Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost

  • Porsche představilo další „puristickou“ 911

  • Nemá zadní sedačky nebo rádio, dokonce chybí i hluková izolace

  • Je o 20 kg lehčí než standardní model a má kratší převodovku

  • Příplatek za „horší“ auto činí jen zhruba čtvrt milionu

Že už bylo těch speciálních edicí Porsche 911 dost? Omyl! Speciálních edicí Porsche 911 není nikdy dost. Do nabídky se tak zařazuje model 911 Carrera T, kdy písmeno T znamená Touring. Porsche se tak vrací ke stejnému konceptu jako prapůvodní 911 z roku 1968. Jedná se o slibovanou „puristickou“ verzi z běžné řady. Podobný model jsme mohli vidět v provedení 911 GT3 Touring na autosalonu ve Frankfurtu.

O co jde u obyčejné 911 Carrera Touring? Vůz dostal zkrácené převody sedmistupňového manuálu, samosvorný diferenciál, o 20 mm snížený adaptivní podvozek PASM, dvacetipalcová kola, paket Sport Chrono a připlatit si můžete také za natáčení zadní nápravy. To třeba u základní Carrery, ze které novinka vychází, není.

porsche 911 carrera touring (3)
V rámci odlehčování nemá 911 Carrera Touring ani rádio. Omezena byla také hluková izolace
porsche 911 carrera touring (10)
Zkrácené převody znamenají lepší akceleraci, ale také nižší maximální rychlost

Cílem úprav také bylo snížit hmotnost, takže Porsche vyhodilo z této 911 zadní sedačky a celý zábavní systém. Místo něj máte uprostřed přístrojové desky velkou přihrádku jako ve Fabii Junior. Bez příplatku si ale tyto položky můžete zase zaškrtnout. Odlehčená jsou i zadní boční okénka nebo zadní okno a Porsche značně zredukovalo rovněž hlukovou izolaci. Celkem je 911 Carrera Touring o 20 kg lehčí než standardní Carrera.

Vzadu stále pracuje přeplňovaný šestiválec 3,0 l o výkonu 272 kW (370 k) a točivém momentu 450 Nm (obě hodnoty jsou shodné se základní 911 Carrera), takže se zvěsti o návratu atmosférické jednotky nepotvrdily. Stejně tak se nepotvrdily spekulace o standardním podvozku a menších a užších kolech, ale třeba se dočkáme někdy jindy.

Doporučujeme: Pět zajímavých a dostupných ojetin, které už nebudou ztrácet na ceně

Díky zkrácené převodovce akceleruje Porsche 911 Carrera T na 100 km/h za 4,5 sekundy, o dvě desetiny rychleji než běžná verze. Pokud si připlatíte za automat PDK, na stovce je auto už za 4,2 sekundy. Na 200 km/h zrychlí manuál už za 15,1 sekundy, automat za 14,2 sekundy. Manuál i automat dosáhnou nejvyšší rychlosti přes 290 km/h (kvůli kratším převodovům nepojedou přes tři sta).

V Německu je cena modelu Porsche 911 Carrera Touring stanovena na 107 553 eur, tedy podle aktuálního kurzu asi 2 760 000 korun. Standardní Carrera stojí 97 914 eur (2 513 000 korun), takže Porsche opět sází na to, že si zákazníci ochotně připlatí za „horší“( rozuměj hůře vybavené) auto. Výroba verze Touring není nijak omezena a zařazuje se do běžné nabídky, stejně jako GT3 Touring.

Další podrobnosti o novém Porsche 911 T najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: