Porucha „dvouhmoty“? Valeo má několik řešení

Od konverzních sad KIT4P, přes originální dvouhmotové setrvačníky (také v soupravách Valeo FullPACK DMF), až po poslední inovaci v této oblasti – Valeo VBlade, používanou tam, kde se cení pohodlí a trvanlivost.

Sady KIT4P obsahují pevný setrvačník a speciální kotouč spojky vybavený tlumiči torzních kmitů. Tato souprava je náhradou dvouhmotového setrvačníku – jehož součástí jsou tlumiče vibrací – který se často montuje do v současné době vyrobených vozů. Toto řešení je mnohem odolnější, a tím pádem i úspornější. Standardní „dvouhmotu“ je obvykle nutné vyměnit při příležitosti montáže nové spojky, zejména v případě, že vůz má již najeto více než 150-200 tisíc km.
„I pokud dvouhmotový setrvačník při podobném nájezdu funguje správně, jeho životnost vyprší dříve, než bude nutná opětovná výměna spojky. Proto se vzhledem k nutnosti provést náročnou demontáž celé spojkové soustavy včetně setrvačníku doporučuje dvouhmotu vyměnit,“ vysvětluje Roman Wierzbowski, vedoucí oddělení Powertrain Valeo Service Eastern Europe.  Avšak při použití sady KIT4P setrvačník nevyžaduje výměnu a spojkový disk má nadprůměrnou životnost.
Tuhý setrvačník lépe odvádí teplo vzniklé při provozu spojkového kotouče, který je u KIT4P v průměru o 50 stupňů chladnější, což výrazně prodlužuje životnost třecího obložení – zejména u vozidel provozovaných především ve městě, kde jízda představuje neustálé brzdění a rozjíždění. Zároveň se v automobilech s funkcí „start-stop“ lépe osvědčí pevný setrvačník, protože právě spouštěcí moment motoru vede k nejsilnějším rezonančním vibracím, které mají na dvouhmotu ničivý vliv.
V květnu 2018 byla zveřejněna zpráva nezávislého výzkumné společnosti Applus+ IDIADA, která dokončila dálkový test Seatu Ibiza poháněného motorem 1.9 TDI s výkonem 77kW. Setrvačník sady KIT4P zůstal po překonání vzdálenosti 1 mil. km funkční, a zároveň průzkum spotřeby paliva prokázal, že je na stejné úrovni jako v identickém automobilu vybaveném dvouhmotovým setrvačníkem. „Vyplývá to ze skutečnosti, že hmotnost a setrvačnost setrvačníku K4P je identická jako u klasické dvouhmoty,“ konstatuje Roman Wierzbowski.
Valeo VBlade – nejnovější patent v hnací soustavě
V březnu 2018 pronikly na aftermarket první reference dvouhmotových setrvačníků Valeo VBlade. Roli tlumičů torzních kmitů motoru zde splňují dvě ploché pružiny ve tvaru čepelí, z čehož plyne i název tohoto řešení („blade“ znamená anglicky ostří či čepel). Tato konstrukce dokáže pohltit mnohem silnější vibrace než běžná dvouhmota – proto se nejdříve objevila u dodávek. Dvouhmotové setrvačníky Valeo V-Blade dostupné na aftermarketu jsou určeny mj. do Volkswagenů LT28-35 a LT28-46.
78 nových referencí dvouhmotových setrvačníků
Valeo uvádí do prodeje 40 nových referencí sad FullPACK DMF (obsahujících dvouhmotový setrvačník, spojkový kotouč, koncentrický spojkový válec a montážní díly) a 38 nových referencí originálních dvouhmotových setrvačníků. Díky tomu se pokrytí evropského vozového parku nabídkou Valeo zvýšilo o 12 procent na více než 65 %. Všechny dvouhmoty Valeo vznikají ve výrobních závodech v Itálii, ve Španělsku a Jižní Koreji. Nové aplikace jsou určeny mj. pro Audi A3 a A4, Peugeot 308 a 3008, Renault Clio a Mégane, Volkswagen Golf a Passat.
Celkově je momentálně v nabídce Valeo:
– 110 sad dvouhmotových setrvačníků, spojkových disků a přídavných dílů – Valeo FullPACK DMF
– 250 referencí dvouhmotových setrvačníků
– 180 sad pro konverzi KIT4P
Celkově portfolio dvouhmotových setrvačníků a souprav KIT4P Valeo zajišťuje pokrytí 70 % evropského parku osobních a užitkových vozidel.
Porucha „dvouhmoty“? Valeo má několik řešení
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: