Hybridní Renault Captur a Clio E-Tech na českém trhu. Překvapují nízkou spotřebou i jízdními vlastnostmi

přidejte názor
  • Plug-in hybridní Captur ujede na elektřinu 50 km, má lepší zadní nápravu

  • Clio s hybridním pohonem umí být dynamické a zároveň úsporné

  • Převodovka se obejde bez spojky i synchronizace

Elektrická vlna dorazila i ke břehům značky Renault. Nově nyní nabízí plug-in hybridní verze modelů Captur a Megane plus hybridní provedení kompaktního hatchbacku Clio. Představou konstruktérů prý bylo vytvořit primárně elektromobil s možnou asistencí klasického spalovacího motoru.

Tím je u Clia i Capturu, se kterými jsme měli možnost se svézt, k tomuto účelu upravený atmosférický benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Je nepřímovstřikový, ale musí mít filtr pevných částic, pracuje v Atkinsonově cyklu a jeho součástí jsou elektromotor a startér-generátor. V Cliu má spalovací motor výkon 67 kW (91 k) a točivý moment 144 Nm, k nim se přidává elektromotor s 36 kW (49 k) a 205 Nm plus startér-generátor s dalšími 15 kW (20 k) a 50 Nm. Výsledkem je systémový výkon 103 kW (140 k), baterie o kapacitě 1,2
kWh od japonské firmy Hitachi pracuje s napětím 230 V. Systém v Capturu funguje s napětím 400 V a baterií o kapacitě 9,8 kWh, výkony spalovací jednotky jsou stejné jako v Cliu, elektromotor však nabídne 49 kW (67 koní) a startér-generátor dává 25 kW (34 k). Systémový výkon činí 116 kW (160 koní).

Režim B s výraznější rekuperací umožňuje jízdu s výraznější rekuperací
Nabíjecí port Capturu se nachází vzadu, vysokonapěťová baterie má kapacitu 9,8 kWh


Velmi zajímavá je převodovka s dvěma rychlostmi pro elektrický pohon a čtyřmi na straně spalovacího motoru, přičemž synchronizaci má na starost elektromotor. Tudíž bez spojek a synchronizačních kroužků. V Cliu i Capturu můžete kromě standardního režimu řazeni D zvolit i nastavení B pro důraznější rekuperaci, další možnost nastavení pro jízdu ovládanou výhradně plynovým pedálem však Renault nenabízí.

Krátké půlhodinové svezení, které nenabízí možnost prozkoumat úplně všechny aspekty provozu hybridních Renaultů, začínáme v Capturu. Na první dobrou zaujme digitální přístrojový štít s lesklým povrchem, naštěstí skrytým před odrazem nízkého podzimního světla pod dostatečně dimenzovanou kapličkou. Pod na výšku orientovanou obrazovku systému Easy Link přibylo tlačítko pro aktivaci čistě elektrického režimu, v němž se tento crossover umí udržet až do 135 km/h. Vůz se za všech okolností rozjíždí na elektrický pohon, s nabitou i vybitou baterií – pro tyto situace si vždy šetři dostatečnou kapacitu. Elektrickému dojezdu k padesáti kilometrům se dá bez výhrad věřit, čtyřválec se sice při důraznějším sešlápnutí plynu sem tam přidá do hry (jde o sériově paralelní hybrid, takže kombinacím pohonu elektřina-benzinový motor-obojí se meze nekladou) ale pokud máte v trakčním akumulátoru alespoň něco, elektromotor je prioritou.

Renault nabídne své SUV-kupé i v Česku. Pomůže mu hybridní motor
Přečtěte si také:

Renault nabídne své SUV-kupé i v Česku. Pomůže mu hybridní motor

Výše zmíněná převodovka s dvěma kvalty pro elektro a čtyřmi pro benzín funguje dobře, pokud ji nevystavíte extrémům v podobě rychlých změn tempa, k cukání při změnách rychlostí a aktivaci různých druhů pohonu téměř nedochází. Další zajímavostí je použití víceprvkové zadní nápravy namísto jednodušší vlečené u konvenčních Capturů. Odpružení je tužší, posádka se na hrubiánsky záplatovaném asfaltu trochu natřese, ale kola se vždy stačí vracet k asfaltu a neztrácejí s ním kontakt. Projížďku končíme se spotřebou 2 litry na sto a 13,5 kWh/100 km. Základní cena pug-in hybridu ve verzi Intens je stanovena na 730 000 Kč.

Clio se svými průměrnými emisemi CO2 98 g/km sice na rozdíl od Capturu na EL značky nedosáhne, ale úsporné je. Zhruba půlhodinovou jízdu po okreskách, skrze město a krátký úsek dálnice zvládlo se spotřebou 4,4 l/100 km. I u něj jsou rozjezdy na elektřinu dostatečně důrazné a přepínání různých jízdních režimů si prakticky nevšimnete. Je ukázkově tiché, velmi dobře ovladatelné a na svou třídu nadprůměrně odhlučněné. Zaplatíte za něj minimálně 474 000 Kč.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?