Porsche Macan S vstupuje na trh s novým motorem V6 Turbo

Porsche rozšiřuje svou modelovou řadu kompaktních SUV o výkonný model Macan S. Pod jeho kapotou nalézá uplatnění nový zážehový třílitrový motor V6 s přeplňováním turbodmychadlem a filtrem pevných částic. Šestiválec poskytuje nejvyšší výkon 260 kW (354 k) a maximální točivý moment 480 N.m. To odpovídá nárůstu o 10 kW (14 k), resp. 20 N.m v porovnání s předchůdcem. U verze, vybavené na přání dodávaným paketem Sport Chrono, se tím zkrátil čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,1 na 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je 254 km/h. Hodnota spotřeby paliva, přepočtená na metodiku EU, je 8,9 l/100 km. Macan S přitom profituje ze všech novinek, zavedených pro celou modelovou řadu. Mezi ně patří pás svítilen LED na zádi a kompletně síťově propojený systém Porsche Communication Management s 10,9“ dotykovým displejem v interiéru.

Nový motor V6 s centrálně uloženým turbodmychadlem

Model Porsche Macan S je poháněn nově vyvinutým vidlicovým šestiválcem se zdvihovým objemem tři litry. Výfukové turbodmychadlo je uloženo mezi oběma řadami válců. Krátké dráhy proudění výfukových plynů ze spalovacích prostorů k turbodmychadlu zajišťují mimořádně spontánní reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu. Nové turbodmychadlo s dvěma oddělenými přívodními kanály umožňuje vysoký točivý moment v oblasti nízkých otáček. U tohoto konstrukčního řešení jsou výfukové plyny přiváděny k oběžnému kolu turbíny odděleně. Tím jsou do značné míry eliminovány negativní vlivy, vyplývající z průběhu výměny plynů v jednotlivých válcích. Zdokonalená geometrie spalovacího prostoru s centrálně umístěným vstřikovačem přispívá k efektivní tvorbě směsi. Kromě zvýšení specifického výkonu ze 113 na 118 k/l došlo také ke snížení emisí výfukových plynů.

Nově nastavený podvozek pro ještě vyváženější jízdní vlastnosti

V rámci modernizace modelu Macan byl rozsáhle optimalizován i jeho podvozek s pneumatikami odlišných rozměrů na přední a zadní nápravě. Vynikající trakci zajišťuje systém Porsche Traction Management (PTM) včetně inteligentního pohonu všech kol, který se vždy vyznačoval vlastnostmi, typickými pro sportovní vozy. Pružinové vzpěry z hliníku nahradily na přední nápravě dosavadní komponenty z oceli. Nová konstrukce z lehké slitiny je tužší a snižuje neodpružené hmoty. Macan se díky tomu řídí ještě precizněji a rázy od nerovností pohlcuje ještě komfortněji. Nově nastavené příčné zkrutné stabilizátory kromě toho přispívají k neutrálnějším jízdním vlastnostem. Stejně jako dosud jsou pro zvýšení jízdní dynamiky na přání k dispozici rozmanité vyspělé systémy, jako jsou adaptivní tlumiče Porsche Active Stability Management (PASM), výškově nastavitelné vzduchové odpružení s optimalizovanými písty a novým hydraulickým systémem tlumičů nebo systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) pro rozdělování točivého momentu brzdnými zásady na jednotlivých kolech.

Zdokonalené brzdy s preciznější modulací brzdného účinku

Mnoha detailních vylepšení se dočkala také brzdová soustava nového modelu Macan S. Řidič si toho všimne především díky změněné charakteristice pedálu brzdy. Pedál je nyní vyroben z kompozitu vyztuženého vlákny. Díky tomu je o 300 gramů lehčí než dosavadní díl z oceli. Pohyb brzdového pedálu je přenášen na hlavní brzdový válec prostřednictvím zkráceného ramene páky. Brzdy tak reagují na požadavek řidiče nejen spontánněji, ale přesvědčí také velmi tuhou charakteristikou ovládání a velmi precizní modulací brzdného účinku. Ještě sportovnější charakter nového modelu Macan je u nové verze S patrný rovněž z větších brzdových kotoučů vpředu. Jejich průměr se zvětšil o deset milimetrů na 360 mm, tloušťka kotoučů vzrostla o dva milimetry na 36 mm. Nové brzdové obložení neobsahuje měď. Macan S může být na přání vybaven brzdovou soustavou Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) s keramickými brzdovými kotouči.

Ještě ostřejší design s předními světlomety LED a nové digitální funkce

Také Macan S přebírá všechny novinky nedávno modernizované modelové řady Macan. Mezi ně patří mimo jiné trojrozměrně tvarovaný pás zadních světlometů LED. Přední světlomety jsou sériově vybaveny technikou LED a na přání může jejich rozložení světla adaptivně měnit systém Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Nový multimediální a komunikační systém Porsche Communication Management (PCM) je nyní vybaven 10,9“ dotykovým displejem s rozlišením Full HD a kompletním síťovým propojením. Kromě toho disponuje navigačním systémem s připojením k internetu a využíváním funkce dopravního zpravodajství v reálném čase prostřednictvím „cloudu Here“, přípravou pro mobilní telefon, dvěma rozhraními pro přehrávače zvukových záznamů a inteligentním hlasovým ovládáním. Součástí sériové výbavy je rovněž Porsche Connect Plus včetně telefonního modulu LTE s kartou SIM, hotspotu WLAN a mnoha nových služeb Porsche Connect.

Sportovní volant GT, ionizátor a asistent pro jízdu v dopravní koloně jako nové prvky výbavy na přání

Sportovní ambice nového modelu Macan S umocňuje na přání dodávaný sportovní volant GT, známý z modelu 911. Volič jízdních režimů na volantu – včetně tlačítka Sport Response – je součástí paketu Sport Chrono. Na přání může zvýšit úroveň komfortu nový asistent pro jízdu v dopravní koloně, vyhřívání skla čelního okna a ionizátor, který společně se sériově dodávaným pylovým a prachovým filtrem přispívá ke zlepšení kvality vzduchu v interiéru.

Zákazníci mohou nový model Macan S již objednávat. Ceny v ČR začínají od 1 749 000 Kč včetně DPH a specifické výbavy.

Porsche Macan S vstupuje na trh s novým motorem V6 Turbo
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: