• Přelomový model z nové mladoboleslavské automobilky si vysloužil přezdívku “tisíc malých bolestí”

  • Pořizovací cena tohoto vozu v roce 1965 činila 44 tisíc Kčs

  • Z necelého půl milionu vyrobených kusů jich zůstalo v zachovalém stavu poměrně málo

Vlastnit embéčko jsem si přál už od dětství. Tenkrát jsem vůbec nechápal, jak někdo může prodat tak krásné auto, jako je 1000 MB, a koupit si tehdy moderní novou hranatou Škodu 120.

Svoji tisícovku jsem si pořídil v roce 2016. Kupoval jsem ji od dcery původního majitele, který si toto auto pořídil krátce před svými třicátými narozeninami a vlastnil ho od té doby po celý svůj život. Celkově byl však už druhým majitelem, protože jej vlastnil od 7. května 1968, zatímco datum prodeje prvnímu majiteli v ostravské Mototechně bylo 15. března 1965. Auto má každopádně původní registrační značky, OT 12-74. K dispozici mám i originální velký TP, kde jsem zapsán jako čtvrtý vlastník v pořadí.

180913-098
Poziční lampičky na zadních sloupcích patří k výsadám raných embéček, později od nich bylo upuštěno
100MB (25)
Po odstranění všech potahů a koberců čekalo současného majitele milé překvapení v podobě krásně zachovalého interiéru

Kupoval jsem tak trochu zajíce v pytli. Protože na nabídku se spolu se mnou ozvala celá řada dalších zájemců, bylo třeba jednat rychle. Hned na další den jsem si nahlásil dovolenou a vydal jsem se ho do České Lípy obhlédnout. Byli jsme pouze dva zájemci, kteří jsme mohli přijet, ten druhý měl dorazit další den. Na místě jsem paní nepřesvědčil, ale na prodeji jsme se nakonec domluvili po telefonu ještě ten den večer. Nebohá prodávající potom čelila nepříjemným telefonátům  a e-mailům od zájemců, kteří by bývali byli auto rádi koupili.

180913-030
Embéčko a socialistický realismus jdou dobře k sobě. Zde keramická stěna na pražské Invalidovně

Pro nepojízdné auto jsme se potom vydali s kamarádem do České Lípy, kam bylo dopraveno z garáže v Ostravě odtahovkou. Chtěli jsme se dostat do Prahy po zprovoznění vozu po vlastní ose, ale nevyšlo to. Hned po asi 5 km praskla hadice k chladiči. Štěstí bylo, že právě okolo jela odtahovka a dohodli jsme se, že auto do Prahy doveze. Nakonec vše dobře dopadlo a škodovka skončila u mě v garáži. Po pořádné prohlídce, odstranění potahů a neoriginálních koberců na mě vykoukl krásný, téměř nepoškozený originální interiér. Stav karoserie ušel, jinak ale bylo prakticky vše špatně.

100MB (15)
Zátka nádrže včleněná do ozdobné lišty na boku aneb elegance po boleslavsku. Jak by firemní materiály napsaly dnes – „simply clever“
100MB (20)
Také toto je velmi chytré a efektivní řešení. Rezerva je snadno dostupná v samostatné sloji pod dnem kufru

Jakmile měl kamarád čas, převezl jsem embéčko k němu na dílnu a začalo se s opravami. Auto není kompletně renovované, přesto na něm bylo práce hodně. Karoserie nebyla nikdy vyvařovaná, interiér je v krásném původním stavu, bylo však nutné dát do kupy spoustu dalších věcí. Dělala se GO motoru, převodovky, nová spojka, kompletně nové brzdy, dělané jsou nápravy, řízení, repasovaný původní chladič atd.

Škoda 1000 MB přinesla před šedesáti lety technologie, které kopírovali i na „Západě“

Karoserie byla pouze opravena, lak zůstal z velké části původní. Snaha byla zachovat maximální původnost. Spodek auta, podběhy i prostor pod kufrem byly očištěny a zakonzervovány, byly vystříkány dutiny, aby koroze nepokračovala a vůz se i do budoucna zachoval ve stávajícím stavu.

100MB (43)
Ačkoliv Vašek vlastní i další veterány, nedá na svoje embéčko dopustit

Nikdy bych nevěřil, kolik rozdílů je mezi prvomodelovým embéčkem a novějšími typy. Při opravách jsme často stáli před rozhodnutím, zda použít modifikovanou součástku určenou na novější Škodu 1000 MB, která se dala lépe i levněji sehnat a lépe fungovala, nebo zda do auta dát, co tam patří – díl dražší, který „zase tak moc nefunguje“. V zájmu maximální věrnosti (původnosti) jsme zvolili druhou variantu. Jen pro příklad: kompletní nová originální pístní sada s čepy o průměru 18 mm, kompletní oprava původního kapilárního teploměru, originální brzdové obložení s obsahem azbestu.

100MB (30)
Řadicí páka s nezbytnou dobovou ozdobou
100MB (27)
A tachometr s optimistickým cejchováním

Úplně na závěr, když bylo hotovo, práce na autě završila profesionální renovace laku za pomoci moderní autokosmetiky, po naleštění a konzervaci tvrdým voskem byl výsledek úžasný.

Nepůvodní věci
  • Z důvodu bezpečnosti a jízdních vlastností novodobé radiální pneumatiky Toyo, ale v původním rozměru 155/80 R14
  • Na některých spojích použit nepůvodní spojovací materiál
  • Na motoru ponechán rozdělovač novější výroby ze Š 105, mechanicky ovládaný sytič a palivové čerpadlo s odkalovačem z novějších typů Š 105/120 z důvodu vyšší spolehlivosti – s těmito díly jsem již vůz koupil
  • Šroubovací hadicové spony a některé (zvláště metrážové) hadice
  • Celková oprava hlavy válců s použitím ventilových sedel umožňujících spalování bezolovnatého benzinu bez použití přísad
  • Olejová vana nalakována v práškové lakovně, aby dále nerezla, jinak motor záměrně ponechán v původním vzhledu

Embéčko jsem poctivě zajížděl na vedlejších silnicích na Benešovsku, Táborsku a Písecku. Bezpečnost je slabší, nádrž vpředu, tyč řízení nedeformovatelná. Navíc jsem vysoký, takže opěradlo sedačky řidiče mi končí někde pod lopatkami… Člověk si musí v dnešním provozu dávat opravdu pozor, snažím se proto nebezpečným situacím vyhýbat. Vnímám vlastnictví tohoto auta jako odpovědnost a závazek, byla by tedy škoda jej zničit. I proto jezdím jen za pěkného počasí a opravdu opatrně.

180913-175
Jestliže stará auta vzbuzují pozitivní emoce, o embéčku to platí dvojnásob

Embéčko všude budí velikou pozornost jak u kolemjdoucích, tak i u ostatních řidičů. Především však vzbuzuje nesmírně pozitivní emoce. Řekl bych, že to většina veteránů zahraniční výroby nedokáže. Každý se usmívá a říká, že tohle auto míval táta nebo děda. Jednou mě dokonce poprosil jeden starší pán, jestli by si do embéčka nemohl na chvilku sednout. Rád jsem mu vyhověl. Sousedovi na chatě embéčko také připomnělo mládí. Dnes je mu přes 80 let, novější embéčko v podobné barvě kdysi míval.

Vlastnictvím tohoto auta jsem si splnil dětský sen. Jsem rád, že se nakonec nemuselo kompletně renovovat a i přes množství odvedené práce zůstala zachována patina. Jde o výborný stroj na pikniky a víkendové výlety, je v něm i kus historie.

Terén, bahno i písek, tak se testoval prototyp Škoda 1000 MB

Děkuji tímto všem, kteří mi pomáhali, zejména kamarádům Standovi za perfektně odvedenou práci a Davidovi za shánění potřebných dílů. Řadu let vlastním ještě Tatru 603, jejíž renovace je zatím mimo moje finanční možnosti, nicméně věřím, že na ni také jednou dojde. Každému bych vlastnictví podobného auta doporučil. Je to ohromná radost!

Vzpomínky dcery původního majitele

20180914104153876_0001

Auto jsme používali jako každá rodina, na dovolenou do Kunčic pod Ondřejníkem, k babičce na Slovensko do Turzovky, na výlety k Máchovu jezeru nebo se sestrou do Mariánských Lázní. Stanování u Odry, koupání na přehradě Baška nebo vyjet do hor na houby bylo běžné. Tatínek nikdy nedopustil, aby auto stálo venku, vždy měl garáž. V garáži bylo zakryto plachtami, které ušila mamka z plátna – rolet, které kdysi byly na oknech. Přikrytí mělo svůj řád, byl to jakýsi rituál, který se dodržoval. Plachty byly čtyři, měly záchytná oka a kladly se přes sebe. Na chalupě na Slovensku bylo auto ve stodole, opět přikryté plachtami. Chalupa je v příkrém kopci, když jsme byli hodně naloženi, museli jsme pod kopcem vystoupit a dojít pěšky, aby se motor moc netrápil. Opravdu, můj syn ještě také vystupoval. Mohu zaručit, že MB nikdy nepřejelo jako první, když přes cestu přeběhla černá kočka.

Škoda 1000 MB (1965)
MOTOR & PŘEVODOVKA
Typ kapalinou chlazený řadový čtyřválec, uložený podélně za zadní nápravou, atmosférické plnění, rozvod OHV.
Zdvihový objem 988 cm3
Největší výkon 37 k (27 kW) při 4650/min
Točivý moment 68,5 Nm při 3000/min
Převodovka čtyřstupňová manuální
ROZMĚRY & HMOTNOSTI
Délka/šířka/výška 4170 / 1620 / 1390 mm
Hmotnost 755 kg
DYNAMIKA & SPOTŘEBA
Nejvyšší rychlost 120 km/h
Spotřeba 7 l/100 km

Text: Václav Tejkl Foto: Martin Mičánek a Jaroslav Charvát

 

Škoda 1000 MB očima šťastného majitele: Splněný sen!
Ohodnoťte tento článek!
4.6 (91.64%) 134 hlas/ů

53 KOMENTÁŘE

  1. To je dobře, že už takové zgarby nejsou brzdou provozu..I když je bohužel nahradily dědkové ve Fabkách 🙁

      • Kdepak, ten dědek nebude nikdy. Zaprvé proto, že se těžko najde “něco” takového, co by se s “tím”, chtělo množit, za druhé proto, že vlastní hloupost “postiženého” to velice často vyřeší jednou pro-vždy, bez možnosti “restartu”..

        A Robíku, ty dávej ve škole lepší pozor, jůůů..?!! Ať tam nejsi za troubu.

        kockopes – je lepší být malý vzrůstem, než chudý duchem. A požádej fotra, ať ti za mne jednu lískne..

    • Proboha, proč škoda peněz??

      Nejlépe zhodnocené, já ji koupil před 10 léty a zdesetinásobila se její hodnota…
      Navíc je to krasavice. Otevřete oči, kolik tam je chromu. 4 dveře, tlakově litý hliníkový, lehký blok motoru, pohonná jednotka vcelku – žádné kardany!! Unikát 60sátých let
      Motor budoval 40 let komunismus a skončil ještě jako nezmar ve Fábiích. Takový náskok

      • Tak pokud jsi to výhodně koupil za 2000,- a těch deset let jsi se o auto pěkně staral, tak věřím že dnes má cenu 20.000,- :p

        • Bohužel to vypadá, že nemáte ani trochu ponětí, jak se vyvíjí ceny takových aut. A v tom případě už vůbec nechápu, proč máte potřebu anonymně exhibovat pod takovými články místo toho, aby jste pochválil něčí práci a nadšení. Možná vám to dojde, až za pár let budete své auto prodávat s velkou ztrátou narozdíl od lidí, kteří takové krasavce budou prodávat s velkým ziskem.

        • Tak to má sakra větší hodnotu no, ten kdo se jí nezbavil na tom solidně vydělal. Ukázkové kusy jsou už daleko přes sto tisíc, nějaké solidní základy přes padesát. 🙂

    • Je to z veľkej miery tak, tiež ma brzdia, lenže si uvedomte, že až budeme mať 70 rokov, jedna z posledných radostí samostatného – plnohodnotného života bude, že si ešte odšoferujeme sami k lekárovi, do marketu, či do kostola.

    • Tehdy to nebyly brzdy provozu, prostě doba už je někde jinde, auto za to nemůže. Ale když nepočítám kopečky, tak i dnes se s tím dá jezdit bez zdržování provozu

  2. Mě se náhodou takové automobily líbí oproti těm dnešním které jsou hnusné a nic nevydrží protože je tam mraky elektroniky a motor do sekačky Gratuluji majiteli Škody 1000 MB a u těh paneláků na Invalidovně vypadá nádherně

    • Dobrý den, Pavle, díky i za pochvalu prostředí sídliště. To byl můj nápad, považoval jsem to za stylové, i když nakonec se některé na Invalidovně pořízené fotky nepodařily. Pěkný den.

  3. Ta kontrolka na zadních dveří u Škody 1000 MB byla nejspíš k tomu aby se vědělo jestli jsou zavřené dveře zkrátka nádherný automobil kdybych vyhrál ve sportce 1 nebo 2 tak bych si ho také koupil ale v červené barvě

    • Ano, to je poziční světlo, které se dá zapínat nezávisle na osvětlení vozu. Novější embéčka už tuto kouzelnou zbytečnost neměla. Ve tmě to vypadá fantasticky. Zdravím Vás.

  4. Raději bych byl, kdyby jezdili taková auta a jezdilo se pomaleji, než kdejaký frajer s nejnovějším modelem auta, které dokáže jet přes 200, ale bohužel si tihle řidiči neuvědomují, že okresky a dálnice nejsou závodní dráha.. každý z těchto řidičů má certifikát na rychlou jízdu a jak to dopadá. Vždy říkám, že pokud se ten dotyčný někde zabije sám, budiž, ale vždycky vezmou někoho s sebou. A upřímně – takovému člověku bych odepřel jakoukoliv pomoc a zdravotní péči. Děláš to vědomě, pomoc nečekej. Poslední 3-4 roky je to na cestách čím dál horší. Někdy se mi zdá, že jsem snad jediný, kdo dodržuje předpisy. A to nemluvím jen o rychlosti, ale předjíždění přes plnou, před zatáčkou apod. je také čím dál častější jev.

    Jinak k MB – krásné auto, přeji hodně šťastných kilometrů. 🙂

    • Dobrý den, Honzo, díky.
      No, ono srovnávat bezpečnost dnešních aut a embéčka, to se asi ani nedá. Pravděpodobně bude moderní auto bezpečnější i ve výrazně vyšší rychlosti, než Š 1000 MB, ale s tím musí člověk počítat. Já jezdím fakt opatrně a snažím se volit trasu tak, abych jel spíš nějakou vedlejší silnicí a nebyl brzdou provozu.

  5. Škodovky ,teda ty staré jsou super. Mám ji taky. Ale někteří idioti, co se tu projevují, by raději měli chodit pěšky.

  6. I já jsem vlastnil Š1000 MB a to konkrétně tento model R. V. 1965 bílé barvy s víčkem nádrže pod znakem. Zdědil jsem ji po otci. Nejlepší auto jaké jsem kdy měl. Dodnes, když si vzpomenu jak jsem ji dal do šrotu, dal bych si přes hubu. Ten kdo tvrdí, že to byl krám, ji určitě nikdy nařídil.

    • Ze je Vam to lito chapu, ze to bylo nejlepsi auto uz ne. Sentiment by nemel prehlusit zdravy rozum. Tohle bylo zastarale uz jako nove auto Pisu to z vlastni zkusenosti jako majitel nekolika podstatne zajimavejsich starych aut, ktere bych ale presto jako nejlepsi auta nepovazoval.

      • V čem bylo zastaralé. Renault R 8 bylo podobné koncepce a podobných parametrů. Nemůžeš to porovnávat s dnešní dobou. Jsem automechanik v důchodu takže o tom něco vím. A neporovnávejte to s Německem. Tam jim po válce postavili průmysl Turci. Ale ten článek není o politice.

    • Díky za komentář. Auto má rozhodně své chyby, ale – dle mého názoru – i ohromné kouzlo. Zdravím Vás.

  7. .no..auto katastrofa,,ale lepši než zrudnost typu š 100,nebrzdilo,nejelo,netopilo,nesedelo v zatackach,hlučné jak cyp a hnilo..zahranični auta byla,hezká,vyspělá,technicky na urovni a zajímavá.Už pitomej brouk byla pecka oprotitomu co produkovala MB..Bohužel český pepik nerozumí technice,proto má za modlu tyto paskvily,nevi co bylo dobre auto..Dnes je skodovka na dobre urovni,,ale pouze a jen díky audi,ktere vymyslelo vše co mělo někdy vahu a hodnotu v automobilovem prumyslu,jinak paradoxně většinu značek bych už dnes postavil mimo zakon,,za to co dnes produkuji,,diky jejich absolutnimu neumu a hlouposti zakazniku co jejich podbizive , poruchove sunty nakupuji,,jen diky nablblemu nevkusnemu dizajnu ve jmenu ekologie a lepsich zítřků…brr

    • Pozor
      Mezi Š a tisícovkou byl velký kvalitativní rozdíl!!
      4tvrtina chromu, žádné okrasné lišty, blinkry v nárazníkách
      A defekt: celý kufr ven. U tisícovky páčka, otevřelo se víko a rezerva na dlani

    • Cha, cha, prý Audi. Úžasný názor.
      Pokud jde o VW brouka, osobně bych si nedovolil srovnávat techniku auta z 30. let s autem ze 60. let, přičemž dodávám, že proti brouku nic nemám, právě naopak.
      Pěkný den.

  8. Moc pěkná
    Také jsem vlastnil.byla z roku 1968 od prvního majitele orig.barva.velmi zachovalá.bohužel jsem prodal.nebyl čas na renovaci.mrzí mne dodnes prodej.přeji pánovi hodně štěstí s tak krásným autem.jsem pamětník.když se poprvé objevili na silnici.a vůbec ne špatná auta.drobnosti zlobili.ale opravu zvládl skoro každý.to dnes u těch předražených plných elektroniky pekáčů nehrozí.

  9. Můj děda embéčku často nadával a říkal: Moje Blbost a nebo Dodo: dodělej doma a naprosto souhlasím s příspěvkem, že to auto bylo otřesné, nebrzdilo a netopilo a každou chvíli se muselo něco opravit..Nakonec na to asi už neměl nervy a koupil Simcu 1301, která byla ještě o pár let starší, ale jako auto bylo o několik tříd výš a každý pak chtěl s dědem jezdit na výlety 😉

    • si vedle jak ta jedle, ostatní jako byly super, houno!
      Co ty články nepíše Žák se svými kavárenskými poznámkami je to pěkný čtení, je tak dále.
      K autu, trochu bych asi polemizoval nad barvou disků kol.

    • Dobrý den, “Moje Blbost”, to jsem nikdy neslyšel, pěkné. Pokud jde o brzdy, na mém autě jsou kompletně nové, auto brzdí přiměřeně a jsem s nimi opravdu spokojený. Ono je to dáno i extrémně nízkou váhou celého auta (z dnešního pohledu). Je pravda, že jsem nikdy nebrzdil auto plně obsazené, to by už asi nebyla taková hitparáda. Zdravím Vás.

  10. Stejnou barvu táta kupoval 12 prosince 1964 – horká novinka -vyrábět se začalo v srpnu nebo září. Prvně jsme museli řešit shánění Fridexu, takže až do vánoc táta musel vždy po jízdě vypustit vodu z chladiče a z topení – 2 kohouty. Byli jsme s ním 2 x v Jugoslávii v 1966 a 1968, v Bulharsku v 1970 a v NDR 1972,
    Pak jsem se na něm po autoškole naučil jezdit. Pravda i přes nátěry spodku to přece jen rezavělo atak jako desetileté jsme ho docela dobře prodali a koupili Žigili 2101. Rád na něho vzpomínám, když jsem ho rozpálil po čerstvě otevřeném úseku D1 od Kývalky z kopce k Brnu na 140 km/h – to byla rychlost.

    • Dobrý den, Same, moc pěkné. Díky. No, také si myslím, že embéčko muselo být už tenkrát (a co teprve dnes) absolutně nevhodné na dálnici. Ideální je pro něj je pohodová jízda po klikaté okresce rychlostmi mezi 60 – 80 km/hod. “Pětka” mnohem později u jinak velmi problematických Š 125, příp. Š 130, to musel být ohromný pokrok. Ona i delší čtyřka by se šikla, ale v mém autě je vše “při starém”.

  11. Za komousu sem ji vlastnil takže ji jezdil… Ty slzy co tu nad ní tečou sou z nevědomosti a naivity… Byl to klump a stále se něco podelalo… Vsici se toho zbavovali…. Pokud si to někdo pořídí jako veterána… prosím ala tvrdit jak byla spolehlivá, fantastická, krásná a já nevím co ještě… je nesmysl a je třeba si uvědomit že stále jsou mezi vama pánové co si pamatuji velmi dobře motorismus v ČSSR..

    • Moje řeč. Tyhle šroty jsem taky provozoval. Poslední šel z baráku, jak děcka začala vyčuhovat hlavičkama nad sedačku – myslím že to byl tak rok 2000. Byla to vývozní 1100 na papírech MB1000 s motorem a nápravama ze 120. prostě takovej přůřez Boleslaví za 30 let 🙂 A z jedné š100 mám ještě schované invalidní řízení. S tím klumprem jsem naučil hodně lidí řídit. seděl jsem vedle, ruku na páce a kdykoliv jsem to zastavil – rukou 🙂 No a výměna hadic v zimě na dálnici, když praskly, sesedání posádky na jednu stranu, když praskla brzdová trubka (zánovní) a já v případě nouze byl ochoten obětovat pravou část vozu na třební o domy, startováání byl hlavně v zimě rituál a než se to ohřálo, tak se člověk naučil dvojhmat nohou, kdy se brzdilo a zároveň držel plyn, bagáž se skládala jako tetris i pod nohy cestujících, topení bylo víc pro ozdobu a ofuk předního okna takovej, že bylo lepší vystrčit hlavu ven. No a to nemluvím o elektrice – objímky, které ztrácely kontakt, neklépe v mlze a před policajtem. Tragický výkon motoru…….
      Jo, ale jedno pozitivum bych měl. Ten náhon na zadek a motor v zádu byly v zimě úžasný na blbnutí. No, i v létě po dešti na trávě. To se to točilo dokola a byla sranda. A ještě ten železnej nárazník. Opravdu ještě dokázal fungovat jako nárazník ane, že po dotyku s druhým vozem mám škodu za 30 tisíc na součeasné plastomr.ce , když do nárazníku nacpou polovinu elektroniky a chlazení.

      • Dobrý den, Vaše komentáře, že “ofuk předního okna takovej, že bylo lepší vystrčit hlavu ven” a “dvojhmat nohou” mě opravdu pobavily. 🙂 Topení je určitě slabina tisícovky, což mi ale dnes už nevadí, protože auto provozuji jen od jara do podzimu za pěkného počasí. Pěkný den.

  12. A ještě jeden luxus:
    Přijelo se k benzince, spolujezdec potáhl páčku, otevřelo okno a do r. 72 se řeklo ” za 50,- Kč”, po Zdražení na 4,-Kč/l potom “za stovku”. Bez vystoupení z auta.
    A k vozu stačil jeden klíč! Na zapalovaní i dveře stejný!!
    Š 100 měla dva, stopětka tři!! Tak to valili komouši – ostuda

    • Dobrý den, Honzo, já mám k tomuto embéčku klíčky dva – od dveří řidiče a od zapalování každý jiný. Myslím si, že je to tak správně, protože oba klíčky mám i “původní”, ovšem zda jsou opravdu původní, to nemohu tvrdit na 100%. . Zajímavá věc, zkusím se zeptat kamarádů, jak oni to mají.

  13. Jednu neoriginalitu jsem našel na fotce motoru: karburator měl automatický sytič ovládaný dvěma trubičkami zaústěnými do výfukového potrubí. Teplý vzduch ohříval bimetalovou pružinu ta uzávirala po chvíli jízdy sytič. Zadrhavalo to a moc dobře nefungovalo a v dalším modelu byla na středový tunel u řidiče umístěna páčka s bovdenem na ruční ovládání sytiče.
    Pavel

    • Dobrý den, Pavle, ano, máte pravdu, karburátor se ovládá jednou z páček na středovém tunelu, viz vložený článek “nepůvodní věci”. Auto má také nepůvodní vnitřní zrcátko, které patří na novější embéčka. Správně v autě má být takové úplně malé, které mám a na jaře je vyměním. Domnívám se, že původní pan majitel zrcátko kdysi vyměnil z praktických důvodů, aby lépe viděl dozadu. Pěkný den.

  14. Škoda 1000 to bylo ještě jednoduché auto. Taky jsem ji kdysi měl. Když se tam něco rozbilo, tak mi k opravě stačilo pár klíčů, závitníků a kalibrů https://www.kalibry.cz/ a opravil jsem si všechno sám. S autem, který mám teď už si sám neporadím, tak musím jezdit do servisu.

  15. Parádní článek, super auto! Sám mám rok 1967 🙂 Tyhle krasavci po prvních majitelích jsou nejlepší. Jinak původní nepůvodní je dle mě fuk jako celek to vypadá famozně. Ty zažloutlý kapky blinkrů a zadní světla mají docela kouzlo, ale u sebe na autě bych to nechtěl, mně se líbí když se to řádně leskne 🙂 Já jsem nedávno dodělal jednu věc, kterou u této vidím jako jediný nedostatek a to zadní zástěrky. Ty s červeným znáčkem škoda jsou top 🙂 Ať se daří a MB zdar 🙂

  16. Nechápu proč na to hned musí každý nadávat. Ano, západní auta byla někde jinde, mělo to hodně chyb, ale dnes už je to přeci úplně jedno. Dnes už je to jenom nedělní koníček pro radost. Tak proč tolik zlosti? 🙂

PŘIDAT KOMENTÁŘ: