Porsche Taycan ukázalo své v podstatě poslední tajemství. Podívejte se, jak vypadá uvnitř

přidejte názor
  • Porsche už o modelu Taycan prozradilo v podstatě vše a odhalilo také jeho design, teď došlo na pohled do interiéru 

  • Podle očekávání uvnitř najdete celou řadu displejů 

  • Podobně jako třeba u Ferrari GTC4Lusso může mít svůj displej také spolujezdec 

Porsche Taycan se představí světu za necelé dva týdny, ale mnoho tajemství už neskrývá. Německá automobilka totiž již dříve auto ukázala v podstatě bez maskování a stejně tak už jsou známá základní technická data. Po internetu navíc kolují rovněž informace o cenách. Jediným tajemstvím historicky prvního elektromobilu této značky tak zůstával interiér. A právě ten Porsche aktuálně odhalilo.

Přesně podle očekávání najdeme v modelu Taycan spoustu displejů. Ten největší nahradil přístrojový štít a jeho úhlopříčka má rozměr 16,8". Jak je tomu zvykem, řidič si může vybírat z několika zobrazení. Konkrétně jde o klasickou variantu odkazující na tradiční Porsche pouze s tím rozdílem, že místo centrálně umístěného otáčkoměru najdete ukazatel aktuálního výkonu. Nechybí možnost zobrazit na přístrojovém štítu mapu (to můžete učinit v kombinaci s kruhovými ukazateli i bez nich) a pak je zde ještě minimalistické zobrazení. Přístrojový štít je navíc rozšířen do boků, kde najdete dotykové plošky pro ovládání světel na jedné straně a pro věci týkající se podvozku na straně druhé.

Porsche Taycan ukázalo, že i ty vůbec nejlepší elektromobily pořád mohou autům z 80. let leda tak závidět
Přečtěte si také:

Porsche Taycan ukázalo, že i ty vůbec nejlepší elektromobily pořád mohou autům z 80. let leda tak závidět

Z jedné ze zveřejněných fotek je také dobře patrné, že tlačítko pro „startování“ zůstalo umístěné vlevo vedle volantu, zatímco „volič převodovky“ najdete vpravo pod volantem. Tohle řešení bylo převzato z Porsche 918 Spyder a v praxi znamená, že prostor mezi sedadly zůstal volný pro různé přihrádky. Volant samotný se bude nabízet ve dvou variantách. Kromě té klasické si můžete připlatit také za sportovnější provedení GT.

Uprostřed palubní desky je displej multimediálního systému o velikosti 10,9" a další o něco menší displej (8,4") si našel místo pod ním. Stejně jako třeba v případě modelů Audi ho můžete využít jednak pro nastavení klimatizace, ale také pro psaní adresy při jejím zadávání do navigace. Porsche současně uvádí, že mechanické ovládání výdechů ventilace patří do minulosti. Taycan i k tomuto využívá elektroniku.

Porsche Taycan v prvním testu: 0-200 km/h zvládne i třicetkrát za sebou a opravdu jezdí jako Porsche
Přečtěte si také:

Porsche Taycan v prvním testu: 0-200 km/h zvládne i třicetkrát za sebou a opravdu jezdí jako Porsche

Pokud byste měli v interiéru displejů málo, další může být ještě ve druhé řadě, pokud si zákazník koupí také čtyřzónovou klimatizaci. A ani to není všechno, protože Porsche nabídne ještě jeden displej na palubní desce v prostoru před spolujezdcem. Co všechno tento displej umí, to automobilka neříká. Jisté je, že bude dotykový a že si na něm spolujezdec bude moci nastavovat některé věci týkající se jeho prostoru, aby nevyrušoval řidiče. Tenhle displej bude součástí příplatkové výbavy. Něco podobného jsme viděli už dříve třeba u Ferrari GTC4Lusso.

Samozřejmostí jsou také široké možnosti individualizace, takže uvnitř může být dřevo, matný karbon nebo hliníkové dekory. Stejně tak bude existovat textilní varianta, aby si na své přišli vegani, nebo naopak plně kožené čalounění.

Pro zajímavost: Všimli jste si, že auto, ze kterého pochází zveřejněné snímky, má na počítadle kilometrů hodnotu 1963? To samozřejmě není náhoda. Přesně 12. září roku 1963 totiž byla představena první generace Porsche 911. Stalo se tak ve Frankfurtu, tedy na stejném místě, kde si i Taycan odbude svou výstavní premiéru.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?