a října.
Další podrobnosti o koncepci, technice a výbavě tohoto modelu najdete v obsáhlé tiskové zprávě:
No to zas bude zirkus. Už jsme ho viděli, už jsme v něm ……
To je ubohost, postaví někdy Škoda Auto “svoje” auto ?
Ta Škoda je fakt pro ovce co si myslí, že kupují české auto 😀
Kodiaq mi příjde moc robustní, dělená světla u Octavie je průšvih, pokud bude Karoq hezký jako Ateca, bude to hezké auto. Reklama s vysvětlením jména se také povedla.
Hezká barva:-)