Povinná výbava v roce 2019: Bez žárovek, pojistek a rezervního kola

18.01.2019
16 nových názorů
Autor: Redakce Autobible
  • Z povinné výbavy nedávno vypadly žárovky a pojistky

  • Zjednodušilo se také složení lékárničky a její platnost

  • Některá auta už nemusejí mít rezervu (a klíč na kola a hever)

  • Reflexní vesta a výstražný trojúhelník zůstávají

Na podzim loňského roku upravilo ministerstvo dopravy předpisy o povinné výbavě aut tak, aby lépe odrážely moderní dobu. Od 1. října 2018 tak už nemusíte vozit sadu náhradních žárovek. Stejně tak mizí z povinné výbavy sada pojistek. Zodpovědný motorista si samozřejmě může alespoň základní žárovky a pojistky vozit dál. Jen už nedostane pokutu za to, že je v autě nemá.

Povinná výbava v zahraničí: Do Estonska jedině s klínem, do Španělska s náhradními brýlemi
Přečtěte si také:

Povinná výbava v zahraničí: Do Estonska jedině s klínem, do Španělska s náhradními brýlemi

Změnil se také předpis upravující složení lékárničky pro první pomoc. Nově postačí lékárnička bez trojcípého šátku, roušky nebo náplastí s polštářkem. A už ji nebude nutné měnit kvůli expiraci. Pokud tedy máte lékárničku staršího typu, je v pořádku. Měnit se tak nadále musí pouze použité vybavení lékárničky. Ministerstvo původně chtělo z lékárničky „vyhodit“ také nůžky, ale ty nakonec zůstaly.

Ve stručné infografice ministerstvo dopravy vysvětlilo, co z povinné výbavy od 1. 10. 2018 vypadává:

Povinná výbava má reflektovat skutečnost 21. století, především technologický pokrok. Žárovky a pojistky už nebudete muset vozit s sebou. Změny se týkají i rezervy a sady na opravu pneumatik
Snimek2 Lékárničku si řidiči nemusí měnit kvůli expiraci a vypadly z ní tři diskutované položky: trojcípý šátek, náplast s polštářkem a plastová rouška. Nůžky nakonec úproti původnímu plánu zůstaly

Změna vyhlášky o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích (č. 341/2014 Sb.) zjednodušuje a zpřesňuje také povinnost vozit v autě náhradní kolo a výbavu nutnou pro jeho výměnu, jako je třeba příruční zvedák.

„Vozit rezervní kolo nemusejí vozidla s pneumatikami, které umožňují dojet, a zároveň indikují defekt. Vozidla také mohou mít místo rezervy prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky. Třetí výjimkou jsou pak vozidla, která mají zajištěnou asistenční službu, která zajišťuje výměnu nebo opravu poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území České republiky,“ uvedlo ke změnám před časem Ministerstvo dopravy.

Výměna řidičského průkazu v roce 2019: Jde to bez fotky a na kterémkoli úřadě
Přečtěte si také:

Výměna řidičského průkazu v roce 2019: Jde to bez fotky a na kterémkoli úřadě

V povinné výbavě tak vlastně bez změn zůstává jen reflexní vesta a výstražný trojúhelník. Samozřejmě pořád musíte vozit lékárničku, jen se mění její povinné složení a upraveny byly podmínky pro její platnost. Rezervní dojezdové nebo plnohodnotné kolo (a klíč na kola a zvedák) pak musí nadále vozit všichni, kteří nemají sjednanou asistenční službu pro případ defektu nebo mají vozidlo, u kterého nejsou použité pneumatiky typu runflat. Stejně tak nadále platí, že i když máte asistenci, rezervu vozit samozřejmě můžete. To ať si zváží každý sám, jestli se mu chce čekat na odtah, nebo si kolo zvládne za deset minut vyměnit.


Tip na závěr: Do výbavy vašeho vozu se může hodit výkonná LED svítilna. Pokud nastane problém s autem uprostřed noci, bude se vám svítilna s vyšším světelným tokem hodit. Kapesní svítilny jsou skladné, lehké a na rozdíl od mobilů je jednodušší je položit a nasměrovat na to správné místo, zatímco budete vyměňovat píchlé kolo. (Komerční sdělení)

Antonín (neregistrovaný)
jak v roce 2019, toto je platné od 1. října 2018 ..... autor článku se probudil ???
Libor (neregistrovaný)
v povinné výbavě podle vyhlášky 341/2014 skutečne není, ale §5, odst. 1 zákona 361/2000 nařizuje řidiči mít vestu na sobě při pobíhání kolem auta při nouzovém stání mimo obec. Z toho je jasný že jí musím mít s sebou
prazak44 (neregistrovaný)
Jsou to drbani s jejich daněma pro ně. Tzv.,,podnikatelé,,-dřívější veksláci,zlodějíčci a estébáčci a pan Babiš daně platí a jsou stále v mínusu chudáčci. Někteří si z daní staví hnízdečka, jiní hnízda vitte pane předsedo....A my ostatní daně platit musíme i s hovínka, které máme.Logicky by to měl být prd, ale je to největší položka přijmu státu a ti drbani z toho žijí a navíc si ještě berou z unijních peněz. Jo ta unie jim hraje do noty,vždyt je to jejich dítě a bič na nás normální a slušné lidi. Mám v garáži škodu 120, atestovanou jako veterána. Nevím, proč bych za ni měl platit 16 tis, když ji mám pro radost a najedu s ní v roce cca 1000 km.Takže dan z chudoby? Jak zde pán již psal.Člověk může být nenažraný, ale hromadné obžerství je fakt prasárna a kdysi bylo potrestané. Věřím, že opět bude.
Kuba (neregistrovaný)
Už mě serete stim jak pořád urazite Babise a vše na něho hazite. Za 1 zvolili jste ho 2 tuhle republiku dostal že sracek a dostává pořád ne jak ty zmrdi co tam byli před ním a mysleli je na své 3 všechny máte práci, základy se vám zvedají atd. Nebudu pokračovat, pac by to bylo na dlouho. Tak pro tu republiku udělejte něco vy a nemelte sračky a nesvadejte to pořád na jednoho člověka!!!!! Omlouvám se, nejsem zastánce Babise, ale vše co se stane svádí tě jen na něho.
kelenda (neregistrovaný)
Auta nad 3,5 tuny mají již po několik let mýtnou krabičku a platí od najetého kilometru.Čím starší náklaďák,tím vyšší sazba za ujetý kilometr po dálnici.Kdo jezdí po okreskách tak neplatí zatím nic.Slavné ANO již uvažuje platit mýto i za silnice jedničky.To by prodražilo dopravu zboží a vše by zdražilo.
rozlobenný občan (neregistrovaný)
Výbava v roce 2020 bude hlavně zaplacená daň za provoz aut,která jsou vyrobena před rokem 2005,Euro 3=4000 kč/rok,Euro2=8000 kč/rok,Euro1=10000 kč/rok a Euro0=16000 kč/rok.Hlavně staří lidé z vesnic se již na tento poplatek těší.Díky pane Babiš a Ťok.
Razor (neregistrovaný)
Naprosto správné, ještě bych to pořádně zvednul, ať zmizí z cest ty smradlavé a nebezpečné plečky! Význam neustálych náhrad motorů, které nejsou na trhu ani rok, je opravdu přínosný pro ekologii, když jedna taková plečka vydá za 10 nových maloobjemových motorů! Dokud nebudou řádné a tvrdé restrikce, tzn. vozidlo starší 15 let, které není po prvním majiteli = žádné výkupy bazary, ale šrotovat, pak se nic nezmění a planeta půjde už definitivně a nenávratně do sraček!
Hilsky vojtěch (neregistrovaný)
a potom se divíme že jezdí tolik aut bez řádného osvětlení někdy nevítí na levé straně ani parkovačka nato hlavní světlo ještě ýe tet vzimně se dá pochopit že se nejedná o motorku ale v letě je to problem taky hodně řidičů se spoléha na mlhová světla
Pavel (neregistrovaný)
Co bude a nově nebude muset být v povinné výbavě automobilů od 1. října 2018 v povinné výbavě musí být reflexní vesta v povinné výbavě musí být výstražní trojúhelník v povinné výbavě nemusí být náhradní pojistky v povinné výbavě nemusí být náhradní žárovky v povinné výbavě nemusí být náhradní kolo* v povinné výbavě nemusí být klíč na matice od kol* v povinné výbavě nemusí být příruční zvedák automobilu* Vysvětlivka: * = platí pouze pro automobily, které jsou vybaveny pneumatikami umožňujícími nouzové dojetí a současně jsou schopny defekt indikovat; případně pro vozidla vybavená prostředky k bezdemontážní opravě umožňující nouzové dojetí; nebo vozidla se zajištěnou asistenční službou Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR.
Pavel (neregistrovaný)
Ale měla by se obnovit povinnost mít na autě zadní "zástěrky", které byly zrušeny na popud C. Svobody. Odůvodnění vysokými nárazníky dávno padlo a auta za sebou vystřikují nehorázné množství špinavé vody. Rychlé zneprůhlednění čelního skla může být důvodem pro havárii!
Ovar Vepřový (neregistrovaný)
To je ale věc výrobce auta, přece si nebudu na auto dobrovolně dávat nějaký bastl a v rtat díry do nárazníků...
Jarda (neregistrovaný)
Myslím že je nesmysl opravdu vrtat díry do aut jen protože je na silnici bordel. Velká většina aut má vše tak uspůsobeno aby vodu nezvedala...
hju (neregistrovaný)
Kde jste vzali tu reflexní vestu v povinné výbavě přečtete si vyhlášku 341/2014 ??
  • Našli jste v článku chybu?