Taxikáři z Amsterodamu žalují Teslu. Vadí jim nespolehlivost aut

2 nové názory
  • Jako oficiální letištní taxíky slouží v Amsterodamu Tesly Model S

  • Taxikáři nyní podávají na Teslu žalobu kvůli nespolehlivosti

  • Jeden z taxíků byl za tři roky v servisu dokonce 33x

  • Mezi závady patřily třeba samovolně se otevírající dveře

Nizozemský Amsterodam je městem ekomobility. Na zhruba 600 tisíc obyvatel připadá nějakých 300 tisíc kol a obyvatelé k přepravě také hojně využívají tramvají nebo trajektů. Městská rada se navíc všemožně snaží z centra dostat auta. Minimálně ta se spalovacím motorem. Proto některé firmy v centru provozují elektrifikovaná vozidla. Například taxispolečnost Schiphol, která má „štafl“ na stejnojmenném amsterodamském letišti a nakoupila množství elektromobilů Tesla Model S.

Její řidič si své automobily pronajímají, konkrétně na čtyři roky. Že to nebyl úplně šťastný krok, ukazují servisní záznamy pronajatých automobilů. Jeden z nich byl za tři roky v servisu 33x, což znamená, že se rozbil skoro každý měsíc.

Trojice řidičů holandské taxispolečnosti Schiphol žalují Teslu za nespolehlivost pronajatých aut
Amsterodam patří mezi evropské metropole, které prosazují ekologické způsoby mobility

Řidiči, kteří si automobily Tesla pronajali, nyní hromadně podávají žalobu na výrobce za ušlý zisk. A podle jejich právní kanceláře De Vries & Kasem, která je zastupuje, se další k žalobě přidávají.

Podle výpovědi poškozených se automobily Tesla Model S porouchávají i velmi nezvyklým způsobem. Například stěrače při práci narážejí na kapotu, vnější zpětná zrcátka se samovolně nastavují, jak se jim zlíbí, komponenty podvozku vydávají zvuky, které zákazníky děsí, brzdy často zatuhnou nebo nefungují vůbec, elektromotory vypovídají službu a dveře se při zatáčení samy otevírají.

Schiphol získal s množstvím nakoupených aut doživotní možnost rychlonabíjení zdarma. Nakonec ale Tesla tuto výsadu Shipholu zrušila
Náhradní stání s rychlonabíječkami pro pronajaté Tesly už není zdarma, což je další věc, která řidičům taxispolečnosti Schiphol vadí

Tesla si podle průzkumů spolehlivosti zase tak špatně nevede. Ovšem co se poruchovosti týče, vždy vědí nejvíce ti, kteří kupují celé flotily za účelem podnikání – jako právě taxikáři nebo půjčovny aut.

Kromě zmiňovaných technických problémů se pronajímatelům taxíků Tesla nelíbí ani fakt, že ke každému vozidlu Tesla měli dostat doživotní možnost rychlonabíjení v servisech Tesla.  Firma jim však tuto výsadu v roce 2016 zrušila, protože se z nabíječek stala nechtěná taxi stání.

Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Přečtěte si také:

Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne

Řešením byla výstavba speciálního parkoviště, kde měly platit stejné podmínky a kde taxikáři mohli svá auta dobíjet. Současně začaly chodit faktury za elektřinu. Řidiči ale dopředu netušili, že zde je nabíjení již zpoplatněno.

Poslední kapkou byly aktualizace v roce 2016. V jejich důsledku poklesl dojezd těchto aut z reálných 350 km na přibližně 250 km nebo dokonce 200 km. To znamená, že řidiči musí častěji dobíjet a odvezou méně zákazníků.

Roman Nepšinský (neregistrovaný)
Ta firma provozuje 167 aut Tesla Model S a žalobu podávají zatím 4 taxikáři.
Zdeněk Verner (neregistrovaný)
Článek je zajímavý, ale ještě zajímavější by byl, pokud by bylo uvedeno kolik vozů má celá flotila a kolik jich kdy bylo v servisu. Pokud má flotila 10 vozů a 5 jich potřebovalo častý servis, je to jiný příběh, než pokud jich má 1000.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?