Rakousko zavře některé silnice pro hlučné motorky. Zákaz platí i pro řadu sériových strojů

01.06.2020
27 nových názorů
Autor: Ducati
  • Od 10. června nebudou smět vjet na vybrané rakouské silnice motocykly, které jsou příliš hlučné

  • Omezení platí i pro stroje v sériovém stavu, pokud překračují limit stanovený místními úřady. Policie chce rozdávat pokuty

  • Zákaz vjezdu se dotkne vybraných strojů značek Aprilia, BMW, Ducati nebo Harley-Davidson

Motorkáři, kteří se chystají na prázdninové výlety do rakouských Alp, by si měli dát pozor. Spolková republika Tyrolsko totiž poprvé v historii sáhla k tomu, že vyhlásila zákaz vjezdu hlučných motocyklů na vybrané silnice. Ten nejde přitom jen proti majitelům neschválených výfuků. Do limitu se nevejde ani řada strojů, které jsou hlučnější už z výroby.

Zákat se týká několika tyrolských silnic u hranic s Německem u měst Reutte a Imst. Zahrnuje i mezi motorkáři oblíbený průsmyk Hahntennjoch. V platnost vstoupí ve středu 10. června a skončit by měl 31. října. Za porušení bude moci policie udělit pokut až 220 eur (5900 Kč) a motorkáře poslat zpět.

Komentář: Direktivní „zelená“ politika EU hrozí vyvolat hospodářský kolaps. Jde o víc než jen o elektroauta
Přečtěte si také:

Komentář: Direktivní „zelená“ politika EU hrozí vyvolat hospodářský kolaps. Jde o víc než jen o elektroauta

Na označené silnice nebudou smět vjet motocykly, které mají podle technického průkazu statický hluk vyšší než 95 dB (A). Německý magazín Motorrad sestavil přehled 14 modelů, které by tak neměly projet. Kromě supersportovního BMW 1000 RR nebo Aprilie V4 Tuono jsou mezi nimi i velmi oblíbené cestovní modely jako Ducati Multistrada, Kawasaki Z 900 nebo KTM 890 Duke.

Mapa úseků uzavřených pro nadměrně hlučné motorky

Zástupkyně tyrolského hejtmana Ingrid Felipeová z rakouské Strany zelených prohlásila, že zákaz má hlavně chránit tamní obyvatele před přílišným hlukem z motocyklů. Podle statistik společnosti ARGE jezdí v Rakousku jen sedm procent jednostopých strojů hlučnějších než 95 decibelů. Zákaz ale samozřejmě platí i pro motorkáře z jiných zemí.

Motocykly, kterých se týká zákaz vjezdu kvůli příliš vysokému hluku

Model Hlučnost
Aprilia V4 Tuono 1100 Factory 96 dB(A)
Aprilia RSV4 1100 Factory 105 dB(A)
Aprilia RSV4 1000 RR 96 dB(A)
BMW S 1000 RR 98 dB(A)
Ducati Hypermotard SP 97 dB(A)
Ducati Multistrada 1260 102 dB(A)
Ducati Diavel 102 dB(A)
Ducati SuperSport 98 dB(A)
Harley-Davidson Dyna Street Bob 97 dB(A)
Harley-Davidson FXDR 14 97 dB(A)
Harley-Davidson 1200 Custom 99 dB(A)
Harley-Davidson Sportster Forty Eight 99 dB(A)
Kawasaki Z 900 97 dB(A)
KTM 890 Duke 96 dB(A)
Ládin (neregistrovaný)
Tak mi vysvětlené bez nakejch namachrovanejch emocí typu ty sracky od Rudy, proč mám já poslouchat vás bordel, já vám přece taky svůj necpu. Mezi motorkarema jsou někteří co nemaj absolutní soudnost a neberou ohled, kvůli takovém vznikají tyto zákony.
Tomas (neregistrovaný)
Jsem rad ze uz je mne po padesatce a ze jsem jako mladej zil. Ted uz ani nevim kdy je povoleno jit na velkou aody namalou.Nic vubec nic dnesni generaci nezavidim, prestavam se oriento at a chapat dnesni svet , isem rad, ze jsem zazil dobu kdy bylo na mem uvazeni jestli si vezmu pasy a jestli si kdyz pojedu na motorce vezmu helmu. Zlate jezdeni v Rakousku i Chorvatsku na motorce okolo roku 2000 to byla dobakdy jsem zil a uzival zivota dnes je mne z toho na bliti ale co uz.
Major007 (neregistrovaný)
Týjooo, hezká nostalgie. Něco na tomhle názoru určitě bude. Taky se zamýšlím vůbec nad budoucností motorkáření. Možná proto HD ztrácí. Je mi jasné, že si ty všechny bezpečnostní prvky v dnešní době vzít musíme, ale položili jste si otázku, proč si kdo tu motorku kupuje? Jen ji vytáhnout před garáž, aby se na to podíval soused? Nebo vy si myslíte, že na ní sednete a budete čekat ty všude dlouhé fronty před rozkopanými silnicemi? Samý kamion, že ani nepředjedete? A teď vás ještě nepustí protože máte hlučnou motorku? No....
Pavel (neregistrovaný)
Dobrý den, vlastním Kawasaki Z900/2017 Typ ZR900B Varianta B1 Verze X. Je to tichý stroj a najel jsem na něm 22tis km. Uvedená hodnota v TP a na štítku na zadní vidlici obsahuje oficiální informaci o naměřených hodnotách zvuku: stojícího 91dB(A)/4750 ot.min a za jízdy 39,0 km/h 78.6dB(A). U modelu Kawasaki Z900, mimochodem je těch modelů více s různě upraveným motorem pro kategorii A, A2. Můj předchozí stroj byla Ducati Monster 1200 Model 2016, ten byl opravdu mnohem hlučnější a ten v té tabulce není, najel jsem na něm 13tis km a poté ho nahradil tichou Kawasaki. Výše uvedená tabulka v článku nemá jmenovaný zdroj, ani způsob jakým se došlo k těmto naměřeným hodnotám v jakých otáčkách atp. Do Rakouska jezdím velmi rád každý rok a rozhodně má Kawasaki nikoho neruší.
Bopsik (neregistrovaný)
Jazdím na Yamahe Fazer 1000. Silný, rýchly stroj, a ide tichúčko, ledva ho počuť. Ja chcem jazdiť a nie robiť rámus.
Bebop (neregistrovaný)
Ok beriem tvoj nazor, ale co by si povedal keby si kupil novy motocykel (obycajna honda CB650R) a mal by si v TP emisie zvuku u stojaceho 97 dB(A) ako mam ja, nejazdim jak hovado, netocim do obmedzovaca , mam schvalenu seriovu moto a napriek tomu mam byt obmedzeny ?
Ruda (neregistrovaný)
Mašina bez zvuku je jak holka bez kundy. Ti, kteří nikdy nejeli na pořádné mašině tak tady nic nepište. Jsou to jen vaše sračky. Ruda
Alda More (neregistrovaný)
No nevim mate to asi trosku blbe bud Vy nebo rakusaci, Kawasaki Z900 2017-2020 ma 90dB, 97dB ma Kawasaki Z900 RS a to je uplne jiny stroj , nicmene Z900 s Akrapovicem ma take 90dB.
Láďa (neregistrovaný)
Ať si strčí celé Rakousko ňekam a když ňeco schválí do provozu tak to nemůže ňáká vesnice zakázat.
fv (neregistrovaný)
Dik za pravni nazor. Ale stara auta byla taky schvalena a dnes mame ekologicke plakety a jejich omezeni.
Major007 (neregistrovaný)
Nemůžeme srovnávat co bylo před 50 lety, ty vyjmenované motorky se prodávají teď a musíme si uvědomit, že nejsou levné a třeba Multiráda je právě určená k takovémuto cestování. Dokážete si představit, že si koupíte originál vysněnou motorku a teď budete přemýšlet kam vás pustí a kam né. To je taková zhovadislost. Kdyby to nebylo povolené EU, tak to ti výrobci nevyrábí. A musíme si říci k vůli komu tohle nejvíc vzniklo, to nebudou tyhle cestovní motorky. A myslím si, že zrovna v Rakousku si nikdo nedovolí jezdit s vybrakovaným výfukem nebo s okapovou rourou. Co a kde zakážou příště? Co se komu nebude líbit?
Petr Krafčik (neregistrovaný)
je zvláštní, že Rakušák vše chce mít pod kontrolou, ale, že na hranici s Rakouskem naši chytnou smradlavý kamion s odpadky z Itálie, tak to Rakušák dělá slepého. Osobně tuto zem moc nemusím, příroda nádherná, ale to je tak vše. Za 10 let zakážou co, bude se jezdit na kole?
nechci (neregistrovaný)
Proc by meli chytat kamion ktery tranzituje? To ze se sem dovezou tisice kamionu odpadu a jikdo si toho "nevsimne" je chyba posmaznutych uredniku u nas.
Dalibor (neregistrovaný)
V pořádku je potřeba takové chování napadnou jako minelu legislativního aparátu, nemůžou takový způsobem zakázat něco co schválili do provozu. V tom případě to nikdy neměli schválit do provozu. Jinak se jedná o retroaktivní zákon.
Tony (neregistrovaný)
Můžou si za to sami. Vykuchaji výfuky, a pak se diví, že lezou ostatním na nervy. A pak už je jen krok k extrémním zákazům, jako je tenhle.
Lukáš (neregistrovaný)
Zlatý devadesátý to co se děje v evropě poslední dobou je vážně přitažené za vlasy.
Milan (neregistrovaný)
Hluk motorky považuji za pasivní bezpečnostní prvek. Všichni o vás vědí i když zatím nevidí. Něco tichého na baterky je jen hračka pro děti.
Pepa (neregistrovaný)
Jaký pasivní prvek? Jedu v autě otevřené okno nic neslyším dokud ten mag.. není vedle mě a akorát se toho kraválu leknu. To nemá s pasivním bezp. prvkem nic společného
Martina (neregistrovaný)
To je jenom výmluva, řidič má jezdit bezpečně a není žádný důvod proč měl svou jízdou obtěžovat lidi v okruhu i několika kilometrů.
Driver (neregistrovaný)
Jo, ale řidiči na motorkách často havarují právě proto, že jsou přehlédnuti řidiči aut... A důsledky pro motorkáře bývají výrazně horší. Každé upozornění - i zvukové, je jen ku prospěchu věci a vy ty 3-5s kdy ho slyšíte o něvo víc přežijete... Nemluvím samozřejmě o děravém výfuku........
Driver (neregistrovaný)
Absolutní souhlas a to nejsem motorkář... V autě jsem najel 750.000+ a mnohdy mě zvuk 2-3s předem upozornil, jinak bych motorkáře viděl pozdě...
883ccm (neregistrovaný)
A nezapomněli na dehťáky? Ty dělají větší rámus a tisícinásobný smrad ve srovnání s jakoukoliv moto :-((
j.j. (neregistrovaný)
zaspal jsi dobu ??? diesel Euro6D vypouští čistší vzduch než ve městech nasává a hlučnost je někde úplně jinde ... to o čem mluvíš, se stejně v Rakousku už pár let provozovat nesmí
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?