Premiéra Volkswagenu Caddy 5. generace

Volkswagen Užitkové vozy představil 5. generaci modelu Caddy uprostřed karnevalové sezóny s velkolepou show ve staré kovárně v Düsseldorfu. Chtěl tím zdůraznit, že ve srovnání s předchůdcem není na tomto voze opravdu ani šroubek stejný, jak zdůraznil šéf VWN Thomas Sedran a dodal: „S novým Caddy stanovujeme nové standardy pro dodávkové vozy pro městský provoz.“

Nové Caddy vyniká všestranností – jako dodávka, rodinný vůz, minibus nebo karavan. Nový Caddy je sportovnější a dynamičtější, aniž by opustil své základní hodnoty – i nadále zůstává především užitkovým vozem, který může o víkendu zastat spoustu dalších rolí.

Poprvé je Caddy založeno na modulární platformě MQB, což otevírá dveře novým špičkovým technologiím.

Nové Caddy je k dispozici v různých variantách jako užitkové vozidlo Cargo s uzavřenou skříňovou karoserií a kombi s proskleným prostorem pro cestující, ale také v různých osobních variantách. Dlouhá užitková verze Caddy Maxi nabízí prostor až pro dvě europalety.

Nové čtyřválcové motory splňují emisní normu Euro 6 z roku 2021 a jsou vybaveny filtrem částic. K dispozici jsou dva turbodiesely a jeden zážehový motor. Motory TDI s výkonem mezi 55 kW (75 k) a 90 kW (122 k) poprvé používají systém Twindosing, tedy dva katalyzátory pro selektivní katalytickou redukci SCR s dvojitým vstřikováním AdBlue, takže jsou extrémně snížené emise oxidů dusíku. K dispozici je také přeplňovaný zážehový motor TSI/84 kW (116 k) i motor na stlačený zemní plyn TGI.

Šest z 19 asistenčních systémů je zcela nových. Mezi ně patří Travel Assist, který poprvé v užitkovém voze Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Další novinkou je Trailer Assist známý z modelu Crafter, který usnadňuje couvání s přívěsem. Cenným pomocníkem je asistent pro změnu jízdního pruhu včetně asistentu pro vyjetí z parkovacího místa. Ostatní asistenční systémy mají rozšířené funkce.

Nové je uspořádání ovládacích prvků. Interaktivní uživatelské rozhraní tvoří nový digitální panel přístrojů Digital Cockpit, dodávaný za příplatek, a 6,5“ až 10,0“ displeje informačního a zábavního systému. Spojení panelu přístrojů Digital Cockpit a 10“ displeje vrcholného navigačního systému vytváří novou digitální přístrojovou desku Innovision Cockpit. Informační a zábavní systémy mohou využívat mobilní internetové služby a funkce aplikace Volkswagen We prostřednictvím jednotky OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM pro připojení k internetu. Další novinkou jsou digitální dotykové plochy pro ovládání funkcí osvětlení, audiosystému a menu.

Prodej nového modelu Caddy bude zahájen v průběhu roku 2020. Uvedení na trh v České republice se předpokládá začátkem roku 2021.

Premiéra Volkswagenu Caddy 5. generace
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů
Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: