Silueta původního Defenderu žije dál: Land Rover poskytl Bowleru licenci k užívání ikonického tvaru

  • Nový silniční automobil získá nezaměnitelný tvar klasického Defenderu 110 a bude prvním Bowlerem vyvinutým s využitím odborných znalostí oddělení Special Vehicle Operations.

  • Projekt s kódovým označením CSP 575 spojí v dálkových soutěžích osvědčený podvozek Bowleru s označením Bowler CSP vyrobený z vysokopevnostní oceli se silným pětilitrovým motorem V8 Supercharged od Land Roveru, čtyřmi sportovními sedadly, bezpečnostním rámem a vybranými komfortními prvky, například klimatizací.

  • Z prvních nákresů jde rozeznat podoba plánovaného vozu, který bude od roku 2021 v limitovaném počtu kusů k dispozici nejprve ve Velké Británii a EU s orientační cenou 200 000 liber.

  • Příjem objednávek bude zahájen příští rok. Více informací o nejnovějším silničním Bowleru a dalších závodních vozech pro dálkové soutěže naleznete zde .

Značka Land Rover dala Bowleru, britskému výrobci vysoce výkonných terénních aut a soutěžních vozů, svolení vyrábět v další fázi vývoje modely s využitím klasického tvaru Defenderu. Nová dohoda otevírá Bowleru cestu k vývoji nové řady vysoce výkonných automobilů, počínaje projektem s kódovým označením CSP 575. Jde o nový silniční vůz s původním podvozkem od Bowleru s označením Bowler CSP vyrobeným z vysokopevnostní oceli, který se osvědčil v dálkových soutěžích, hliníkovou karoserií Defenderu 110 Station Wagon a motorem Land Rover V8 Supercharged s výkonem 575 koní. Tento projekt doplní pokračující vývoj zaměřený na motorsport, který je základem minulých, současných i budoucích plánů Bowleru.

První kresby plánovaného off-roadu poskytují představu o podobě modelu vycházejícího ze soutěžního vozu, který bude prvním novým Bowlerem od roku 2016. Všechny podrobnosti budou zveřejněny počátkem příštího roku, ale již teď je jasné, že závody inspirovaný off-road slibuje kombinaci vysokého výkonu a osvědčené odolnosti v klasickém tvaru Defenderu 110 Station Wagon, který pojme čtyři cestující.

Společnost Bowler vznikla v roce 1985 a je průkopníkem výroby specializovaných soutěžních terénních vozů ve Velké Británii. Firma Jaguar Land Rover, jejíž tým odborníků vyvíjí v rámci oddělení Special Vehicle Operations řadu zajímavých projektů, získala Bowler na konci roku 2019. Zákazníci Bowleru již z tohoto vztahu těží, protože inženýři oddělení Land Rover SV pomáhají vyvíjet vozy Bowleru a využívají své technické znalosti k testování jeho produktů v prvotřídních zařízeních oddělení Special Vehicle Operations.

Rozhodnutí Land Roveru udělit Bowleru licenční smlouvu na výrobu vozů s klasickým tvarem Defenderu je přirozeným krokem ve vývoji a nový projekt představuje jedinečný počin. Jde o spojení technologií, komponentů a technické dokonalosti, které jsou základem vozů oddělení Land Rover SV, s odbornými znalostmi a zkušenostmi Bowleru v oblasti motorsportu.

 „S potěšením oznamujeme první velký projekt od naší akvizice Bowleru. Model CSP 575 bude kombinovat výkon motoru V8 Supercharged a praktičnost čtyřmístného vozu s platformou CSP, která se Bowleru osvědčila v dálkových soutěžích. Tento vysoce výkonný silniční model bude součástí značky společně s vyvíjející se řadou modelů Bowleru pro dálkové soutěže, jimž se i nadále daří získávat úspěchy v nejnáročnějších světových podnicích v oblasti motorsportu,“ řekl Michael van der Sande, Managing Director, Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations.

Nový model budou v omezeném počtu kusů vyrábět v sídle Bowleru v Derbyshiru ve Velké Británii stejní talentovaní inženýři a technici, kteří pracují na jeho závodních off-roadech.   Přestože model jistě vzbudí pozornost zájemců po celém světě, určen bude především pro zákazníky ve Velké Británii a na vybraných evropských a zámořských trzích. Jeho orientační cena ve Velké Británii je přibližně 200 000 liber.

„Jméno Bowler je synonymem pro inovace již 35 let. Licenční smlouva na výrobu vozů s klasickým tvarem Defenderu nám dává jedinečnou příležitost. Jsme nadšení, že můžeme zkombinovat naše zkušenosti z motorsportu s odbornými znalostmi oddělení Special Vehicle Operations, abychom vytvořili vzrušující, závodními vozy inspirovaný model Defender 110 Station Wagon určený na silnice,“ dodal Calum McKechnie, General Manager, Bowler Motors.

Silueta původního Defenderu žije dál: Land Rover poskytl Bowleru licenci k užívání ikonického tvaru
Ohodnoťte tento článek!
4.7 (93.33%) 3 hlas/ů
Sdílejte

1 komentář

  1. Otázkou je, kdo si to koupí. V8 supercharged je žrout trávy u cesty, též díky neaerodynamické krabici karoserie. Čelní sklo jen hrne vzduch před sebou, a to i v malé rychlosti. Do terénu? Kde? Na terénní závody OK, ale ta cena nejen pořízení.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: