Rakousko zavře některé silnice pro hlučné motorky. Zákaz platí i pro řadu sériových strojů

Zdroj: Ducati
  • Od 10. června nebudou smět vjet na vybrané rakouské silnice motocykly, které jsou příliš hlučné

  • Omezení platí i pro stroje v sériovém stavu, pokud překračují limit stanovený místními úřady. Policie chce rozdávat pokuty

  • Zákaz vjezdu se dotkne vybraných strojů značek Aprilia, BMW, Ducati nebo Harley-Davidson

Motorkáři, kteří se chystají na prázdninové výlety do rakouských Alp, by si měli dát pozor. Spolková republika Tyrolsko totiž poprvé v historii sáhla k tomu, že vyhlásila zákaz vjezdu hlučných motocyklů na vybrané silnice. Ten nejde přitom jen proti majitelům neschválených výfuků. Do limitu se nevejde ani řada strojů, které jsou hlučnější už z výroby.

Zákat se týká několika tyrolských silnic u hranic s Německem u měst Reutte a Imst. Zahrnuje i mezi motorkáři oblíbený průsmyk Hahntennjoch. V platnost vstoupí ve středu 10. června a skončit by měl 31. října. Za porušení bude moci policie udělit pokut až 220 eur (5900 Kč) a motorkáře poslat zpět.

Komentář: Direktivní „zelená“ politika EU hrozí vyvolat hospodářský kolaps. Jde o víc než jen o elektroauta

Na označené silnice nebudou smět vjet motocykly, které mají podle technického průkazu statický hluk vyšší než 95 dB (A). Německý magazín Motorrad sestavil přehled 14 modelů, které by tak neměly projet. Kromě supersportovního BMW 1000 RR nebo Aprilie V4 Tuono jsou mezi nimi i velmi oblíbené cestovní modely jako Ducati Multistrada, Kawasaki Z 900 nebo KTM 890 Duke.

Mapa úseků uzavřených pro nadměrně hlučné motorky

Zástupkyně tyrolského hejtmana Ingrid Felipeová z rakouské Strany zelených prohlásila, že zákaz má hlavně chránit tamní obyvatele před přílišným hlukem z motocyklů. Podle statistik společnosti ARGE jezdí v Rakousku jen sedm procent jednostopých strojů hlučnějších než 95 decibelů. Zákaz ale samozřejmě platí i pro motorkáře z jiných zemí.

Motocykly, kterých se týká zákaz vjezdu kvůli příliš vysokému hluku

Model Hlučnost
Aprilia V4 Tuono 1100 Factory 96 dB(A)
Aprilia RSV4 1100 Factory 105 dB(A)
Aprilia RSV4 1000 RR 96 dB(A)
BMW S 1000 RR 98 dB(A)
Ducati Hypermotard SP 97 dB(A)
Ducati Multistrada 1260 102 dB(A)
Ducati Diavel 102 dB(A)
Ducati SuperSport 98 dB(A)
Harley-Davidson Dyna Street Bob 97 dB(A)
Harley-Davidson FXDR 14 97 dB(A)
Harley-Davidson 1200 Custom 99 dB(A)
Harley-Davidson Sportster Forty Eight 99 dB(A)
Kawasaki Z 900 97 dB(A)
KTM 890 Duke 96 dB(A)
Rakousko zavře některé silnice pro hlučné motorky. Zákaz platí i pro řadu sériových strojů
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (76.46%) 164 hlas/ů
Sdílejte

26 KOMENTÁŘE

  1. A nezapomněli na dehťáky? Ty dělají větší rámus a tisícinásobný smrad ve srovnání s jakoukoliv moto :-((

  2. Hluk motorky považuji za pasivní bezpečnostní prvek. Všichni o vás vědí i když zatím nevidí. Něco tichého na baterky je jen hračka pro děti.

  3. Můžou si za to sami. Vykuchaji výfuky, a pak se diví, že lezou ostatním na nervy. A pak už je jen krok k extrémním zákazům, jako je tenhle.

  4. V pořádku je potřeba takové chování napadnou jako minelu legislativního aparátu, nemůžou takový způsobem zakázat něco co schválili do provozu. V tom případě to nikdy neměli schválit do provozu. Jinak se jedná o retroaktivní zákon.

  5. je zvláštní, že Rakušák vše chce mít pod kontrolou, ale, že na hranici s Rakouskem naši chytnou smradlavý kamion s odpadky z Itálie, tak to Rakušák dělá slepého. Osobně tuto zem moc nemusím, příroda nádherná, ale to je tak vše. Za 10 let zakážou co, bude se jezdit na kole?

    • Proc by meli chytat kamion ktery tranzituje? To ze se sem dovezou tisice kamionu odpadu a jikdo si toho “nevsimne” je chyba posmaznutych uredniku u nas.

  6. Ať si strčí celé Rakousko ňekam a když ňeco schválí do provozu tak to nemůže ňáká vesnice zakázat.

      • Nemůžeme srovnávat co bylo před 50 lety, ty vyjmenované motorky se prodávají teď a musíme si uvědomit, že nejsou levné a třeba Multiráda je právě určená k takovémuto cestování. Dokážete si představit, že si koupíte originál vysněnou motorku a teď budete přemýšlet kam vás pustí a kam né. To je taková zhovadislost. Kdyby to nebylo povolené EU, tak to ti výrobci nevyrábí. A musíme si říci k vůli komu tohle nejvíc vzniklo, to nebudou tyhle cestovní motorky. A myslím si, že zrovna v Rakousku si nikdo nedovolí jezdit s vybrakovaným výfukem nebo s okapovou rourou. Co a kde zakážou příště? Co se komu nebude líbit?

  7. Mašina bez zvuku je jak holka bez kundy. Ti, kteří nikdy nejeli na pořádné mašině tak tady nic nepište. Jsou to jen vaše sračky. Ruda

  8. Jazdím na Yamahe Fazer 1000. Silný, rýchly stroj, a ide tichúčko, ledva ho počuť. Ja chcem jazdiť a nie robiť rámus.

    • Ok beriem tvoj nazor, ale co by si povedal keby si kupil novy motocykel (obycajna honda CB650R) a mal by si v TP emisie zvuku u stojaceho 97 dB(A) ako mam ja, nejazdim jak hovado, netocim do obmedzovaca , mam schvalenu seriovu moto a napriek tomu mam byt obmedzeny ?

  9. Jsem rad ze uz je mne po padesatce a ze jsem jako mladej zil. Ted uz ani nevim kdy je povoleno jit na velkou aody namalou.Nic vubec nic dnesni generaci nezavidim, prestavam se oriento at a chapat dnesni svet , isem rad, ze jsem zazil dobu kdy bylo na mem uvazeni jestli si vezmu pasy a jestli si kdyz pojedu na motorce vezmu helmu. Zlate jezdeni v Rakousku i Chorvatsku na motorce okolo roku 2000 to byla dobakdy jsem zil a uzival zivota dnes je mne z toho na bliti ale co uz.

    • Týjooo, hezká nostalgie. Něco na tomhle názoru určitě bude. Taky se zamýšlím vůbec nad budoucností motorkáření. Možná proto HD ztrácí. Je mi jasné, že si ty všechny bezpečnostní prvky v dnešní době vzít musíme, ale položili jste si otázku, proč si kdo tu motorku kupuje? Jen ji vytáhnout před garáž, aby se na to podíval soused? Nebo vy si myslíte, že na ní sednete a budete čekat ty všude dlouhé fronty před rozkopanými silnicemi? Samý kamion, že ani nepředjedete? A teď vás ještě nepustí protože máte hlučnou motorku? No….

  10. Tak mi vysvětlené bez nakejch namachrovanejch emocí typu ty sracky od Rudy, proč mám já poslouchat vás bordel, já vám přece taky svůj necpu. Mezi motorkarema jsou někteří co nemaj absolutní soudnost a neberou ohled, kvůli takovém vznikají tyto zákony.

    • Jako motorkar a jako clovek ktery uz ma neco za sebou naprosto souhlasim s tim, ze by mely byt postihy pro motorky ( motorkare ) co si na svuj stroj daji nehomologovany jecici ladenej vyfuk o tom neni diskuse a pochyb a at si to tu obhajuji bezmozci jak chteji, ale ze se do toho tahaj seriovky a motorky tak jak se koupi a neupravi je proste za mne prasarna. Mam 51 koupil jsem si Ducati Multistrada 1260 s a nekupoval jsem si ji kvuli tomu ze ji rve vejfuk, ale s ohledem na pohodli a design. Nic jsem s ni neoddelal, nic nepridelal a provozuji ji tak jak jsem ji radne koupil. Docela by se mne libilo, kdyby tu oblast bojkotovali vsichni motorkari neb vim, ze i na motorkarich turisticky ruch v lete v Rakousku stoji a vsude jsou motorkari vitani. Bezmozky s ladakama ok zastavit, odstavit, oflastrovat a poslat pryc 7% seriovych motorek ale zkousnout , smesne cislo.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: