Porsche Cayenne GTS nahradilo šest válců osmi. Má výkon 460 koní

  • Největší SUV z Zuffenhausenu dostalo variantu GTS se sníženým podvozkem a sportovním střihem

  • Oproti minulé generaci, která jezdila se šestiválcem, je nyní pod kapotou benzinové V8

  • Vůz disponuje sílou 460 koní, stovku pokoří za 4,5 sekundy

Porsche Cayenne GTS je už známým článkem mezi modely Cayenne S a Cayenne Turbo. Aktuální generace největšího SUV z Zuffenhausenu teď dostala jeho novou verzi, která je dostupná nejen ve standardním karosářském provedení, ale také jako ostřejší Cayenne Coupé.

Zásadní změnou je, že dřívější přeplňovaný benzinový šestiválec 3,6 litru nahradilo V8 twin-turbo. Motor se čtyřlitrovým objemem posílá přes osmistupňovou automatickou převodovku Tiptronic S na všechna čtyři kola 338 kW (460 koní) výkonu. To je o 20 koní víc než u předchozí varianty.

Poprvé za volantem Porsche Cayenne Coupé: Další „X6“ na trhu zajisté nezklame

Ať už si vyberete standardní SUV nebo kupé, obě auta s příplatkovým paketem Sport Chrono dokáží vystřelit z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 270 km/h. Spotřeba by se měla v průměru pohybovat mezi 11,2 až 11,4 litry benzinu na 100 km, ale Porsche využilo ještě starý měřící cyklus NEDC.

Cayenne GTS má jako obvykle sportovnější střih a tak dostal například o 20 mm snížený podvozek. Aktivní tlumiče PASM jsou ve standardu, stejně tak systém Porsche Torque Vectoring Plus, který pomáhá při průjezdu zatáčkou tím, že samostatně přibrzďuje jednotlivá kola. Připlatit se dá za karbon-keramické brzdy či natáčení zadní nápravy.

Cayenne Coupe je přímým konkurentem BMW X6 nebo Mercedesu GLE Coupe
Ve verzi GTS dostanete řadu sportovních doplňků, to se týká i stylové kabiny

Auto, které dozdobí ještě sportovní doplňky na karoserii nebo v interiéru, začíná v Německu na 114 087 eur, to je asi 3 080 000 korun. Tato cena je platná pro Cayenne GTS, GTS Coupé pak vyjde o něco dráž, konkrétně na 118 490 eur (3,2 milionu korun). Částka je už včetně daně.

Porsche Cayenne GTS nahradilo šest válců osmi. Má výkon 460 koní
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: