Porsche 911 GT3 RS je závodní stroj s atmosférickým motorem a dokonalou aerodynamikou, který může do provozu

  • Nové Porsche 911 GT3 RS používá atmosféricky plněný plochý šestiválec o výkonu 525 koní 

  • Zrychlení z nuly na 100 km/h je záležitostí na 3,2 s, nejvyšší rychlost činí 296 km/h

  • GT3 RS dostala spoustu úprav. Prostor pro zavazadla v přední části například nahradil velký centrální chladič 

  • Základní cena startuje na částce 5,6 milionu korun 

Porsche představilo novou generaci vrcholného modelu 911 GT3 RS. Novinka nabízí úplně všechno, co si jen nadšený řidič může přát. Jedinou výjimkou je manuální převodovka. Nastupující GT3 RS je totiž k dostání výhradně s automatem PDK. Jinak jde ale v podstatě o závodní stroj, který může do běžného provozu. Tomu ostatně odpovídá i cena.

GT3 RS vycházející z aktuální generace modelu 911 nabízí spoustu zajímavých řešení. Například dveře nebo střecha jsou kvůli úspoře hmotnosti vyrobeny z karbonem vyztuženého plastu, stejně jako sedadla uvnitř. Porsche navíc nabídne také paket Weissach, který množství karbonu na automobilu ještě dále navýší. Díky celé řadě úsporných opatření tak nová GT3 RS váží pouze 1450 kg.

Takhle vypadá sen: Porsche 911 Sport Classic je nádherný odkaz do minulosti. Má 550 koní a manuální převodovku

Pohon má na starost atmosféricky plněný šestiválec vybavený například jinými vačkovými hřídeli a jiný tvar mají i vačky samotné. Maximální výkon čtyřlitrového boxeru je 525 koní a spojen je se sedmistupňovou převodovkou PDK se zkráceným stálým převodem. Na podvozku jsou mimochodem otvory pro přívod vzduchu právě k převodovce, aby bylo zajištěno dostatečné chlazení i při extrémním použití na okruhu.

Chlazení se týká i další důležitá novinka. GT3 RS přišla o zavazadlový prostor pod přední kapotou, který zabral jeden velký centrální chladič. Proto má vůz vpředu tak velký nasávací otvor a skrz další dva velké otvory na kapotě je pak vzduch odváděn od chladiče pryč. Stejné řešení je používáno v motorsportu.

Kompletně přepracovaný podvozek zahrnuje jinak tvarované prvky zavěšení, jiné odpružení, rozšířený rozchod kol a posílené brzdy. Aerodynamika automobilu je schopná generovat přítlak 409 kg při rychlosti 200 km/h a 860 kg v rychlosti 285 km/h. Dominantním prvkem je zadní aktivní křídlo. Řidič může využít funkci DRS, která sníží přítlak výměnou za lepší akceleraci ve vysokých rychlostech. Stejnou věc využívají jezdci F1.

Nové Porsche 911 GT3 RS je možné už objednat na německém trhu. Základní cena tohoto civilního speciálu je v přepočtu 5,6 milionu korun.

Porsche 911 GT3 RS je závodní stroj s atmosférickým motorem a dokonalou aerodynamikou, který může do provozu
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: