Situace je jiná než na jaře, tvrdí Praha. Modré zóny budou platit dál

23.10.2020
2 nové názory
Autor: Redakce
  • Zatímco během jarní koronavirové karantény přestaly platit modré zóny, nyní poběží dál

  • Jejich pozastavení neplánuje ani Praha, ani Brno. To se odvolává na vládní nařízení

  • Důvodem ale mohou být i finance. Hlavní město přišlo na jaře o 140 milionů korun z parkovného

Česko je znovu v karanténě a koronavirová situace je nyní mnohem horší než během jara. Přesto se už zřejmě nedočkáme situace, kdy by města pozastavila nutnost platit za parkování, ať už na modrých nebo jinak barevných zónách. Praha i Brno pro to mají svá vysvětlení.

„Aktuálně neuvažujeme o rozvolnění zón placeného stání, jak tomu bylo na jaře. Situace je od jara odlišná a platí jiná nařízení. Naštěstí zcela neplatí takzvaný lockdown, není zastavena ekonomika. Musíme také ochránit rezidenty, kteří za parkování platí, dojíždějí do práce, a večer chtějí zaparkovat u svého bydliště,“ řekl Autobibli mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Přehledně: Jak jezdit autem během lockdownu, kam smíte a co je otevřené
Přečtěte si také:

Přehledně: Jak jezdit autem během lockdownu, kam smíte a co je otevřené

Filip Poňuchálek, mluvčí Brna, se odvolává na vládu: „Na jaře byl systém rezidentního parkování pozastaven na základě vládního nařízení. Nyní se tomu tak nestalo. Město Brno v současné době neuvažuje, že by se v modrých zónách parkovalo zdarma.“

Ani Praha totiž na jaře nepozastavila platnost parkovacích zón z vlastního rozhodnutí. Primátor Zdeněk Hřib to nejprve odmítal, pak ale ke kroku musel přistoupit právě kvůli rozhodnutí vlády. To mělo snížit vytíženost městské hromadné dopravy, která patří mezi riziková místa z hlediska šíření nákazy. Paradoxně krátce poté náměstek primátora Adam Scheinherr lidi vyzýval, aby auto raději nechali doma a jeli MHD.

Praha chce průjezd nábřežím kontrolovat kamerami. Pokuty ale schytají i místní
Přečtěte si také:

Praha chce průjezd nábřežím kontrolovat kamerami. Pokuty ale schytají i místní

Za tím, že se města nechtějí pustit do pozastavení zón placeného stání, zřejmě ale stojí i fakt, že by přišla o obrovské sumy, které vyberou na parkovném. Praha například během jarní karantény přišla až o 140 milionů korun. „Zóny placeného stání primárně zajišťují místa pro rezidenty, ale také z nich máme výtěžek. Ten činí dva miliony korun denně,“ řekl v květnu Scheinherr televizi Praha TV. O zhruba 52 milionů pak město přišlo tím, že rezidentům prodloužilo platnost parkovacího oprávnění.

Tonda33 (neregistrovaný)
No to z modrých zón má docela dost peněz. Ale celkově to musí být vývar, a to když nejste z Prahy a máte parkovat na fialových zónách tak co hodina to 30,-kc to už se vyplatí parkovat tady https://parkingate.com/ a dáte za den 45,- Kč a máte to na celý den a ještě hlídané parkoviště, sice to není úplně v centru Prahy ale MHD by sv klidu dopraví.
nanny state (neregistrovaný)
Jaké překvapení. Bojujeme proti viru, ale odsud posud. Takovou hodnotu pro magistrát životy lidí zase nemají aby místo rizikové MHD jezdili svými auty a parkovali zdarma. To by tak hrálo. Kromě DPH z auta, spotřební daně, DPH ze spotřební daně, DPH z paliva, daně z prodeje aut, dálniční daně, silniční daně, poplatků za převod, evidenční kontroly, poplatků za emise, poplatky za STK, mýtného a pokutiček je také potřeba platit parkovné drazí občané :-/ Z něčeho se přeci musí sponzorovat bezstarostný život magistrátních úderníků. Co jste si zvolili, to máte.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?