První nabíjecí AMG má 843 koní a neuvěřitelně dlouhý název. O driftovací režim zákazníci nepřišli

  • První plug-in hybridní vůz divize AMG nese označení Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4Matic+ 4dveřové kupé 

  • Vůz vychází z provedení 63 S, navíc má na zadní nápravě elektromotor o výkonu až 204 koní 

  • Systémové parametry jsou 843 koní a až 1400 Nm 

  • V elektrickém režimu zvládne plug-in hybridní AMG maximálně 12 km

Automobilka Mercedes-Benz dnes oficiálně představila první výrazně elektrifikovaný vůz divize AMG. Jako základ posloužilo rozměrné kupé Mercedes-AMG GT v provedení 63 S. Novinka má na zadní nápravu přidaný elektromotor, takže je ještě výkonnější. Fakticky se bavíme o nejrychlejším automobilu od AMG, pokud nebudeme počítat Project One.

Specialitou Mercedesu jsou už delší dobu dlouhé názvy některých jeho modelů a plug-in hybridní novinka je v tomto směru zřejmě rekordmanem. Kompletní označení je totiž Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4Matic+ 4dveřové kupé. Zkušenější zákazníci mohou z dlouhého názvu vyčíst mimo jiné přítomnost sportovního pohonu všech kol, umožňujícího odpojit pohon přední nápravy. Ano, i tento plug-in hybrid nabídne režim Drift. Chování v nastavení simulujícím zadokolku bude jistě zajímavé, protože kromě vyššího výkonu a drtivého točivého momentu bude nad zadní nápravou navíc umístěna také devadesátikilová baterie.

Test Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4dveřové kupé: Monstrum s velkým M

Už tak dost sofistikovaný pohon všech kol je u provedení E Performance ještě složitější. Na zadní nápravě se totiž do jednoho celku podařilo integrovat jak elektronicky řízený diferenciál, tak synchronní elektromotor (204 k, 320 Nm) a ještě navíc dvoustupňovou převodovku. Jak už bylo řečeno, pod dnem zavazadelníku jsou umístěny akumulátory o kapacitě 6,3 kWh. Pro provoz v elektrickém režimu toto vystačí maximálně na ujetí dvanácti kilometrů.

Vpředu naopak zůstalo vše při starém. Čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec sám o sobě nabízí 639 koní a 900 Nm, převodovka je devítistupňová automatická. Celkové systémové parametry jsou 843 koní a až 1470 Nm. Chování hnacího ústrojí závisí na volbě jízdního režimu. K dispozici jich má řidič celkem sedm. Standardem je adaptivní vzduchové odpružení i karbon-keramické brzdy s kotouči o velikosti 420 mm vpředu a 380 mm vzadu.

Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 2,9 s a nejvyšší rychlost je 316 km/h. V tomto směru se toho oproti standardnímu AMG GT 63 S moc nezměnilo. Varianta E Performance je ve zrychlení na 100 km/h lepší o 0,3 s a maximálně dosáhne o 1 km/h vyšší rychlosti. Aktuálně je ale důležité, že v tabulkách má zapsanou průměrnou spotřebu 8,6 l/100 km, zatímco u neelektrifikovaného provedení to je 11,3 l/100 km. Hmotnost tisková zpráva nezmiňuje, ale muší váha to určitě nebude. Bez elektrické asistence totiž vůz váží zhruba dvě tuny.

Cenu ani termín uvedení na trh Mercedes neprozradil. Jisté je, že své první plug-in hybridní a zároveň také nejvýkonnější AMG ukáže příští týden na autosalonu v Mnichově.

První nabíjecí AMG má 843 koní a neuvěřitelně dlouhý název. O driftovací režim zákazníci nepřišli
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: