Škoda je druhou nejprodávanější značkou v Evropě. Předběhla i BMW

Zdroj: MF
  • Mladoboleslavská automobilka si v Evropě za duben připsala přes 20 tisíc prodejů

  • Více už udal jen Volkswagen s 34 tisíci kusů, třetí je BMW s necelými 20 tisíci

  • Trh s auty ale výrazně klesl. V evropských zemích včetně Velké Británie se prodalo o 80 procent méně vozů

Největší česká automobilka si připsala historický úspěch. Na evropském trhu se stala druhou nejprodávanější značkou hned za Volkswagenem. Pozice na stupni vítězů má ale hořkou příchuť nejen pro Škodu, ale i celý automobilový průmysl. Čísla se totiž kvůli pandemii koronaviru dramaticky propadla.

Škoda je druhá, přestože v zemích EU udala jen 20 007 aut. To je propad o 65 procent vůči loňským dubnovým výsledkům, kdy zaznamenala přes 56 tisíc registrací. První je Volkswagen s více než 34 tisíci registrací, což pro něj znamená propad o 74 procent. Loni udal 133 tisíc aut. Vplývá to ze statistik Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).

Koronavirus potvrdil nenahraditelnost automobilové dopravy. Neomezujme ji

Zajímavé je, že Škodě se dařilo víc než celým skupinám značek. Zaregistrovala například víc než Hyundai a Kia dohromady (17 743 kusů) a téměř dvojnásobek než celý koncern FCA, jenž zahrnuje značky Fiat, Jeep, Lancia, Alfa Romeo a další. Toyota s Lexusem a Daimler se značkami Mercedes a Smart si zapsaly téměř shodně lehce pod 15 tisíc registrací.

10 nejprodávanějších značek v Evropě podle registrací

Značka Duben 2020 Duben 2019 Rozdíl
Volkswagen 34 161 133 146 -74,3 %
Škoda 20 007 56 479 -64,6 %
BMW 19 778 55 754 -64,5 %
Renault 17 929 85 098 -78,9 %
Ford 14 976 62 211 -75,9 %
Mercedes-Benz 14 413 60 074 -76 %
Peugeot 14 404 79 251 -81,8%
Toyota 14 111 53,014 -73,4 %
Audi 13 741 50 547 -72,8 %
Opel 11 231 58 451 -80,8 %

Fakt, že výsledky jsou oproti standardním měsícům nezvykle přeházené, potvrzují i čísla z jednotlivých trhů. Ty reflektují to, jak která země přistoupila k řešení koronavirové pandemie. A tak je najednou český trh se svými 10 679 registracemi třikrát větší než španělský (4 163 nových aut) nebo Italský (4 279 aut). Minimum vozů se zaregistrovalo také ve Velké Británii, jejíž trh se propadl o 97,3 procenta.

Škoda a VW pozastavily dodávky nové Octavie a Golfu. Na vině je software (aktualizováno)

Největším tahounem prodejů aut bylo jako vždy Německo. Jeho výkon sice klesl o 61 procent, ale téměř 121 tisíc registrací za duben je mnohonásobně vyšší číslo než kdekoliv jinde. Druhá se zapsala Ferancie s 21 tisíci vozy a třetí Švédsko, které má 19 tisíc prodaných aut a také poměrně malý pokles – jen 37,5 procenta. To díky tomu, že se tamní vláda nerozhodla k tak zásadním omezením jako jiné evropské země.

10 nejvýkonějších evropských trhů podle registrací aut

Značka Duben 2020 Duben 2019 Rozdíl
Německo 120 840 310 715 -61,1 %
Francie 20 997 188,195 -88,8 %
Švédsko 18 916 30 253 -37,5 %
Nizozemsko 15 373 32 701 -53 %
Polsko 15 239 46 379 -67,1 %
Rakousko 11 220 31 951 -64,9 %
Česká republika 10 679 10 679 -53,4 %
Dánsko 10 199 16,178 -37 %
Švýcarsko 9 382 28 620 -67,2 %
Norsko 7 425 11 255 -34 %
Škoda je druhou nejprodávanější značkou v Evropě. Předběhla i BMW
Ohodnoťte tento článek!
4.8 (96.67%) 6 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: