Průměrné nájezdy německých ojetin: Projděte si ucelený přehled, ať při nákupu nenaletíte

  • I některá dvou a tříletá auta mají podle statistik TÜV Reportu 2022 na tachometru přes 60 000 km

  • Nejvíce „nalétáno“ mají Škoda Superb, Volkswagen Passat, Ford Mondeo a také Škoda Octavia

  • Uvedené nájezdy jsou průměrné, v praxi se můžete setkat i s mnohem vyššími hodnotami

Není náhoda, že velká část dovážených ojetin pochází z Německa. Obecně vyšší životní úroveň našich západních sousedů znamená častou obměnu vozového parku. Tamní auta jsou vyhledávaná a většinou mají bohatší výbavu než ty s původem v České republice. Německá silniční a dálniční síť je navíc jednou z nejlepších na světě a podvozky tamních vozů proto trpí mnohem méně. Němci zároveň mají pověst pedantů na pořádek, takže se předpokládá, že se o auta řádně starají a kvalitně je servisují. Nemusí to ale platit vždy. I někteří němečtí majitelé jsou necitliví, ignorují pravidelný servis a k autům se chovají nešetrně. Hodí se také připomenout, že Německo má přímořské a horské regiony, kde auta požírá sůl.

Inzertní servery nabízejí opravdu širokou paletu modelů, obezřetnost je ale vždy na místě a platí to také o oblíbených ojetinách dovážených z Německa. Hezké auto s malým dojezdem? Nevěřte na báchorky o leštěnce po doktorovi, nebo pánovi, co s autem vyjížděl jen za hezkého počasí. Naši západní sousedé totiž ročně „nalétají“ vyšší desetitisíce kilometrů.

Studie ukázala, u kterých ojetin aktuálně nejčastěji narazíte na stočený tachometr. Riziko se týká hlavně prémiových značek, ale také Fordu Mustang

Průměrný nájezd německých ojetin je poměrně vysoký. A to zejména u modelů, která podobně jako u nás plní funkci firemních a služebních aut. Není tedy divu, že podle nejnovější statistiky německých zkušeben TÜV vedou z TOP 10 nejprodávanějších ojetých aut v České republice v jednotlivých kategoriích podle stáří modely Škoda Superb, Volkswagen Passat, Ford Mondeo, ale i Škoda Octavia. Větší nájezdy oproti ČR mají rovněž menší vozy jako Škoda Fabia, se kterými mnozí u nás jezdí jen okolo „komína“.

Vzhledem k extrémní oblíbenosti německých ojetin (a aktuálnímu nedostatku ojetých vozů obecně) jsou tyto vozy častým terčem nepoctivců u nás i v zahraničí. Údajně je možné se setkat i s falšováním původu, kdy podvodníci levně koupí ojetý automobil např. v Polsku, cestou domů ho na několik dní zaregistrují v Německu, a až poté dovezou do ČR. Auto je potom na základě německých dokladů úřadem zaregistrováno jako dovezené z Německa. K „evergreenům“ patří i stáčení tachometru, padělání servisních knížek nebo také zatajení vážných havárií.

Pokud se chystáte na nákup ojetiny původem z Německa, mohl by vám pomoci přehled v tabulkách níže. V nich najdete průměrné nájezdy podle TÜV Reportu 2022 v pěti kategoriích podle věku, jaké můžete očekávat. Z TÜV Reportu jsme vybírali nejprodávanější ojeté modely na českém trhu. Pokud bude mít vaše vyhlédnutá ojetina nájezd nižší, určitě se mějte na pozoru. Může se jednat o podvod.

Top 10 ojetin v ČR: Průměrné nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 2 až 3 roky

Pořadí Model Průměrný nájezd (km)
1. Škoda Superb 76 000
2. Volkswagen Passat 71 000
3. Ford Mondeo 65 000
4. Škoda Octavia 63 000
5. BMW řady 3 60 000
6. Volkswagen Touran 54 000
7. Ford Focus 50 000
8. Volkswagen Golf 46 000
9. Škoda Rapid 42 000
10. Škoda Fabia 36 000

Top 10 ojetin v ČR: Průměrné nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 4 až 5 let

Pořadí Model Průměrný nájezd (km)
1. Volkswagen Passat 105 000
2. Ford Mondeo 98 000
3. Škoda Superb 93 000
4. Škoda Octavia 91 000
5. BMW řady 3 90 000
6. Volkswagen Touran 81 000
7. Ford Focus 77 000
8. Volkswagen Golf 72 000
9. Škoda Rapid 67 000
10. Škoda Fabia 57 000

Top 10 ojetin v ČR: Průměrné nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 6 až 7 let

Pořadí Model Průměrný nájezd (km)
1. Ford Mondeo 142 000
2. Škoda Superb 136 000
3. Volkswagen Passat 121 000
4. BMW řady 3 119 000
5. Škoda Octavia 117 000
6. Volkswagen Touran 114 000
7. Ford Focus 100 000
8. Volkswagen Golf 96 000
9. Škoda Rapid 89 000
10. Škoda Fabia 86 000

Top 10 ojetin v ČR: Průměrné nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 8 až 9 let

Pořadí Model Průměrný nájezd (km)
1. Volkswagen Passat 169 000
2. Škoda Superb 160 000
3. Ford Mondeo 158 000
4. Škoda Octavia 146 000
5. Volkswagen Touran 139 000
6. BMW řady 3 137 000
7. Ford Focus 123 000
8. Volkswagen Golf 120 000
9. Škoda Fabia 101 000
10. Hyundai i30 100 000

Top 10 ojetin v ČR: Průměrné nájezdy v Německu provozovaných vozů, kategorie stáří 10 až 11 let

Pořadí Model Průměrný nájezd (km)
1. Volkswagen Passat 190 000
2. Ford Mondeo 175 000
3. Škoda Superb 171 000
4. BMW řady 3 158 000
5. Volkswagen Touran 157 000
6. Škoda Octavia 156 000
7. Ford Focus 136 000
8. Volkswagen Golf 129 000
9. Hyundai i30 122 000
10. Škoda Fabia 112 000
Průměrné nájezdy německých ojetin: Projděte si ucelený přehled, ať při nákupu nenaletíte
Ohodnoťte tento článek!
3.6 (72%) 20 hlas/ů

5 KOMENTÁŘE

    • ne jedou denně třeba 30km do práce a pak zpět + nákupy, dovolená a roční nájezd 20.000 km je jako nic. U služebních aut 50.000km/rok nic zvláštního (to jsou ty Passaty, Superby, Mondea) .
      A auta barvy slonová kost ani nemluvit minimum je někde na 300.000km.

    • Přes 80 tisíc km najedu za rok i v ucpané Praze, jsem kurýr a moc se nehoním. Znám borce co najedou i 120 tisíc km.

  1. co se vám na takovém nájezdu nezdá, jezdím pracovně praha – hradec tak tři dny v týdnu, sem tam na chatu, nebo někde něco pořešit, měsíc kdy najedu pod 3k km považuji za naprostý zázrak, kamarád pracuje jako kurýr čtyry dny v týdnu, a jenom popojíždkama po praze udělá 5k km měsíčně, když pak někdě vidím jak někdo prodavá deset letou oktávku s sto k kilometry tak se musim smat, k cemu vlastne to auto slouzilo, fakt to nemyslim zle ale jsou vozidle kde to davá logicky smysl, třeba s miatou najezdím tak 4 – 5k ročně … tam mi nízky nájezd dáva smysl, ale aby někdo mněl tak malý nájezd s výše uvedemí auty u mně prostě logicky vzbuzuje podezření !

PŘIDAT KOMENTÁŘ: